Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Ostatní / zpestření-zamyšlení nad creatinem
Autor Zpráva
Borecx

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 13:23


Ahoj, je to nepodstatná hloupost, ale uvažoval jsem že sas začnu brát kreatin. Rychle mě to však pustilo, protože na mě stejně nikdy neměl žádnej efekt.
Nicméně, jak jsem tak pročítal různé články o creatinu, tak me to dovedlo k zamyšlení.
1/kreatin je látka tělu vlastní, kterou si vyrábí v omezeném množství.
Proč si ho ale vyrábí v omezeném množství? To má nějakej důvod ne? Proč při dlouhodobé zvýšené námaze neprodukuje zvýšené množství creatinu, abychom bychli schopni splnit požadovaný výkon?

2/kreatin rozpuštěnej ve vodě se v krátkém čase stává neúčinou látkou, když jej tedy přijmeme v mase nebo vejcích, může být ještě učinný? Když pominu že v mase a vejcich je voda, tak i kdyby se to tam nějak zachovalo, tak to jídlo zapiju vodou, nebo se napiju přdtím a ten kreatin se porstě znehodnotí. Proto si ho asi tělo vyrábí samo ne? Protože ho ze stravy nezíská.

3/Ještě se vrátím k normální hladině kreatinu v krvi. Za normálních podmínek je tedy omezené množstvi kreatinu v těle, není tomu tak taky aby nedošlo ke svalovému zranění? Přecijen sval se po fyzické zátěži za určitou dobu unaví tak že už nejsme schopni udělat další opakování, s kreatinem to jde, ale nemusí za to ty svaly zaplatit nějakou daň?

Není nakonec lepší se vykašlat na kreatin, rozume se stravovat, a postupne pridavat vahy, abych zbytecne neposkozoval své tělo, ikdyž na venek bude vypadat zdravě?

Tenhle článek neberte nijak vědecky, je to jen taková moje úvaha na spestření a zamyšlení
Claws

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 13:46


Já už bych do kreatinu nešel, nějak na mě nefungují ani gainery divné.. Stravoval jsem se dobře, bral ktomu mutant mass a nepřibral jsem nic.. Když jsem na banánech/rýži po tréninku tak jdou na mě za měsícvidět fakt dobrý pokroky, muže mi to někdo vysvětlit ? (vyvarujte se dotazů- asi si měl špatný jídelníček-- měl jsem ho dobrej, čeknutej taky od trenéra z posilky)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 15:15


uvažoval jsem že sas začnu brát kreatin. Rychle mě to však pustilo, protože na mě stejně nikdy neměl žádnej efekt.
Jo, uz nevim, kolik procent lidi, jestli 10 nebo 20 efekt nezaznamenaji.

kreatin je látka tělu vlastní, kterou si vyrábí v omezeném množství.
Proč si ho ale vyrábí v omezeném množství? To má nějakej důvod ne? Proč při dlouhodobé zvýšené námaze neprodukuje zvýšené množství creatinu, abychom bychli schopni splnit požadovaný výkon?

Protoze nemas v tele dost aminokyselin, z nichz by se to vyrobilo.
I kdyz je samozrejme lze ziskavat ve strave. Ostatne, oblibene je jist hodne hoveziho, kde kreatin je.
Kazdopadne, v tele jsou silne rezervy na uskladnovani kreatinu.
Stejne jako jsou v nem OBROVSKE rezervy na uskladnovani sacharidu.

kreatin rozpuštěnej ve vodě se v krátkém čase stává neúčinou látkou, když jej tedy přijmeme v mase nebo vejcích, může být ještě učinný?
Takhle to nefunguje. Kreatinu vadi hlavne kyselost, ne tekutiny. V mase a vejcich je vazany v nejake strukture, neplave ve vode.
Kreatin se znehodnocuje jen v travicim ustroji.


Ještě se vrátím k normální hladině kreatinu v krvi.
V krvi fakt ne.

Za normálních podmínek je tedy omezené množstvi kreatinu v těle, není tomu tak taky aby nedošlo ke svalovému zranění? Přecijen sval se po fyzické zátěži za určitou dobu unaví tak že už nejsme schopni udělat další opakování, s kreatinem to jde, ale nemusí za to ty svaly zaplatit nějakou daň?
Ne, takhle funguje většina ergogenních látek. Tělo má ohromující schopnost adaptace. Mluví se jen o tom, že kreatin může způsobovat křeče. Většinou je ale problém v nedostatku tekutin a absenci strečinku.
Můžeš si různě roztahovat cévy, zvyšovat okysličení, objem krve, posílit kreatinfosfátový cyklus příjmem pyruvátu, zvýšit inzulinovou citlivost pomocí BCAA, skořice, zvyšovat si různě hladinu testosteronu, cpát si do jater a mozku lecitin (přestože mozek a jádtra jsou plná lecitinu atd).


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 15:21


Já už bych do kreatinu nešel, nějak na mě nefungují ani gainery divné..
Kreatin a gainer jsou dost odlisne veci. Asi jako bys rekl, nebudu brat vitaminy, protoze na me neucinkuji mineraly.
Navic kreatin fakt nemusi pusobit.

Stravoval jsem se dobře, bral ktomu mutant mass a nepřibral jsem nic..
a) otazka, jak dlouho jsi bral gainer a v jakem mnozstvi
b) nevis, jestlis nenabral svaly. Mohls shodit tuk a nabrat svaly a na vaze se to nemuselo projevit. Pokud ses zlepsoval silove, svaly ti rostly urcite

Když jsem na banánech/rýži po tréninku tak jdou na mě za měsícvidět fakt dobrý pokroky
a) Otazka, jestlis nezmenil trenink, neziskal vic zkusenosti
b) kolik jis ryze a bananu - kolik to hazi sachru?

vyvarujte se dotazů- asi si měl špatný jídelníček-- měl jsem ho dobrej, čeknutej taky od trenéra z posilky
a) neverim trenerum z posiloven z principu
b) vzdycky je to vec POCTU zivin+
c) vyuzivani zivin.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 15:23


Jinak jen takovy dodatek - nejsem nijak velky priznivec kreatinu, z vice duvodu.
Lide nadhodnocuji jeho ucinky, neumeji ho uzivat, a mivai z nej zbytecne vedlejsi efekty.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Claws

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 15:36


Kreatin a gainer jsou dost odlisne veci
Myslel jsem to tak, že na mě nepusobí kreatin, a ještě ktomu nepociťuji efektivitu gaineru. Vím, že jsou to dvě úplně jiné věci, nějaké zkušenosti už mám. Co se týče dávkování - tak po tréninku jednu odměrku, a za další pulhodiny druhou..
otazka, jak dlouho jsi bral gainer
2 měsíce

kolik jis ryze a bananu - kolik to hazi sachru?
po tréninku dva banány, po půl hodině třeba sáček rýže 100g.
Borecx

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:05


Já si teda myslím, že člověk kterej jí normální porce kvalitní stravy a nějak pravidelně( alespon co 4h +-), a vede život, kde není zapotřebí mnoho energie, tím myslím práce v kanceláři, kdy je jedina jeho veldejsi aktivita občasná chůze, občasnej sport a posilování, tak má k dispozici dost energie. Jde jen o to, jak to tělo donutit aby tu energii využilo správně. Je jasne že když člověk ji jak prase, tak nabere i svalovinu když opomenu tuky, ale myslím že to není nutné. Já jím tak jak jsem tu popsal, mam dostatek bilkovin, ale ne zas prehnane, jim pravidelně, někdy menší někdy vetsi porce, ale nemam pocit hladu, sacharidy pochazi z celozrneho pečiva, brambor, rýže, ovoce a a zeleniny.
Mam i nejake tukove rezervy, nic strasneho, ale jde vidět, že tělo ma prostě dostatek energie, jinak by mi mizely. Ted kdyz jsem zacal dvakrat tejdne slapat na rotopedu tak pomaličku mizej, ale fakt velmi pomalu, a to myslim ze mam dobrej metabolismus. Takže energie tady je. Svalový růst je otázka vývoje, nejde o to jak oblbnout tělo, jak ho zmást aby rostlo. Jde o to vytvořit pro něj takové podmínky, kterým se bude muset přizpůsobit. To je prostě evolucem, divíš se proč cvičíš nějakej trenink 4 mesice, krasne z toho rostes a pak najednou tělo začne stagnovat. To ale není stagnace, ale konec vývoje. Tělo už se přizpůsobilo podmínkám, které jsi stanovil, a už se dál měnit nepotřebuje, chceš li další vývoj, musíš změnit podmínky, zvýšit váhy, změnit cviky za jiné, a třeba si i pohrát s pořádím, a tělo se bude přizpůsobovat zase do té doby než to bude pro něj dostačující, neuvažujte tedy všichni pořád nad tím jak se něčím nadopovat a zmást vlastní tělo, ale zaměřte se na vyší výkonostní cíle, a rozšiřte repertoár svého cvičení, nebo se z vás stane něco jako malíř pokojů, kterému zakrněl mozek, protože mu stačilo k životu že věděl jak naředit barvu odkud natírat
Claws

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:08


pěkně napsáno..
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:16


Ve 130 g (2 odmerkach) Mutant massu mas 85 g sacharidu, v jednom pytliku ryze 80 a ty dva banany (30-40 g) jsou proste sachry navic, z kterych rostes. Bych v tom zase nevidel takovou vedu.

Navic na "neefektivitu gaineru" bys jich musel pouzivat vic typu a stridat je jednou za jeden dva mesice. A nekdy po pul az tri ctvrte roce, kdy bys mel zaroven spocitano, kolik jis celkem denne zivin, by se dalo neco rikat.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:23 - Změnil/a: tetsuo


Borecx:
Ty v tom popisu pletes dve DOST odlisne veci: zasoby energie a vykonnost.
Zasob energie ma i hubeny clovek v tele na nekolik dnu, aniz by musel jist. Ale s vykonnosti si na tom blede uz po nekolika minutach intenzivni zateze. Rotoped je nizka zatez, proto na nem muzes jezdit dlouho. Delat drepy s cinkou, co vazi, co ty, nebo treba dvakrat tolik, vydrzis chvilinku a to prave diky kreatinu (at uz prirozenemu nebo jinemu).
Intenzivni vykon je proste omezeny na velice kratkou dobu a nemas naprosto zadnou sanci s tim neco udelat, a to dokonce ani se suplementaci.

To ale není stagnace, ale konec vývoje.
To je synonymum. Stagnace = konec vyvoje za urcitych podminek.

neuvažujte tedy všichni pořád nad tím jak se něčím nadopovat a zmást vlastní tělo
Ergogennima latkama telo nemates, ale posouvas k vyssim vykonnum, protoze naplnujes jeho potencial ty latky skladovat a vyuzivat.
Naopak za "mateni svalu" se oznacuje prave to meneni cviku, serii, poradi cviku apod. Tohle je uplne naopak nez rikas.

Vysledne mozna myslis na to, ze neni treba hledat pricinu stagnace v suplementech, ale neni to moc stastne napsany.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:37 - Změnil/a: tetsuo


Já si teda myslím, že člověk kterej jí normální porce kvalitní stravy a nějak pravidelně( alespon co 4h +-), a vede život, kde není zapotřebí mnoho energie, tím myslím práce v kanceláři, kdy je jedina jeho veldejsi aktivita občasná chůze, občasnej sport a posilování, tak má k dispozici dost energie.

Tohleto je dost velkej omyl. Na to byly delany pokusy uz v 60. letech a zjistilo se, ze normalni strava je tak pomalu stravitelna a vyuzitelna, ze zvlada regenerovat tak 2 tvrde treninky tydne. U tri treninku uz je fakt problem a cokoli dalsiho je za hranici optimalni regenerace. (Vetsinou se dostavi pretrenovani, zraneni, snizeni imunity apod.)
Prave z toho duvodu se zacaly vyrabet suplementy a primarne nebyly vubec urceny na komercni vyuziti, ale pro vrcholovy sportovce.
Jenomze casem se posilovani rozsirilo natolik, ze se mnoho kondicnich cvicencu dnes pohybuje daleko za hranici vrcholovych sportovcu pred 50 a vice lety. Nehlede ani na to, ze dnesni ovoce a zelenina ma mene vitaminu a mineralu, nez pred lety, takze tady je suplementace vylozene nutna.
A jako ano, muzes pit mliko a jist banany a varenou ryzi a nahradit tim gainer (ostatne, normalne to tady pisu), ale ten gainer je stravitelnejsi. A pak uz jde nakonec jen o mnozstvi zivin.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Borecx

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:41


tetsuo
Neber mě prosím uplně doslova, já jsem tím jen chtěl říct, že kulturistika, a kulturistické pojmy obaluji realitu. A právě hodně lidí, kteří chtějí nabrat hmotu, uvažují tímhle kulturistickým způsobem. Jenže když má někdo sestavenej svůj plán, kterej mu do jisté míry hodně pomohl a pak začal "stagnovat", tím že mu řekneš že by měl obměnovat trénink, protože si na to tělo zvyklo a začlo stagnovat, tím ho nepřesvědčíš, a ještě si pul roku pojede svuj plan nez zjsisti ze na tom asi neco bylo.
Ve skutečnosti to je ale tak, že jsi vytvořil tělu úmělé stížené prostředí, a ono se za těch pár měsíců na něj adaptovalo. Pokuď ten člověk pochopí tuhle jedninou větu, tak z něj něco může být.
S tou svalovou unavou mas samozrejme pravdu, ja jsem mel namysli, ze clovek vstreba dost energie pro svalový růst, ne ze tu energii dokaže využit najednou.
Urcite doplnky ktere zvysuji tvou vykonost jsou dobre, ale rozhodne nezastavam nazor ze 70 % tvori strava a zbytek posilovani.
Claws

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:44


Jen ''hloupý'' dotaz, chápu dobře, že ''stravitelnější'' znamená, že se těch živin dostane do místo kde je jich potřeba více ? Nebo jak rychle se tam dostanou.. My, kteří máme výhodu rychlího trávení, je to výhoda nebo ne? (vím, že to píšu dost chaoticky, ale snaž se mě pochopit..)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:51


Jen ''hloupý'' dotaz, chápu dobře, že ''stravitelnější'' znamená, že se těch živin dostane do místo kde je jich potřeba více ? Nebo jak rychle se tam dostanou.. My, kteří máme výhodu rychlího trávení, je to výhoda nebo ne? (vím, že to píšu dost chaoticky, ale snaž se mě pochopit..)

Ne, stravitelnost je doba, po kterou jsou ziviny v zaludku. Bez ohledu na to, jestli mas rychly metabolismus, jidlo, kde jsou vazane bilkoviny ve slozitych strukturach a vazane sachry a tuky, se stepi dele, nez kdyz pijes napoj, kde jsou nastepene bilkoviny, sacharidy a tuky.

Je potreba rozlisovat stravitelnost (zalezitost zaludku), vstrebatelnost (zalezitost tenkeho streva hlavne) a vyuzitelnost (v pripade bilkovin a aminokyselin to je jejich vyvazeny/nevyvazeny profil, u cukru hraje roli inzulinova citlivost a dalsi veci.)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:52 - Změnil/a: tetsuo


Urcite doplnky ktere zvysuji tvou vykonost jsou dobre, ale rozhodne nezastavam nazor ze 70 % tvori strava a zbytek posilovani.
Ty procenta nejsem schopen posoudit univerzalne, a asi to nejde.
Ale jsem presvedceny, ze na ziskani vyrysovane postavy, dela strava vic nez 70 %.
Co se tye objemu, je to tak fifty fifty.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Borecx

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 18:35


no ja nevim, jednou jsem v posilovne zaslechl dva kluky, oba drsní svalovci a celkem mladi(tak kolem 23 let) a byli aji celkem vyrýsovaní, ne nijak extrémně, ale rozhodně na nich nic nepřebejvalo. Jeden z nich se zmínil po zvedání těžké činky na pulower nebo co to bylo, ze takhle se naučil poradne posilovat, ze jednak nabral velkej objem, a jednak zvedáním tak těžkejch činek cvikama, kde zapojuješ více svalů vlastně i vyrýsoval, že nedržel nějakou dietu, ale ten vysokej energetickej výdej při posilování ho i vyrýsoval. Myslím že nekecal, jednak je tu ten výdej, a pak taky druhá podstatná skutečnost, že čím více máš na sobě svaloviny, tím více tělo zpotřebuje energie, takže vlastně žádnou dietu držet nemusíš.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 18:44


A kdyz to funguje na ne a ne na tebe, tak v cem je problem?
Nevyhral jsi genetickou loterii.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
wial

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 18:54 - Změnil/a: wial


Dlouho sem nevěřil tomu, že je to o genetice, ale prostě a jednoduše je a ne jem malou měrou. Pohybuju se v prostředí kluků co dělají poměrně na vysokej úrovni thai box v nejlepšim českym klubu. Jejich strava je šílená, trénujou nepravidelně, ale tvrdě. Mají dokonalou regeneraci. Výkonostně šli nahoru, oba měli potenciál dělat cca v 17ti letech ještě jako dorostenci kulturistiku a to cvičili stejnej trénink split, dni 3+1 od 15 do 20, dvouhodinový tréninky, teď se už spíš věnujou jen thaiboxu doplňkově posilovna. A furt mají takovou formu, že by stačilo vyrýsovat a můžou na soutěž ... + k tomu kreatinu, psal si tetsuou o vedlejších účincích. Vim jen o depresích při nadměrnym množství, co dalšího?


www.last.fm/user/WIAL
Borecx

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 19:00


wial
ty deprese bych měl asi taky kdybych bral mnohem vetsi dávky nez jsou doporučené a pořád bych neviděl žádnej výsledek
wial

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 19:07


:D to chápu, ale tim to způsobený asi neni


www.last.fm/user/WIAL
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Kvě 2010 01:05


Zvysene mnoztsvi kreatininu (rozpadleho kreatinu) zatezuje ledviny. Pro lidi, co malo pijou (vetsina) a jedi prilis mnoho bilkovin (hodne lidi, co posiluji), to neni dobra kombinace.
+ vetsina lidi dava kreatin tesne pred treninkem, coz vykonnost spis zhorsuje.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist