Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Suplementy / Glutamin
Autor Zpráva
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 17:39


Zdravim,
chtel jsem poprosit o radu nekoho, kdo ma s timto suplementem zkusenosti.
Potreboval bych nejaky pripravek ke zlepseni regenerace. Pokud mozno odkaz nebo nazev pripravku, ktery Vam pomohl. Jeste mam dotaz zda je vhodne kombinovat glutamin s BCAA jestli to neni zbytecne. Diky moc za odpovedi
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 19:38


Ja mel glutamin asi jednou. Ma dobrou chut, na aminokyselinu. Nepamatuju si, ze bych s nim zazil nejake vetsi vysledky, ale to se da rict o malokterem suplementu, krome kreatinu.

U vetsiny lidi je suplementace glutaminu zbytecna, protoze je to aminokyselina hojne zastoupena ve strave.
Podobne BCAA nejsou prilis nutne.
Jisty efekt na cviceni ma glutamova kyselina brana 2-5 hodiny pred zatezi - ona v tele pri premenu na glutamin vychytava/navazuje amoniak (cpavek), coz je zplodina svalove prace.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 20:04 - Změnil/a: Andre


Uvidim zda se ozve nekdo kdo ma jine zkusenosti s glutaminem.

Jinak co se tyce BCAA, tak pry rysovacce jsem je bral 5g (2:1:1) pred a po silovem treninku a i tak jsem ztratil na sile, ale nedokazu to porovnat s tim kdybych je vubec nebral. Takze tady si nemuzu byt jisty jestli to ucinkuje.
Diky za reakci
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 20:08


BCAA a rysovani - to je jine tema, pravda.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 21:03


Mozna jsem to poprve spatne napsal, myslel jsem to tak, ze ten glutamin bych bral kvuli regenerace a BCAA kvuli ochrane svalu, mozna to vyznelo, ze jsem je chtel brat prave na regeneraci to ne.

Jinak si myslis, ze pri normalni strave bez vetsich vykyvu v mnozstvi sacharidu je zbytecne brat BCAA? Ze je doplnim v klasicke strave v dostatecnem mnozstvi a pak v rysovacce je brat z duvodu ochrany svalu, prave diky nizke hladine sacharidu?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 21:19


Verim tomu, ze NENI nutne chranit svalovou hmotu. Trenink je katabolicky proces. Telo se MUSI poskodit. A zaroven je telo dost efektivni a inteligentni homeostaticky system (takovy, ktery se vraci do stavu rovnovahy), takze vi moc dobre, ze musi prednostne obnovit to, co je poskozene. Cili - pokud najde v krvi metabolity svalovych aminokyselin, tak je po treninku zacne vyrazne obnovovat. A obnovuje je vic, nez kdyz je tam nenajde. Cili BCAA pred treninkem povazuju za dost velkou komercni blbost.

BCAA jsou fakt vyhodne na zvednuti hladiny inzulinu, tj. tak 15 minut pred pitim gaineru. Proste si pred par poslednimi seriemi v treninku dat BCAA, pripadne zinek a chrom a inzulin se zvedne a lepe zpracuje sacharidy z gaineru.
Tohle se da delat pred kazdym jidlem s velkym obsahem sacharidu.
Jinak BCAA ve vazane forme jsou rovnez dost zastoupene ve strave. Je ale pravda, ze sportovci maji zvysenou potrebu na BCAA, cili je dobre mit je ve strave nejak navic - ve volne krystalicke forme, v syrovatkovych a obecne mlecnych proteinech a gainerech; jist hodne vlocek, testovin a obilovin... Cim jsi tezsi, tim vic jich potrebujes.

Jinak si myslis, ze pri normalni strave bez vetsich vykyvu v mnozstvi sacharidu je zbytecne brat BCAA? Ze je doplnim v klasicke strave v dostatecnem mnozstvi a pak v rysovacce je brat z duvodu ochrany svalu, prave diky nizke hladine sacharidu?
Jinak ano, presne tak.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 21:59


Ja ho beru jak rikas 15 minut pred koncem treninku, tedy pred gainerem. Jeste jsem ho zacal pred par dny davat i po kruhovem treninku s aerobkou kdy telo si prakticky neodpocine 90minut a pak uz nejim temer zadne sacharidy a taky davku nez jdu spat. Co si o tom myslis ma to vyznam?

Co se tyce glutaminu a kys. glutamove. Tak je asi v podstate jedno jestli si vzit cisty L-glutamin (po treninku s gainerem), ktery ma rychlou vstrebatelnost a nasledne se dostane rychle do svalu nebo kys. glutamovou, ktera ma tu vstrebatelnost delsi (jak si psal 2-5 hodin pred namahou). Pokud to funguje jak si psal, ze na sebe vaze amoniak, ktery zpusobuje svalovou unavu a vylucuje se moci. Ze je zastoupen v dostatecnem mnozstvi v potrave tak to davkovani ma asi takovy smysl jako s tim zvysenym davkovanim BCAA behem rysovacky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 22:16


Jeste jsem ho zacal pred par dny davat i po kruhovem treninku s aerobkou kdy telo si prakticky neodpocine 90minut a pak uz nejim temer zadne sacharidy a taky davku nez jdu spat. Co si o tom myslis ma to vyznam?
Nejsem si moc jisty.
Proste bych normalne hodinu pockal a pak si dal jidlo s vyssim obsahem bilkovin (30-50 g) a nizsim obsahem sacharidu (30-40 g).

Co se tyce glutaminu a kys. glutamove. Tak je asi v podstate jedno jestli si vzit cisty L-glutamin (po treninku s gainerem), ktery ma rychlou vstrebatelnost a nasledne se dostane rychle do svalu nebo kys. glutamovou, ktera ma tu vstrebatelnost delsi (jak si psal 2-5 hodin pred namahou). Pokud to funguje jak si psal, ze na sebe vaze amoniak, ktery zpusobuje svalovou unavu a vylucuje se moci. Ze je zastoupen v dostatecnem mnozstvi v potrave tak to davkovani ma asi takovy smysl jako s tim zvysenym davkovanim BCAA behem rysovacky
To je trochu slozitejsi. Svaly se obnovuji delsi dobu. A svaly jsou z velke casti tvorene glutamovou kyselinou a BCAA. Cili telo potrebuje celkove zvyseny prijem techto aminokyselin behem dne LIBOVOLNOU formou.
Ale pri traveni normalniho jidla, ze malokdy vystepi CISTA glutamova kyselina. Ony se vetsinou ze streva do krevniho obehu dostavaji uz glutamove peptidy a ty nemaji tu funkci jako cista glutamovka, ktera vychytava amoniak.
Stejne tak BCAA z normalni stravy nezvysuji inzulin, zvysuji to jen ciste, krystalicke BCAA.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 22:34


Stejne tak BCAA z normalni stravy nezvysuji inzulin, zvysuji to jen ciste, krystalicke BCAA.
Aha tak to mi nedoslo, uz sem si totiz zacinal myslet, ze jsou ty suplementy krome gaineru, proteinu a kreatinu uplne k nicemu, jen jako reklamni trik aspon nektere.
Diky za vysvetleni
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 22:46 - Změnil/a: tetsuo


Pokud nekdo vazi kolem 100 kg, nebo cvici hodne casto, nebo drzi dietu, tak se mu BCAA vyplati, proti tomu nic. Trenujici lidi maji zvysene naroky na mnozstvi BCAA v potrave a nekudy to do sebe dostat musi.

Ale fakt (na zaklade toho, co vim a chapu) si nemyslim, ze je nutne pouzivat BCAA pred treninkem na "ochranu svalove hmoty". Cilem treninku, ktery ma vest k rustu, je svaly poskodit.
Tady fakt vidim ze strany vyrobcu a prodejcu silnou manipulaci se zakazniky.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 23:16


Horsi je spis to, ze ty lidi po tom co se objevi nejaka novinka vsemu veri a hltaji ty reklamni kecy pod fotkou vyrobku a tresnickou na dortu jsou rady tech treneru na e-shopech, kde vetsinou doporuci vse na co se zakaznik zepta. Vse na co se zeptaji je vyborna kombinace apod.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Dub 2011 23:18


Tak to uz vubec, to je velka legrace. Teda z myho pohledu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Turbo

Člen
# Zasláno: 5 Lis 2012 23:42


Jenom bych Vás chtěl poupravit. Katabolismus není poškození svalových tkání, jak jste zde napsal. Katabolismus je opak anabolismu a opravte mě, jestli se mýlím. Trénink musí být anabolický proces, protože pokud dáte tělu stavební hmotu, tak právě trénink dá impulz k regeneraci a zesílení poškozených svalových vláken. To je anabolismus. Pokud tělu nedáte stavební hmotu (bílkoviny) a dělníky (energie - sacharidy), tak vznikne katabolické prostředí, kde se složité řetězce bílkovin štěpí na jednotlivé aminokyseliny, které se využijí jako přebytečné ve formě energie. To je další odpověd na již Vámi zodpovězenou otázku. BCAA před tréninkem. Vy říkáte, že jsou hloupost, protože chrání svalovou hmotu přestože jí chcete poškodit. Ale tak to není. Aminokyseliny jsou svalová hmota! Bílkoviny se skládají z aminokyselin. BCAA před tréninkem jsou tedy jenom příliš drahý zdroj energie, protože se ještě nevyužijí na regeneraci, protože nemají co. Jenom pro informaci
tetsuo

Člen
# Zasláno: 6 Lis 2012 09:39 - Změnil/a: tetsuo


Ne, je to jinak. Trénink je katabolický proces ZCELA JEDNOZNAČNĚ. Dochází při něm k vytváření zplodin svalové práce (amoniak, kyselina mléčná, kreatinin atd.)
Do anabolismu se tělo dostává až po tréninku, nikoli při něm. Obnova svalových bílkovin nastává naplno dokonce až několik hodin po zátěži.

Tělo zároveň přednostně obnovuje ty tkáně, jejichž katabolity jsou v krvi. Pokud tam jsou katabolity svalových bílkovin, obnovují se nejvíc svaly. Obecné biochemické zákonitosti známé desítky let.

Zmatek okolo toho, že trénink by mohl být anabolický proces, spočívá v tom, že se živiny dostávají do svalů při cvičení v krvi. Ale při samotném cvičení se svaly ještě nevytvářejí.

Sportovci jistě mají několiknásobně zvýšenou potřebu BCAA, ale rozhodně je není třeba používat před tréninkem v krystalické formě, kdy se beztak jako zdroj energie ani nevyužijí. Jen zvyšují glykémii organismu. Tělo navíc při zátěži pracuje na gykogen, ne glukózu, která vznikne z BCAA dávaných před tréninkem.
Dát si BCAA po tréninku je naopak rozumné.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Legi

Moderátor
# Zasláno: 6 Lis 2012 10:24


K tomu Glutaminu. Taky to moc nepoužívám, ale asi brzo budu muset. Všiml jsem si jedné zásadní věci. Při příjmu cca. 10g po tréninku se mi výrazně urychlí regenerace, dokonce i méně cítím bolest den předem trénovaných partií. Podotýkám, že je mi 38 let, u mladších cvičenců nebude rozdíl asi tak znát.


42let @ 195cm @ 125kg
tetsuo

Člen
# Zasláno: 6 Lis 2012 10:37


Glutamin je skvělá věc, podceňovanější, a přitom zásadnější než BCAA.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Turbo

Člen
# Zasláno: 12 Lis 2012 20:32


Přijde mi, že jste politik. Používáte chytrá slova, ale pokud se člověk zamyslí nad celou větou, nedávají smysl.
Při tréninku pracuje tělo na glykogen a ne glukozu? Ale GLYKOGEN JE TVOŘEN GLUKOZOU!!!
Budete zvyšovat glykémii příjmem BCAA? Jak chcete zvýšit obsah cukru v krvi aminokyselinami? Jenom pro informaci, aminokyseliny jsou základním stavebním kamenem bílkovin. To je jiná škatulka.
Jinak s tím katabolismem je to úhel pohledu. Může se to prezentovat tak i tak, pokud si zjistíte význam slova. To slovo neříká nic o vytváření zplodin. To slovo říká, že je to rozklad. Dělení celku na menší části. Na to, jestli se sval (bílkovina) rozdělí na kyselinu mléčnou a amoniak, si už odpovězte sám.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Lis 2012 11:21


Glykogen je sice tvořen glukózou, ale glukóza z krve se ukládá jako glykogen dost dlouho.
Rozhodně to není tak, že si dám 5 g BCAA, ty se za hodinu přemění na glukózu a tu tělo využije při tréninku. Navíc, proč dělat z drahých BCAA levnou glukózu? Smysl užívání BCAA před tréninkem je opravdu minimální.

BCAA zvyšují inzulín a potom glykémii vnitřních orgánů, nikoli obsah cukru v krvi.

Větám o katabolismu nerozumím, nechápu, co se jimi naznačuje.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist