Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Prace na smeny a nemoznost dodrzovani stravy
Autor Zpráva
Bhaal

Člen
# Zasláno: 2 Zář 2010 12:12


Zdravim,

jak jiz nazev topicu napovida, pracuji na 3 smeny (ranni, odpoledni a nocni) a je pro me tedy nemozne dodrzovat stravu ve stejnou dobu:

__________________________________________________ __________
Snídaně - vařená vajíčka (ve skořápce nebo rozklepnutá do vody), vývar bez masa, obilné kaše (ovesné či žitné vločky, krupice, jáhly, kuskus, pohanka, bulgur, amarant, quinoa+horké mléko a med), celozrnné pečivo (nejlépe žitné nebo špaldové), tvrdý sýr (ne tavený), mléčné výrobky (mléjo, jogurt, kefír, podmáslí), ořechy/jádra/semínka, ovoce (různé variace, ne nutně všechno najednou)

Alternativa: gainer nebo meal replacement, nebo protein+ovoce - takto lze nahradi libovolné jídlo během dne.

Základní pravidlo – nejíst po ránu věci z masa, protože žaludek nemá ještě dost kyseliny. Jedinou výjimku tvoří marinované sledě, tam už je maso natrávené natolik, že to nevadí.

Přesnídávka - obložený chleba/bageta (kvalitní, skutečně masová uzenina nebo uzená ryba, kvalitní sýr, vajíčko, luštěninová pomazánka), kysané mléčné výrobky, pudink, ovoce, oříšky

-pokud trénuješ dopoledne, nejez už ovoce ani zeleninu (ani vejce a luštěniny), a spolehni se na tekutou nebo kašovitou stravu – sacharidovo-proteinové nápoje (méně než 20 % bílkovin), gainery (nad 20 %) nebo kašovitou dětskou výživu typu sunar (zkus najit takovou, kde je víc než 12 % bílkovin a kde není příliš mnoho bílého cukru-sacharózy). Dej si menší dávku hodinu až půlhodinu před tréninkem a potom velkou dávku v první hodině po tréninku.

Oběd – maso, příloha (rýže, těstoviny, brambory, obilniny typu jáhly, kuskus, pohanka, bulgur, amarant, quinoa), zelenina (dušená nebo salát nebo čerstvá presovaná šťáva)

Svačina - podobná jako přesnídávka
- pokud trénuješ odpoledne, viz poznámku u přesnídávky + zkus nejíst na oběd brambory (solanin z nich oslabuje svalový výkon)

Večeře – maso (menší porce než na oběd, raději libovější), příloha (viz oběd), zelenina

2. večeře - vejce, luštěniny (sója, čočka, fazole, mungo), tvaroh (nebo tvarůžky, cottage apod.), celozrnné pečivo nebo vařené obilniny, zelenina (alternativa: proteinový napoj na bázi kaseinu + zelenina + olej/ořechy/jádra/semínka)
__________________________________________________ _________

Pri ranni ano: snidane, svacina, obed.....cca od 15:00 do 16:30 v posilovne...svacina, vecere, vecere 2

Pri odpoledni je to horsi...musim do posilovny uz pred praci: vstavam cca v 9-10 hod....dam si nejakou snidani a jedu do posilovny (tedy bez obeda a svaciny), pak rovnou do prace kde se teprve najim obeda kolem 16:00, pak svacina a vetsinou uz jenom jedna vecere


Nocni smena: vstavam po nocni cca v 15:00....dam si rovnou obed a pak jedu do posilovny.....kdyz se vracim z posilovny tak uz si vetsinou davam i veceri.....pak jedu do prace a kolem 23:00 si dam svacinu....kolem 4:30 rano si davam svacinu pred spanim

Je to celekm sileny to moje stravovani, ale bohuzel to neni tak lehky jako kdybych mel jenom ranni.

A tak bych se chtel zeptat zdejsich borcu, co by mi vytkli, doporucili, popripade jenom neco trosku pozmenili........(zmena zamestnani nepripada v uvahu pokud to nekoho napadlo)

Diky za jakekoliv rady
wappe22

Člen
# Zasláno: 2 Zář 2010 21:40


Stejnej problém, ale jen 2 směny (den, noc)
clive

Člen
# Zasláno: 3 Zář 2010 09:48


A jíst v práci nemůžeš? Nebo aspoň pít tekutou výživu?
Bhaal

Člen
# Zasláno: 3 Zář 2010 10:16


V praci jist muzu, mame tam kantynu. Jde tu spis o ten casovej rozvrh. Pri ranni je to v pohode, ale pri ty odpoledni jak vstanu v 10, tak si dam max nejakou svacinku a pak jedu rovnou do posilovny...obed az v praci kolem tech 16.00. Jeste bych mohl vstavat o hodku dve driv abych toho stihl snist vic

Tou tekutou stravou jsi myslel gainer? Mam v planu si ho objednat a doplnovat s nim ty kriticky mista v mem jidelnicku, tak snad mi to pomuze...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Zář 2010 10:42


Vlastne nevidim jinou moznost nez gainery a MRP.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
kernel

Člen
# Zasláno: 3 Zář 2010 18:09


Nedívej se na hodinky kolik je hodin, ale kolik uplynulo od o předchozího jídla.
Pracuji přes léto na 2,5 směny a jde to.


Vůle odejde dřív než tělo.
4D4M

Člen
# Zasláno: 3 Zář 2010 18:19


Osobne si nedokazu predstavit, ze bych takhle nepravidelne zvladal fungovat, takze mas docela muj obdiv .), na druhou stranu, clovek si zvykne na vsechno kdyz musi.

Spis ve 3 ruzne denni doby, takze pochopitelne nemuzes jist ve stejne denni casy, nicmene snaz se dodrzovvat casy mezi jidly a jist pravidelne tech 5-6 jidel denne, jen tenhle usek, kdy jsi vzhuru a prijimas ziviny, budes vzdycky posouvat v ramci dne podle prace. Jednou zacnes rano a skoncis vecer, jednou zacnes vecer a skoncis rano, dbej na to aby si prisun na kazdych tech 24 hodin mel optimalni, jez pravidelne po zhruba 3 hodinach a telo bude se stravou ok, jak se vyporada(va) s tim nepravidelnym spankem a rezimem, to si nedokazu moc predstavit, ale asi uz v tom umis chodit, ta tekuta vyziva ti to hodne pomuze.
Bhaal

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 00:14


tetsuo: Doporucil by jsi mi tento gainer? http://nutri-exact.cz/cat_det.php?id=26 vzhledem k tomu , ze jsem ektomorf?

kernel: Dobre dekuju

4D4M: Mno vzhledem k tomu, ze mi je 24 let, tak se to jeste da zvladat...telo se prizpusobi Nerikam ze je to idealni, to vubec....v predchozi praci jsem mel pouze ranni a bylo to super....bohuzel automobilovy prumysl je neuprosny
__________________________________________________ _____


Trosku mi slo predevsim o to, ze pri tech rannich zacinam jist uz od 5 rano....takze nez jdu do posilovny v cca 15:00, tak jsem plny energie a mam uz v sobe hodne zivin (snidane,svacina,svacina,obed).....kdezto pri ty odpoledni vstanu v 10 hodin....dam si svacinu a jdu do posilovny bez energie. Zkusim to tedy vyresit tim, ze budu vstavat o neco drive + gainer...snad se to zlepsi
4D4M

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 08:34


pri te odpoledni si 30 minut pred snidani dej davku gaineru, at telo po spanku dostane rychle zakladni davku zivin, teoreticky celou tu snidani muzes nahradit tekutou stravou, vzdycky se stravi rychleji nez normalni jidlo
Bhaal

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 12:27


4D4M: Dobre. Dekuju

Jeste se zeptam ne uplne primo k vyzive. Po posilce vetsinou si chodim jeste zaplavat do bazenu...nic narocnyho jenom par bazenu na par minut.

A tak 1-2x tydne si zajdu do sauny cca na hodku.

Tak se chci zeptat jestli je to dobra volba....zejmena u toho saunovani me trosku znervoznuje to, abych nezhubl, pac to je to posledni, co bych si ted mohl prat
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 14:02


Mass Gain MCT je dobra volba, pokud mas problemy s pribiranim vahy. Je idealni po treninku. Dodrzuj doporucene davkovani. Pouzity MCT olej umi castecne nahradit sacharidy.

Alternativa k bezne denni nahrade vyzivy muze byt Muscle Builder GF nebo AveMax GF, pokud to chces od jedny firmy.

________________________

Nevidim zadny duvod, proc chodit po posilovani plavat. Na zakladni regeneraci staci sprcha.

Stejne tak saunovani po treninku je problematicke. Ne kvuli hubnuti, ale kvuli ztratam vody.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Bhaal

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 20:55


tetsuo - Mass Gain MCT tedy budu brat ihned po treningu a druhou davku 30 minut potom a AveMax GF budu brat jako doplnek stravy na mistech, kdy nebudu stihat jist normalni jidlo (napr pri tech odpolednich a nicnich) rikam to spravne?

S tim saunovanim a plavanim jsi mi moc neudelal radost Bylo to velice prijemny se po posilovne nalozit nachvili do horky virivky

Jeste me napadlo u ty sauny, jestli by bylo mozne jit nejdriv do sauny a az pak do posilovny...jak sem psal...max 1-2x tydne
ZANGER

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 21:10 - Změnil/a: ZANGER


Před treninkem potřebuješ taky dost vody, k čemu by pak byl kreatin, že?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 21:39


ad Mass Gain a AveMax GF - ano, takhle to je idealni.

Sauna a virivka jsou neco jineho.

jestli by bylo mozne jit nejdriv do sauny a az pak do posilovny.
Tak to uz v zadnym pripade.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Bhaal

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2010 21:49


Tetsuo - ad ziviny - dobra ziviny teda budu brat tak

ad bazen a virivka - omlouvam se, myslel jsem to tak, ze si dam par minutek teplnou virivku a pak par bazenu. Bazen tedy vynecham...virivka muze byt oki?

ad sauna - dobra tedy, necham okoukavani vnadnych spore odenych krasek a bude se plne venovat pouze svemu telu

Diky moc za rady
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist