Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Sacharidy - problematika monosacharidy - neistota (po rysovačke)
Autor Zpráva
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 19 Srp 2014 13:01


Dobrý deň,

Znovu zakladám ďalší topic, pretože zase raz neviem nájsť odpoveď na otázku, ktorú neviem, či je správne alebo nesprávne si klásť. Týka sa monosacharidov (glukóza, fruktóza, galaktóza) zo stravy.

Chcel by som sa vás opýtať, ak mám v svojom jedálničku v dni keď cvičím zahrnuté nasledujúce potraviny, či je to v poriadku pri (aj tesne po) rysovačke:

Raňajky (V tréningový deň, hodinu po vstávaní a zároveň hodinu pred raňajším behom)

Jogurt Activia Biely = 13g sacharidov aj z toho cukrov 13g (k tomu si dávam ešte 20g vločiek Emco s vlákninou)

A k tomu vždy jedna z týchto troch položiek:

Mlieko polotučné 1,5% tuku 300 ml = 14g sacharidov z toho cukrov 14 g
Med 8g lyžica = 6,6 g sacharidov z toho cukry 4g
Lekvár 15g = 4,5 g z toho cukrov 4,5 g

Pred tréningom (30-60 minút, zväčša 60 minút)
Jablko 150g = 21,5 sacharidov z toho cukry 15,6g

Po tréningu hodinu, ako súčasť potréningového jedla:

Hrášok bonduelle 220g = 22g sacharidov z toho cukry 10g

Pýtam sa, pretože sa snažím dodržať denný príjem vlákniny pre dlhoročné problémy s hemoroidmi, denne sa preto snažím jesť 1ks ovocia (dal som príklad jablko) takisto aj tú zeleninu (hrášok, kukurica alebo mrkva) veľmi dobre mi to pomáha.

Zaujíma ma, či je v poriadku to dávať v jeden deň (beh v daný deň 9 km po mierne zvlnenom teréne asi 41 minút a posilovanie 50-60 minút), množstvo cukrov prijatých zo sacharidov je v rozmedzí 25-50g denne, a neviem nikde nájsť údaj, koľko telo potrebuje pri takomto športovom výkone v daný deň,či sú všetky tieto monosacharidy prijateľne využité, či ich nie je veľa a či sa neukladajú nejaké aj do tuku, čo by som bol skutočne veľmi nerád (našiel som len, že vedci odporúčajú príjem cukrov zo stravy denne 24g pri životnom štýle bez pohybu, lenže tam bolo veľa písané o sladkostiach a nezdravom jedle, a tomu samozrejme rozumiem, že sú to nevhodné sacharidy a že to treba vysadiť z jedálnička, prakticky som už nemal čokoládu ani nič podobné tri mesiace a ani mi to nechutí už)

V tomto smere by som sa chcel už aj zároveň opýtať, či je môj predpoklad správny, že ak môj denný kalorický príjem prispôsobím týmto potravinám a zapadajú mi do jedálnička v pomere aj sacharidy: tuky: bielkoviny (až na tie cukry, ktoré si myslím – možno sa mýlim, ak áno opravte ma – že by ich malo byť čo najmenej)tak nehrozí, že by sa to uložilo aj do tuku?

Je to množstvo dostatočné, alebo veľké, prípadne malé podľa vás? Dá sa vôbec nejako určiť prijateľné množstvo využitých cukrov pri športovom výkone podľa toho koľko telo potrebuje bez neho (počul som niekde, že v krajnom prípade dvojnásobok, ale to je samo o sebe taký nie veľmi človek, ktorému plne dôverujem). Alebo existuje nejaký pomer, koľko sacharidov a z toho cukrov (vymyslený pomer len ako príklad ako to myslím: 30% cukrov zo 100% sacharidov)?

V záver príspevku by som sa rovno aj chcel opýtať, či je vhodné jesť takéto potraviny, ktorých pomer sacharidov a cukrov z nich je v rovnováhe, či nie je lepšie jesť LEN potraviny, kde je väčší pomer sacharidov a menší z toho cukrov (v tomto smerujem hlavne na ten biely jogurt a domáci lekvár, je v takejto fáze v poriadku) ?

P.s. Moja váha je 65kg (pred začatím rysovania 82 kg), pás 69 cm (pred začatím rysovania 89) a výška 180 cm.

Ďakujem veľmi pekne každému, kto mi odpíšete a budete mať nervy na takýto môj dlhší príspevok
balbi

Člen
# Zasláno: 19 Srp 2014 13:19


Tak v dietě(rýsovačce) by neměly být téměř žádné rychlé cukry a už vůbec ne z mléčných výrobků a ovoce, to pokud chceš jet opravdu rýsovačku, tak by to tam nemělo co dělat.

Zelenina je v pohodě, nějaký ten gram to už je jedno, ale cíleně tam mít ty mléčné výrobky určitě ne.

Pokud tam za každou cenu chceš mít ten kousek ovoce, tak v době po fyzické aktivitě, třeba po tom běhu.

V rýsovačce to funguje tak, že by se měl příjem sacharidů snížit a měl by být převážně (téměž všechny) z komplexních sacharidů. Nevím, jakým stylem hubneš, zda třeba děláš vlny, ale kdyby ano a měl jsi na den 0g nebo 50g sacharidů, tak to přece nemůžeš zaplnit cukrama.

Nejlepší je mít v jídelníčku potraviny, které mají obsah cukru minimální, vyjimečně nějaké jídlo, kde je jich jenom víc, ale to by se tam mělo objevit jen zřídka a ne cíleně.
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 21 Srp 2014 22:13


ďakujem ti opäť Balbi Chudol som dva mesiace štýlom postupného znižovania sacharidov (každý týždeň som dával dolu 20g sacharidov) pričom rýchle cukry z toho som držal na čo najnižšom možnom minime, 4x týždenne som po 45 minútach behával a 5x posiloval 50 minút denne + som si strážil jedálniček aj čo sa týka pomeru sacharidov x tukov x bielkovín, vyhodil som všetky sladkosti, smažené a iné nezdravé jedlá, zaradil viacej zeleniny, vločiek, obilovanín a jednoducho som to dodržiaval deň čo deň, snažiac nerátať so žiadnymi prehreškami ani ich nezahrňovať do jedálnička ako cheat day

Sacharidové vlny som chcel zapojiť len v najnutnejšom prípade, nechávam si ich do budúcnosti

Ono to ovocie jednoducho musím, pretože som si všimol, vzhľadom na moje zdravotné problémy s hemoroidmi, že ak aj mám vlákninu s vločiek, zeleniny či celozrnného pečiva, pokiaľ tam nezaradím ovocie (sušené alebo normálne) tak sa to všetko spomaľuje, a tak sa snažím preň nájsť čo možno najvhodnejšie miesto v jedálničku. Po tom behu by to išlo, budem ho zaraďovať tam

Akurát by si mi poradil, že koľko minút po behu? V rozmedzí 30-60 minút, alebo skôr? A koľko minút ešte po ovocí by si dal veľké jedlo (obed)?
balbi

Člen
# Zasláno: 22 Srp 2014 08:15


Po tom běhu je to celkem jedno, ale nějakou pauzu tam nech, tak 15-30 minut.

Před obědem stejně, pokud chceš mít před obědem ovoce, tak tam nech opět nějakou mezeru, on ti dost vylítne inzulin po tom ovoci, tak hned do sebe cpát další jídlo není dobre, opět chvíli počkej, také tak 30 minut.
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 22 Srp 2014 08:45


Ďakujem niekoľkonásobne Balbi Toto je super, čakal som viac, takto mi to skvele vyhovuje
balbi

Člen
# Zasláno: 22 Srp 2014 08:52


Nemáš zač Ono když si dáš delší, tak tím líp, ale aspoň tolik, kolik jsem napsal
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 22 Srp 2014 09:55


Jasné Ono po behu to ani nebude problém nejako dodržiavať, cesta domov + sprcha a je hneď 40 minút za mnou, takže akurát Po cvičení si robím zase denníčky (veľmi mi to pomáha pri zostavení ďaľších tréningov) takže taktiež podobne časovo, proste super
balbi

Člen
# Zasláno: 22 Srp 2014 18:09


Určitě, je dobré si dělat poznámky, aspoň pak člověk vidí, zda se to někam posunuje a nebo je potřeba s tím trochu pohnout Ať se daří!
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist