Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / tetsuo
Autor Zpráva
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 20:49


Mám dotaz trošku mimo, ale veřím že ty o takových věcech víš hodně, tak bych se chtěl skusit zeptat, než to začnu řešit někde jinde.

Přítelkyně má problém, že je příliš hubená na výšku asi 165cm má 45 kg, údajně to zapříčiňuje vysoká hladina choleterolu, což jí brání v přibírání. Tvrdí, že jí hodně, i když sám vidím, že toho moc nesní. Každopádně bych se chtěl zeptat, jakou stravu by měla zvolit, aby něco přibrala. Tak kdyby jsi o tom něco věděl, nebo měl nějaký návrh tak se prosím ozvi ozvi . Je jí 17 let, ale nepřeju si aby skončila jako její matka která má stejný problém a je na tom ve 40 stejně. Už mě nebaví poslouchat všude kam vlezu jak je moje holka hubená.
Claws

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 21:00


Nejsem sice Tetsuo, ale pokusím se k tomu něco říct..
Každopádně, dle všeho je to problém genetiky, takže stím bude obtížné něco dělat.. Jak jsi zmiňlval ''Tvrdí, že jí hodně, i když sám vidím, že toho moc nesní. '' -- je to jen na ní, jestliže pro to nebude sama nic dělat, tak zlepšení očekávat nemůže a Ty stím nic nenaděláš.. Každopádně bych doporučil zvýšit podíl sacharidů ve stravě.. Nebylo by špatné dávkovat Lecitin, na alespoň mírné sražení cholesterolu -- každopádně jestli je to opravdu genetický nic moc stím dělat nepůjde.. (kdyžtak mě Tetsuo oprav)
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 21:04


Tak jasny, je to problém genetiky, ma to po matce, ale urcite s tím "něco málo" udělat jít musí. Ano je to na ní, ale ona na mě dá, když ji něco předložím a nějakým způsobem ji namotivuji, že by to mohlo zabrat.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 21:18


Presne tak, zvysit sacharidy a zacit uzivat lecitin.A povzbudit chut k jidlu vitaminy rady B.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 21:52


dobrá , já si ji vykrmím a né že ne :D.

Jinak když už jsme tady, chtěl bych se ještě zeptat, mám problém s vypadáváním vlasů a akné. Pravděpodobně je to otázka opět genetiky, otec už ve 30 téměř žádné vlasy neměl. S akné jsem na tom byl docela špatně mezi 14.-15. rokem, teď v 16-ti už se mi to docela zlepšilo a je to celkem oukej, udělá se mi sem tam pupínek jako asi každému teenageroj. Ale ty vlasy mi stále vypadávají, je mi jasný že se tomu nevyhnu, že budu jednou plešatej :D, ale nerad bych, aby to bylo někdy už v 18ti, protože už tam mam opravdu ,,par chlupu" :D, a porád padaj. Tak bych chtěl vědět jestli to jde nějakým způsobem alespoň oddálit. Vedou se časté spekulace, že u lidí kteří mají geneticky zvýšenou hladinu testosteronu, urychluje vypadávání vlasů sex.. co je na tom pravdy? Teďka asi 2 měsíce, to mám 2x až 3x týdně, ale nespozoroval jsem žádnou změnu k horšímu než předtím. I když za mladých let to bylo zase samí redtube a freevideo, tak znáte to :D :D ,, tak jestli sem si to udělal tím :D..

Tetsuo, ty jsi tu někde psal, že jsi měl dlouho také problémy s akné, už nevím kde..tak určitě nějaké zkušenosti s tím máš..

Jinak u mě to pravděpodobně způsobuje ten testosteron a to akné s tím vypadáváním vlasů úzce souvisí.
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 22:07


jinak mam oproti svým vrstevnímům větší ochlupení na břiše, nohách.. určitě to s tím také souvisí
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 22:09


Akné – nejen problém v pubertě
Datum: 22-05-2007
Autor: P. Novák

Akné je bezesporu nežádoucí estetická záležitost. V poněkud méně informovaných vrstvách zejména starší populace je považováno za projev nedostatečného sexuálního vyžití, které pomine, až dotyčný vstoupí do svazku manželského.

Jak je to ve skutečnosti?
Puberta, rychlý růst, případně ještě navíc sportovní aktivita má jeden společný biochemický a fyziologický jev, a to je velký metabolický obrat bílkovin. To znamená, že tkáň rychle roste, potřebuje hodně bílkovin a případně při sportu jich také ještě hodně „opotřebuje“ ve svalové tkáni a následně je musí obnovit.

To ale rovněž také znamená, že organismus spotřebuje hodně vitamínů a minerálních látek, které jsou nutné při metabolismu bílkovin. Z vitamínů je to nejvíce vitamín B6 (pyridoxin), z minerálních látek je to ZINEK. A tento kov ZINEK je ten klíčový problém, kolem kterého se všechno začne točit. Různé metabolické odlišnosti mohou způsobit, že u některých osob přísun z běžné stravy nestačí a začne v organismu chybět. Zkrátka když se dva geneticky odlišní jedinci stravují stejně i sportují stejně, jednomu se může v organismu nedostatek zinku projevit a druhému ne. A běžným jevem je také to, že tato vlastnost se geneticky přenáší, takže rodiče, kteří trpěli nedostatkem zinku, s tím mohou počítat i u svých dětí.

Jak se tedy v návaznosti na nedostatek zinku projeví akné?
Totiž zinek má i další funkce v organismu, a jednou z nich je ovlivňování kvality pokožky a tvorba kožního mazu. Při nedostatku zinku se zvyšuje činnost mazových žláz v kůži a výsledkem je ucpávání pórů a jejich záněty, čili akné.

Co dělat?
Akné se pod vlivem báječných reklam můžete snažit řešit tak, že si postižená místa budete šmidlat skvělými přípravky kosmetických firem. O jejich účincích se můžete přesvědčit sami. Jenže má to jeden háček. Základní problém, a to je nedostatek zinku tím totiž neřešíte. Pokožka má několik vrstev. Ty spodní vrstvy jsou živé, prokrvené, a jsou aktivně vyživovány krevními vlásečnicemi i difúzí živin z podkoží. Postupně se spodní vrstvy přeměňují na horní vrstvy pokožky, které již nejsou vyživované a jsou „mrtvé“. Vypadá to, jako když sloupnete kůru stromu. Vespod živá, navrch mrtvá. Bližší podrobnosti o kůži viz učebnice biologie (to je pro ty, kteří ve třídě chyběli a byli za školou kouřit). A póry v pokožce začínají v té živé části, kterou můžete vyživovat prostřednictví složek stravy, a v té se musí řešit problém. Patláním krémů nebo vodiček na vrchní mrtvou vrstvu kůže teoreticky můžete bránit ucpávání a desinfikovat zánět, ale při velkoplošném akné po celém těle je to záležitost dost technicky neproveditelná a výsledky jsou všeobecně známé.

Když chcete tedy skutečně řešit problém akné, v první řadě musíte zvýšit příjem zinku. Zapomeňte na doporučené denní dávky 15 mg, ty Vám asi nepomohou, když máte zvýšenou potřebu. Vhodné je zvýšit příjem postupně až na 100 mg denně, tablety brát nejlépe hned po jídle, zejména kde jsou obsaženy bílkoviny. Na co si dát pozor? Kritickou hranicí příjmu zinku je množství kolem 150 mg. Tedy u osob běžné populace s hmotností asi 70 kg. Takže také lze říci 20 mg na každých 10 kg tělesné hmotnosti. Zde se může začít projevovat předávkování zinkem, může snižovat hladinu mědi v organismu (antagonismus). Kromě toho déletrvající nadměrné dávky zinku, když už je v organismu ve vyšší hladině, tak se projevují bolestivostí žaludku krátce po požití zinkové tablety nebo kapsle a bolest trvá několik hodin. Takže když zvýšíte zinek a akné ustoupí, snažte se postupně ubírat zinek a dobrat se pokusně k minimálním dávkám zinku, které ještě postačují. Také neberte zinek v jedné velké dávce denně, ale rozdělte jej pokud možno ke každému jídlu. Počítejte s tím, že ze dne na den se problém neupraví a musíte zinek brát delší dobu, a při jeho vysazení opět problémy mohou nastat. Kromě toho je velmi vhodné upravit příjem bílkovin, blíže viz články „Toxicita proteinů“ a „Aminokyseliny a dynamika regeneračních procesů“. Totiž zlepšené využití bílkovin a tím i menší množství bílkovinného odpadu (a tím i menší spotřeba zinku) může vést k ústupu akné. Tím se může vysvětlit zmenšení akné v případech příjmu proteinů v kvalitě AminoExact, nebo při používání tablet AMINO GF ke stravě, aniž by se měnil příjem zinku.

A jak je to tedy s tím sexem a manželstvím, jak je uvedeno na začátku článku?
Určitou návaznost to má, ale hodně vzdálenou. Totiž při sexu se po orgasmu sníží hladina volného testosteronu v krvi. Volný testosteron je silně proteoanabolický, čili zvyšuje zabudování bílkovin do tkáně a tím i spotřebu zinku. Naopak když se hladina volného testosteronu po sexu sníží, tak se sníží i tvorba svalové tkáně a spotřeba zinku. Kromě toho když se ukončí období zvýšené tvorby tkání (růst, zpevňování kostí), což je u žen kolem 16-20 let a u mužů kolem 20-25 let (dříve obvyklá doba sňatku), tak se opět sníží potřeba bílkovin a i potřeba zinku? U mnoha osob se tedy ukončí i akné.

U většiny osob se akné dá řešit výše uvedeným poměrně levným postupem příjmem zinku, to platí i pro akné spojené s požíváním anabolických steroidů nebo projevující se v přechodu u žen. U malé části populace se může stát, že tento postup nezabere. Tady už potom nezbude nic jiného, než navštívit odborného lékaře. Počkejte, co Vám řekne. Kdy bude chtít řešit akné nějakými fyzikálními postupy (laser) nebo desinfekčními mastmi, raději od něho vycouvejte. Léčil by Vás tak dlouho, dokud by akné samo nepřestalo. Totiž jediná rychlá účinná léčba je prostřednictvím jedné látky příbuzné vitamínu A (derivát kyseliny tretinové), která se bere jako lék a má určité nepříjemné vedlejší účinky, ale je funkční a jedna kúra stačí obvykle napořád. Existují i preparáty na jiné bázi, ale ty potlačí akné v jedné části těla a to se přestěhuje jinam.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 22:10


Reseni: zinek, proteiny a gainery s vyvazenym spektrem aminokyselin a pestra strava.


Testosteronu mas urcite vic. Se spoustou veci nic neudelas a je zbytecne se tim trapit.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 22:48


No ten zinek jsem zkousel, na krabičce byla doporučená dávka 10 mg denně, takže po tom, co jsem si přečetl v tomhle článku se ani nedivím, proč jsem nepocítil žádný rozdíl, takže ten zinek zase začnu brát.

Jinak jestli jsem to dobře pochopil, ten sex by to nijak výrazně ovlivňovat neměl ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 23:02


Oficialni denni doporucena davka je 15 mg. To je ale jen hranice, abys neumrel. Bohuzel ono se musi na krabicky psat "neprekracujte DDD", i kdyz je to blbost.
Pri posilovani musis jist zinku spoustu.

Na padani vlasu ma vliv tvoje prirozena tvorba testosteronu, ne sex.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Honza44

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2010 23:11


Jasně no, hned zítra si zinek zase koupím.. Jinak schital jsem to po rodičích krásně no :D, to že mám jenom 170cm mě sere, tohle mě sere :D..moje ektomorfní postava mě sere :D...

přesně tak, nejlepším lékem na tyhe věci je NEŘEŠIT TO.
Dlouhou dobu jsem si porad něco patlal na hubu, porad si to kontroloval, měl z toho depky... Potom sem to prostě přestal patlat, přestal na to myslet a teď mám pleť docela v pohodě.

Sice představa, že nebudu mít po 20cítce na temeni vlasy krásná není, ale co se dá dělat :D..leda se modlit aby to bylo aspoň po té dvacítce :D
romanbmx

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2011 18:08


Docela by mě zajímalo co řeknete na tento článek o zinku !!!

http://www.osel.cz/index.php?clanek=2972

Jinak sám sem jej donedávna pobíral...
b3a7

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2011 18:19


řekl bych jenom "hmmmmm"

protože:

"Kuřáci mají výhodu. Nemusí si s tím vším hlavu moc lámat. Požitkářství vdechování kouře, jak ukázala ještě jiná studie, s sebou u nich nese dvojnásobné riziko vzniku makulární degenerace. Nějaké to zvýšení rizika slepoty v důsledku konzumace zinku se pro ně stává zcela okrajovou záležitostí. "

Nechci nějak vědecky odpovídat, ale znám lidi, co kouří 40 cigaret denně a na problémy se zrakem si nestěžují ani v pokročilém věku. Tak nevím, co si o tom mám myslet.

"Všichni, co se z nějakého důvodu snaží do sebe zinku vpravit něco navíc, by neměli šetřit penězi na stravě, která by jim zajistila bohatý přísun antioxidantů."

Navíc, pokud sportuješ tak bys antioxidantů měl mít dostatek.

Takže z tohohle bych takovou vědu nedělal. Ale zase každý nechť má svůj názor a jedná podle svého rozumu.
Andre

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2011 18:23


ja zinek neberu vubec, dneska jsem si koupil Para orechy :D v tech je antioxidantu taky dost, navic v prirodni forme+selen.
b3a7

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2011 20:37 - Změnil/a: b3a7


Já ho beru 100mg, ale docela zajímal by mě i názor tetsua na ten článek
tetsuo

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2011 21:29


Makularni degenerace nepostihuje zdaleka kazdeho.

Vetsina lidi uziva krome zinku i selen + dalsi anti-oxidanty (vit. C a E, zeleny caj...)

Navic - ten zinek se pri treninku+zvysenem prijmu bilkovin pouziva. Neni ho nadbytek, ktery by se ukladal do oci a tam zpusoboval problemy.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist