Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Suplementy (výživa) – prosím o shrnutí pro začátečníka
Autor Zpráva
audin

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 17:28


Dobrý den,
pročetl jsem si malinko forum, abych zde jen nekladl 100x zodpovězené otázky.

Moje dotazy jsou především určeny pro Tetsua.

Na úvod malé představení se - je mi 25 let, měřím 190cm moje váha je okolo 90kg. Posilování se věnuji krátce, cca. 4 měsíce. - 3x týdně, fullbody.

Doteď jsem cvičil s absencí jakýkoliv suplementů výživy, ale nyní chci svoje snažení trochu zefektivnit.
Napíšu sem tedy postřehy - shrnutí, které jsem načerpal od příspěvků Tetsua.

Základem je vyvážená strava bohatá na bílkoviny. Bez vyřešení otázky stravy nemají suplementy valný smysl.

Běžnému člověku postačí pro růst svalů denní příjem bílkovin, při vyvážené stravě, v přepočtu na hodnotu 1,5g na kilogram tělesné hmotnosti beztukové váhy [tj. např. (90kg-%tuku) x 1,5g =potřebné množství bílkovin na den].

Při výběru suplementů většině lidem postačí Gainer jako prostředek na potréninkové doplnění zásob cukru, protein tedy není nezbytný.

Dá se to takto zobecnit? Chci si utřídit informace.
Pokud je to tak, je to pro mě naprosto nový pohled na věc.

Ještě pár nejasností:

Jaký má smysl užívat BCAA?

Má smysl užívat creatin? Je dost cenově dostupný a slibuje dobré výsledky (byl jsem však varován, že sice svaly napumpuje a zlepší výkon, ale jakmile ho přestanu brát, tak půjdu zase okamžitě dolů).

Předem moc děkuji za reakce.

Radek
Patricio

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 17:37


Jaký má smysl užívat BCAA?

Má smysl užívat creatin? Je dost cenově dostupný a slibuje dobré výsledky (byl jsem však varován, že sice svaly napumpuje a zlepší výkon, ale jakmile ho přestanu brát, tak půjdu zase okamžitě dolů).


BCAA a ostatne komplexne aminokyseliny ti slouzi k regeneraci tela po vykonu. Tudiz by jsi mel byt teoreticky drive odpocaty. Zalezi na tom kolik g aminokyselin obsahuji BCAA. Proto je dobrí mít k BCAA klasické amina.

U toho creatinu zalezi na druhu ktery budes pouzivat. Asi nejrozsirenejsi je creatin monohydrat, ktery by ti mel zajistit jak narust svalove hmoty, tak sily. Uz z nazvu "monohydrat" je zrejme ze na sebe vaze vodu. S tou vetou "jakmile ho přestanu brát, tak půjdu zase okamžitě dolů" uz jsem se setkal snad tisickrat a vubec bych tomu neveril! Je jasne ze potom z tebe pujde cast vody pryc, ptz uz v sobe nebudes mit latky, ktere ji zadrzuji, ale svalova hmota ti pri kvalitni strave zustane.


It's time for change - train hard or go home!
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 17:42


V zasade to chapes spravne. U bilkovin je ale velmi podstatne, aby denni prijem byl z hodne pestrych zdroju. Nejist porad dokola tytez veci a rozhodne ne v nekolika jidlech za sebou. Stejne tak stridat jidla s vetsim a mensim mnozstvim bilkovin je zasadni - pokud ma stacit ten 1, 5 g/kg.

Gainer po treninku, a muze byt i rano misto snidane nebo kratce pred snidani a pak mensi porce normalniho jidla. Nezapominat, ze davka gaineru bezne obsahuje stejne nebo i vetsi mnozstvi bilkovin nez cisty proteinovy napoj.

BCAA - nejsou nezbytne. Hodi se v pokrocilejsi fazi. Jinak je spousta dulezitejsich suplementu - vitaminy, zinek, lecitin, zeleny caj, hloubni vyziva...

Kreatin - nema co delat s napumpovanim svalu. On zvysuje kontrakci svalu = silu. A sila, kterou ziskas, ti zustane, pokud cvicis, i kdyz kreatin neberes. Vice sily + zvedani vetsich zavazi = vice svalu.
Po vysazeni kreatinu (tedy kreatin-monohydratu) nedochazi k ubytku svalove hmoty, pouze odejde trocha vody. Jestli tomu nekdo rika "ztratis, vsechno cos nabral", tak o skutecnem nabirani svalu nic nevi.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 17:50


Proto je dobrí mít k BCAA klasické amina.
???


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
audin

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 18:12


Jelikož má Gainer nižší udávané množství bílkovin (např. na 100g) než čistý protein, tak to znamená, že ho přijímám najednou větší množství oproti Proteinu,že??

Dobře, takže rozumná cesta pro mě jako začátečníka bude koupit si nějaký Gainer, popřípadě vitaminy.

A i jako pro začátečníka má pro mě užívání creatinu smysl?
Patricio

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 18:25


Jasne protoze gainer je zalozeny na vetsim obsahu sacharidu, kdezto protein na bilkovinach. Tzn ze ve 100g gaineru mas napr. 70g sacharidu a 20g bilkovin. Celkove gaineru beres na jednu davku vice gramu, ale jeho cena je podstatne vyhodnejsi nez protein. Ja bych ti doporucil gainer.

Dle me mas na kreatin jeste cas. Myslim ze 4 mesice je kratka doba...


It's time for change - train hard or go home!
audin

Člen
# Zasláno: 24 Říj 2010 19:03


Dobře tedy..Děkuju moc za váš čas.
audin

Člen
# Zasláno: 26 Říj 2010 23:48


Ještě jeden dotaz na výběr Gaineru..Nepatří sice do skupiny,které uvádí obvykle ve výčtu tetsuo, ale přesto:

http://www.strongbody.cz/1-Power-Gainer-1-1-ZDARMA -11748

Má smysl ho kupovat jako potréninkovou suplementaci?
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist