Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Trénink / Strečing a protahování
Autor Zpráva
ZANGER

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2009 12:23


Jak by se mělo správně strečovat? Já to dělám nějak takhle:
Před treninkem - aerobní aktivita(kroužení, rozhýbání se), rozehrátí(to dělám 30 dřepu s výskokem a kliky s tlesknutí + nějaký poskakování)
Potom mám trenink
Po treninku - dynamický strečink(kmitání)

Je to nějak takhle dobře? a kdy se má dělat statický strečink?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2009 12:37


Po treninku na odplaveni zplodin.
Da se provadet i strecink antagonistickych partii v prestavkach mezi seriemi.

Napr u benche protahovat zadove svaly, u drepu zadni cast stehen, u mrtveho tahu lytka, u bicepsu protahovat tricepsy a naopak.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2009 15:10 - Změnil/a: ZANGER


Takže je to OK, nebo mám dát po treninku statický? Nekde jsem se o tom dočet a tam to bylo takhle, pokud jsem to správně pochopil. A taky vím že statickej strečing zhoršuje dynamiku.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2009 18:38


Staticky strecink, ktery je delany hodne tvrde nebo dlouho, zhorsi dynamiku u silovych cviku, pokud je provaden tesne pred nimi. Jinak ne.

Problem u silovych cviku pak obecne byva kombinace hypo-mobility (nepruznosti) nekterych svalu a hyper-mobility antagonistickych svalu. Klasicky - hodne pohybliva predni cast stehna a malo pruzna zadni cast stehen.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 28 Pro 2009 09:32


Sry že otravuju, ale nějak jsem nepochopil jak se to má robit(co před a po treninku) Prostě napiš jak to děláš ty.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Pro 2009 13:04


Ruzne krouzive pohyby a rychle propinani pred treninkem + cviky s vlastni vahou a gumovym expanderem, pri treninku kratky staticky strecink mezi seriemi na antagonisticke svalove skupiny (jine-proteilehle k tem, co jsou prave procvicovane silove), po treninku dukladnejsi staticky strecink procvicovanych svalu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Pro 2009 13:05


On je ted jeste velky trend pouzivat pred treninkem na rozcviceni tzv. foam roller (na tzv. fascia stretching) a potom tzv. mobility drill - s tim ale hodlam teprve zacinat.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 28 Pro 2009 16:29


Takže nějak takto j, před treninkem kroužení(rozpohybování) pak to kmitaní(to znamená jako že protáhnu a hned uvolním, protáhnu ...) pak dřepy, kliky atd.. pak mezi seriemy statický strečing a tu svalovou partyji protáhnout tak na 30s? a pak po skončení treninku statický strečing když mám fullbody tak protáhnout všecko j? taky tak na 30s.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Pro 2009 16:15


pak to kmitaní(to znamená jako že protáhnu a hned uvolním, protáhnu ...) p
Spis takove veci jako vykopy, zvedani kolen, kmitani pazemi dozadu, uklony do boku apod.

pak mezi seriemy statický strečing a tu svalovou partyji protáhnout tak na 30s?
Kdyz delas drepy, protahni hamstringy tak na 10 vterin, ale lehce, ne do bolesti nebo pres bolest
Kdyz delas bench - protahni zadove svaly - latissimy, mezilopatkove svaly nebo trapezy nebo vzprimovace. apod.

Na konci pomaly staticky strecink i tech svalu, ktere jsi posiloval.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 29 Pro 2009 17:03


A k čemu je potom dynamický strečing?(to kmitání)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Pro 2009 17:25


Pripravi svaly idealne na zvedani: neprotahuje svaly nad mez, pri niz se protahuji svaly pri zvedani vah.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 29 Pro 2009 17:53


No tak není teda vhodný před treningem?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Pro 2009 18:24


Pokud se shodneme na tom, ze dynamicky strecink jsou jsou pohyby typu "vykopy, zvedani kolen, kmitani pazemi dozadu, uklony do boku apod. " tak ty jsou vhodne pred silovym treninkem.
Nejake hmitani v rozstepu moc ne.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2009 14:55


Nwm já myslel že dynamickej strečing je např. když stojíš s napnutýma nohama a dáš ruce na zem a hned je zase vzvedneš, prostě jakoby protáhnu a hned uvolním, protáhnu atd..
tetsuo

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2009 15:17


Existujou vhodnejsi a min vhodny strecinkovy cviky pred posilovanim. Obecne tyhle cviky, kde protahujes proti pevnemu odporu, moc vhodne nejsou.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2009 15:44


No je jedno prostě tak jak jsi psal na začátku. Před treninkem kroužit rukama nohama vším možným, pak pár cviku s vlastní váhou u toho se nějak rozehrát a pak začít trenink mezi seriemi dělat ten opačný strečing, a po skončení statický j?

PS: co mám protohovat u MT a dřepu? jinak má se protahovat vždy jen jedna nebo i vic třeba u benchu biceps a horní zada?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2009 16:36


U mrtveho tahu se protahuji obvykle bud lytka nebo bricho. U drepu je idealni protahnout hamstringy.
Stejne tak u benche muzes stridat protahovane svaly. A zdruraznuju, jde jen o uvolnovani napeti, ne o specialni nacvik pruznosti protahovaneho svalu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 2 Pro 2011 16:56


v netreninkovém dnu mám protahovat 2serie po 15s?
a jaký pauzy mezi temi seriemi mají být?
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist