Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Spalování podkožního tuku - po tréninku protein nebo gainer?
Autor Zpráva
warcraftan

Člen
# Zasláno: 19 Led 2013 23:22 - Změnil/a: warcraftan


Zdravím šéfové (obzvlášť Tetsua a Legiho)

Mám dotaz (byť pro Vás stupidní) - za to slibuji, že Vám odpověd nezabere moc času

Nějaké věci co jsem vyčetl a zároveň k tomu otázka
Po tréninku nejlépe nic nejíst, protože teprve až po tréninku se spaluje tuk. Ale protein se stráví stejně až po nějaké době - takže to je jedno?

Během nebo po tréninku (teď nevím přesně) - se spaluje glykogen ze svalů a ten si každým způsobem hledá způsob, čím tu hladinu glykogenu může doplnit. Čili když si vezmu Protein - tělo bílkoviny nevyužije, ale sacharidy ano - Tak to mužu brát rovnou gainer ne?

Pakliže odpověd na druhou otázku bude ano - tak vím, že složení proteinu a gaineru je jiné. Většina gaineru obsahuje i řepný cukr. Co kdybych místo gaineru vzal maltodextrín?

Děkuji


Takový dobroděj
Legi

Moderátor
# Zasláno: 20 Led 2013 06:49


Pokud je Tvým cílem přednostně spalovat tuk, hodinu po tréninku nic nejez a potom si dej 40g gaineru na doplnění svalového glykogenu. Následně se můžeš najíst, nebo si dát protein. Když si dáš protein po tréninku jako první, tělo z toho udělá prostřednictvím glukoneogeneze cukry, kterými doplní svalový glykogen.

Svaly spalují během anaerobní práce svalový glykogen. Ten se mění na Puryvát a protože nemůže vstoupit do citrátového cyklu, mění se dále anaerobní glykolýzou na Laktát, který je využit v myokardu jako palivo, nebo se může použít v játrech na opětovnou syntézu Glukózy. Pokud je tohoto laktátu v důsledku nadměrného svalového zatížení v organismu příliš, vzniká tzv. laktátová acidóza.

Většina gainerů neobsahuje řepný cukr, ale Glukózu a Fruktózu (monosacharidy) separátně a právě Maltodextrin, což je oligosacharid (pomalý cukr). V některých gainerech se nově jako pomalá složka používá Palatinóza. Pokud přijmeš po tréninku pouze Maltodextrin, svalový glykogen se doplní, ale přijdeš o zvýšenou sekreci hormonu Inzulínu, který aktivují právě ty jednoduché cukry jako je Glukóza atd., nebo jinak řečeno sacharidy s vysokým glykemickým indexem. V případě, že Ti jde čistě o hubnutí, je doplnění svalového glykogenu Maltodextrinem ideální.


42let @ 195cm @ 125kg
warcraftan

Člen
# Zasláno: 20 Led 2013 11:42


Děkuji za odborný výklad, teda jestli to nekopiruješ z nějakých poznámek (což bych i pochopil, protože je hodně lidí co se na podobné věci ptají) tak klobouk dolů.

Tak to je supr, neboť gainery jsou mnohem levnější než proteiny,..celkem smutné zjištění, že celou dobu sem kupoval proteiny a tělo si stejně z toho dělalo cukry, nicméně:

Teď sem zase zjistil, že je tzv. palatinóza (ano, letmo ses o ni zmínil), která má nizký GI (pro mě teda vhodné), a vzhledem k tomu, že ostatní gainery typu Mutant Mass, Compress B.I.G mají hodně sach v jedné dávce (vzhledem k tomu, že beru 270s denně) - tak to je skoro 1/5 příjem sach za den jenom z jedné dávky - prostě se jen bojím, ať to nepřeháním a nenabírám - protože obvykle se gainery kupují na nabrání

Čili co třeba koupit ten Go Pro 30? a kolik musím dávkovat gramáž gaineru/nebo gramáž sach abych ten glykogen doplnil?

Následně se můžeš najíst, nebo si dát protein
mm, takže dát si sach a hned se najíst? (nebo by tam měl být nějaký časový interval)

Díky moc za odpovědi


Takový dobroděj
Legi

Moderátor
# Zasláno: 20 Led 2013 11:57 - Změnil/a: Legi


Ne, nekopíruji to, ale už o tom vážně začínám uvažovat.

Samotný Maltodextrin bude pro Tvé účely vhodnější, ale Go 30 splní také svůj účel. Bílkoviny jde doplnit i jídlem.

Interval by tam měl být, ale spíš z důvodu aby Ti nebylo špatně. Někdo se může najíst půl hodiny po tréninku, někdo až za dvě. Tomu je nutno přizpůsobit suplementaci proteinem. Pokud nemáš problém, můžeš jíst normálně a bílkoviny přijmout v mase, vajíčkách, jogurtu atd. Pokud bys měl potíže s pevnou stravou, je dobré do 60-90 minut přijmout bílkoviny formou proteinu. Ale s tím gainerem s Palatinózou Go 30 tento problém odpadá, tam je bílkovin dost.

Gaineru na doplnění v případě toho Go 30 bude potřeba tak 60g prášku.


42let @ 195cm @ 125kg
warcraftan

Člen
# Zasláno: 20 Led 2013 12:13


Mám gramáž těch sacharidů z té malty započíst do celkovému přijmu sacharidu za den? čili pokud teď beru 270g s/den tak někde musím ubrat aby se tam vešla malta abych nepřekročil denní dávku?

+ Ještě takový dotaz navíc:
Příjem s/b/t by mě být stejný každý den v netréninkovém/v tréninkovém dni?


Takový dobroděj
Legi

Moderátor
# Zasláno: 20 Led 2013 12:41


Ano, to započítej.

V den tréninku by měl být větší podíl bílkovin, v den volna sacharidů. Svalový glykogen se totiž doplňuje postupně až 3-4 dny průběžně.


42let @ 195cm @ 125kg
warcraftan

Člen
# Zasláno: 20 Led 2013 12:48 - Změnil/a: warcraftan


J, a jakého způsobu se při redukci tuku více zastáváš?=>Co se týče kardia=>
1, delší interval, nezadychávat se a dodržovat tep. frekvenci nebo
2, Kratší interval, HIIT, tzv. např 30s sprint-30s chůze
Nebo máš třeba jinou metodu?


Takový dobroděj
Legi

Moderátor
# Zasláno: 20 Led 2013 13:14


Mě se nejvíce osvědčilo kardio po silovém tréninku. Dělám ho 30 minut po tréninku nohou, kdy je vyčerpaný svalový glykogen z nohou. Jdu na kolo, nebo v zimě na ergometr a hned spaluji tuky, protože svaly nemají jinou možnost. Pálení tuků je v tomto případě tak intenzivní, že nečekám s gainerem hodinu, ale naleju to do sebe hned potom. Záleží na tom, jak moc vypadám jako tučňák. Přitvrzuju až na jaře.

HIIT funguje taky, ale osobně si myslím, že je to dobrý na zvýšení kapacity plic, jednoduše řečeno zlepšení kondičky, ale moc tuku u toho nespálíš. To až potom v klidu, než přijmeš sachry.

Moc dobrá pomoc je užívat MCT olej. Tělo tak nenásilně naučíš používat mastné kyseliny jako zdroj energie.


42let @ 195cm @ 125kg
warcraftan

Člen
# Zasláno: 20 Led 2013 21:30


Proč beru BCAA (aminokyseliny) po tréninku, když se řeklo po tréninku nejíst? když si vezmu aminokyseliny, tak si žádné 1hodinové okno dávat nemusím, nebot to bude zbytecné...

Tak jak?


Takový dobroděj
Legi

Moderátor
# Zasláno: 21 Led 2013 15:01


V případě, že nejíš hodinu po tréninku, si taky žádný BCAA na konci nedávej, ale pokud máš sypký, namíchej si to do tréninkového nápoje, pokud máš kapsle, můžeš polknout v průběhu tréninku 6-8 kapslí postupně, nebo taky nemusíš, ale pokud to uděláš, snížíš odbourávaní (katabolizaci) kosterního svalstva. Btw, sypký BCAA vyjdou levněji a to výrazně.


42let @ 195cm @ 125kg
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist