Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / využitelnost
Autor Zpráva
maacher

Člen
# Zasláno: 28 Kvě 2011 09:05


jakou mají využitelnost těchto potravin: vejce, kuřecí maso, krutí maso, hovězí maso, vepřové maso, sýry, ryby, tvaroh,jogurt, vícesložkový protein(syr. protein, kasein, vaječný albumin), a jaká je kombinace k dosažení nejvyší využitelnosti?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Kvě 2011 11:21 - Změnil/a: tetsuo


To je spis na studii. Muzu ti nahazet zakladni cisla, ktery si pamatuju, ale problem je v tom, ze vyuzitelnost se pocita na zaklade jednotlivych aminokyselin.

Podle kriteria Amino Acid Score/Chemical Score, pokud se pocitaji vsechny dulezity aminokyseliny (tedy nejen esencialni) nutny pro rust svalu, to vychazi zhruba takhle:

vejce: 80% vyuzitelnost
kureci a kruti maso: 60-65%
hovezi: 80%
veprove: pod 80%
mleko, jogurt, syry z mleka: kolem 80 %
ryby: 60-65%
tvaroh: kolem 50 %
syrovatkove koncentraty: 50-60 %
syrovatkove izolaty: 45-50 %

Problem obvykle delaji prilohy, rostlinne zdroje: psenicne vyrobky, ryze, lusteniny...tam byva vyuzitelnost 50 % a mene.

Je nutne si uvedomit, ze to ale nefunguje stylem ze si sectes treba 80 % + 50 % a vydelis to dvema, cili ze by kombinace jidel byla takto 65 %. Opravdu se tam pocitaji jednotlive aminokyseliny. A jde o to, ze ta celkove nejmene zastoupena limituje vyuzitelnost tech ostatnich.
Klasicky nejvetsi problem byvaji arginin a histidin (ktere se pri nedostatku vyrabeji zase z jinych aminokyselin, cimz vznikaji zase jine deficity), nedostatkovy byva i lysin (toho je sice hodne v mase, ale nici se tepelnou upravou.)

Dobre kombinace:
hovezi + psenice
vejce (bilek i zloutek) + lusteniny
ryby + mleko (treba syr) (priloha pak idealne brambory)

U ostatnich nevim, jak to je. Potiz nastava hlavne tehdy, pokud se behem dne jedi neustale dokola stejne suroviny, typicky treba obiloviny - rano vlocky, dopoledne pecivo, testoviny na obed apod. Stejne tak piti cistych syrovatkovych proteinu nekolikrat denne uz byva problematicke.



Vice viz tady:
http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/60-aminokyseliny-a-sportovni-v yziva

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/78-zkratky-npu-per-pdcaas

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/172-kdy-jsou-nutne-vyvaene-ami nokyseliny

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/170-toxicita-jedovatost-protei n

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/160-asovani-protein

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/77-kasein-vhodny-pro-sportovni -vyivu-

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/79-syrovatkovi-popletove

http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/80-syrovatkovi-popletove-2-str avitelnost

V budoucnu na BodyTestu uverejnime i dalsi podrobnosti, jak idealne kombinovat, nebo spis nekombinovat potraviny.

Je ale nutne upozornit, ze tato cisla pocitajici abstraktne vyuzitelnost nezapocitavaji to, zda jsou ziviny dobre stravene a vstrebaly se vubec do krve. Pri spatnem natraveni pak mohou byt vysledky jeste horsi. Viz ty clanky Toxicita proteinu a Casovani proteinu...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist