Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Osobní deníky / Potřetí nevstoupíš do stejné řeky.
Autor Zpráva
Gondik

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 18:08 - Změnil/a: Gondik


Ahoj,

je mi 23 let, měřím 187cm a vážím 87kg. Postavou jsem spíše endomorf.
Posilovat jsem začal zhruba před dvěma lety. Spolu s kámošem, co měl už rok odcvičeno, přišel do posilovny kluk s "prošlápnutým" hrudníkem, ruce jako špejle a tukovou zásobou v oblastni boků a břicha.
"Zeptej se toho týpka za barem, von ti sepíše nějakej tréning". Nesměle jsem šel k baru a týpek mi sestavil klasickej split. Tréning po-út a čt-pá. Izolované cviky na kladkách, i 3 cviky na každou partii, nohy jsem v tom tréninku nenašel. Moc jsem tomu nerozuměl, tak jsem si říkal, že ví co dělá. Začal jsem tedy pravidelně chodit a cvičit. Trénink byl pro mě velmi náročný a ke konci se stávalo, že nezbyla síla a poslední serie jsem odfláknul. Sparing ale říkal že nesmim bejt měkej, jinak neporostu. Tak jsem takhle cvičil asi půl roku s tím že po dvou měsících tréninku jsem začal stagnovat na určitejch vahách a tím pádem se zastavil i svalový růst. Říkal jsem si že jsem měkej, protože parták roste a já ne. Jenže parťák meří 170cm a cpal do sebe co mu přišlo pod ruku. Androgen, tribulus, proteiny, creatiny, různé explosiny (v 18 letech). Svaly na něm prsotě vypadají lépe, než u mě. Tak jsem taky začal brát creatin protein a explosin.
Přípravky dodaly energii a zkrátily dobu potřebnou na regeneraci. Troufnul jsem si na větší váhy a tělo začalo trochu růst. Navrhnul jsem, že bychom mohli trochu pozměnit trénink. V tu dobu jsem si začal v posilovně všímat lidí co dřepují a dělají mrtvolu. Zeptal jsem se proč to necvíčíme. Odpověď mi byla, že po dřepech roste prdel a mrtvola strašně vyčerpává a nezbyla by nám síla na náš úbr split. A my přece chceme bejt vymakaní beachboyové a těm velké pozadí nesluší. To mi zněla jako dobrý argument a žacal jsem tedy intenzivně makat na splitu. Přesto jsem si i přes protesty a úškleky sparinga neodpustil asi měsíc lehčí tréning nohou. Dělal jsem dřepy a doto jsem před a zakopával. Bavilo mě to a bylo faj cítit jak nohy sílí a jak tělo reaguje na tu zátež (u izolovaných cviků na kladkách jsem v životě necitíl takovou intenzitu,s jakou byly svaly zatěžovány při dřepování).
Pak jsme s parťákem začli přidávat po sérii na bicák a ramena aby jsme měli v létě co ukazovat. Což už jsem prostě nezvládnul a dostavilo celkové vyčerpání. Bylo tehdá chladné březnové počasí, takže se na oslabený imunitní systém nabalilo nachlazení, a skončilo to zánětem průdušek a mešíc jsem ležel doma. Pak další měsíc jsem se šetřil a do fitu nechodil. Objem získaný díky preparátům šel z vrchu samozřejmě dolů, jediné co mi zůstalo bylo to co jsem nabral cvičením nohou. První co mi řekli v posilovně, když jsem tam po čtvrt roce přišel bylo: "Ty máš ale velkou prdel, to máš z toho, že jsi cvičil nohy. Já ti říkal ať je nejedeš". Tak zhruba dopadl můj první rok v posilovně.

Druhý rok jsem začal trochu lépe. Už jsem cvičil sám, protože jsem nestačil na trénink kámoše a jak on říkal, zdržoval bych ho. Tak jsem začal zase cvičit svůj starej split trénink, s tím že jsem se snažil pochytat rozumy od koho se dalo. Moc moudrej sem z toho ale nebyl, každej totiž říkal že ten jeho trénink je nejlepší. Nicméně všichni se shodly na tom, že nohy jsou třeba. Takže jsem začal split vršek/spodek. Ale nejel jsem dřepy a mrtvolu. Bylo mi řečeno že takhle ze začátku jsou to těžké cviky a člověk by měl mít odcvičeno aspoň rok v kuse. Takže jsem jenom zakopával, předkopával, a zvedal velkou činku v předklonu.
Začal jsem zase trochu růst, kromě rukou. Ruce mám od přírody dlouhé a viditelně slabší než ostatní části těla. A jako každý mladý (hloupý) kluk jse chtěl mít prostě tlapy jako medvěd, takže jsem trénik více zaměřoval na vršek a nohy jsem ošizoval. Takže opět spoustu zbytečných sérií na ramena biceps a kozy, břicho aby se neřeklo, nohy trochu protáhnout... Po čtvrt roce jsem po měsíční stagnaci opět skončil jako přetrénovaný.
Třičtvrtě roku to tedy vypadalo tak, že jsem zhruba dva měsíce cvičil a pak jsem z toho tři neděle byl doma Ke konci jsem si už říkal, že chyba asi nebude ve mě. Tím myslím, ne že bych byl měkej jak říkal parťák, ale v tom jakej mám trénink.

A já teď stojím na začátku třetího roku a na internetu hledám nějáké články o posilování až najdu odkaz na tohle fórum. Půlka informací zde jsou pro mě úplné novinky a ten zbytek rozprášil moje mylné představy o posilování. Dřív jsem informace z podobných fór ignoroval a byl jsem přesvědčenej o správnosti svého jednání.
Chtěl bych se poučit ze svých chyb, které jsem za ty dva roky napáchal v posilovně. Odnesl jsem si klasicky nerovnoměrně vytrénované tělo. Hořejšek by šel, spodek taky ale střed těla je kámen úrazu. Co jsem pročítal forko, píše se tu hodně o fullbody. Hlavně jak jsou dřepy a mrtvola důležité pro celkový rozvoj svalstva a pevný střed.
Rozhodl jsem se vykašlat na nějakej split a izolované cviky a jít do toho.
Tady na forku byly odkazy na zajímavé články na ironfactoru, byly tam i odkazy na tréninky typu 5x5 a HTS, ale zatím by byly pro mě dost náročné.
Začal bych tedy s klasickou trojkou nohy, mrtvola bench do toho bych přidal tlaky s velkou činkou nad hlavou plus shyby a přítahy na hrazdě.
Hlavně u dřepů a mrtvoly ze začátku dát menší váhy a dbát hlavně na správné provedení cviku, po osvojení přidat na váze a intenzitě. časem se dopracovat třeba k tomu 5x5 tréninku.

Tím bych se chtěl zeptat na pár, možná hloupých otázek.
1. Existuje u fullbody něčo jako objemový a silový trénink?
2. Je trénink tři dny v týdnu dostačující?
3. Často jsem u splitu četl že je dobré trénink vtěsnat do 60minut.
Platí to i fullbody?
4. Když člověk takhle začíná s trojkou bench/dřep/mrtvola, je dobré váhu
ze začátku držet ve stejné rovině na každý cvik? Třeba 70kg bench, 70
mrtvola 70 dřep, nebo je to jedno.
b3a7

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 18:23 - Změnil/a: b3a7


Krásně napsané. To já se radši pokaždé zeptám na fóru, když neco nevim, než abych se ptal v posilovně, kde po tréninku všem cpou protein. Už podle toho, co tam prodávaj a co k tomu dokážou říct je jasný, že tomu hovno rozuměj. Ne že bych já byl nějakej chytrák, ale proto si radši nechám poradit.

1. Otázku moc nechápu. Celkově je fullbody na objem i sílu lepší než klasický split, co já jsem četl. Třeba TBT je docela chválený - kvalitu posoudit nemohu. Nezkoušel jsem.

2. Dostačující je, pokud je správně sestavenej pro ty tři dny - myslím, že třeba ten TBT takto poskládnaný je. Já osobně mám radši tréninky na 4 dny nebo i 5. Ale to je taky podle času a celkových možností. Někteří trénují i 6 nebo 7 dní v týdnu a ty maj můj obdiv. Já bych to asi nezvládal, ale časem bych se chtěl dopracovat )

3. Podle mě fullbody trvá i o hodně dýl, pokud dodržuješ pauzy.

4. Dřep a MT bys měl mít silnější než bench skoro dvojnásobně. Ale platit to nemusí asi je to taky trochu individuální.

Jinak počkej na reakci Tetsua, ten ti poradí asi nejlépe.
Lukas Rolf

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 18:36


Jestli bych měl mit dvakrát silnější dřep než bench tak sem divnej.. Na bench zvedám max. 90 a na dřep dám tak 70
HonzaM

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 22:29 - Změnil/a: HonzaM


Až budeš mít trochu rovnoměrněji trénované tělo, tak to bývá tak že dřep + mrtvola zvládneš s 1,5x větší váhou než bench, tzn. bench 100kg a mrtvola + dřep 150. ale je to hodně individuální... Já třeba cvičím s kamarádem, kdy jsem na všechny tyhle cviky silnější než on, ale mám o dost slabší ruce, přitom je mám větší ... zajímavé :-/

Jinak všechny objemovky je žádoucí dát do 60minut...
Milda123

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 22:59


Já jsem taky ze začátku, co jsem rozjížděl dřep a mrtvolu zvedal nevyrovnané váhy. Jenže já to měl takhle proto, že jsem dřep a MT nejel, zatímco bench už od začátku mého posilování. Bench 100, dřep 70 a MT taky 100, ale srovnalo se to celkem rychle...teď mám bench 140, dřep 180 a MT 200.
Jinak mé začátky byly taky dost divoké, lítal jsem ze stroje na stroj Ale potom, co jsem začal cvičit základní vícekloubové cviky, je to jiná káva..
Andre

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2011 23:24 - Změnil/a: Andre


Jinak všechny objemovky je žádoucí dát do 60minut...
No tak to bych zas tak nehrotil, jeste bude pospichat v posilovne a odflakne to jen aby to stihl, to je na prd v horsim pripade se zranil jen kvuli spechu. Pekne v klidu jet si svoje

jinak musim uznat, ze to chce i odvahu neco takoveho sepsat a sam jsem se v tom videl akorat ja se na to kdysi davno vykaslal.tak pred 8 roky me kamos, vzal do posilky a hodil mi na bench 40kg a rikal to das a vysledkem byla tydeni bolest prsou.
Ja cvicim radsi doma mam klid, zadne kecy do treninku, taky rychla moznost udelat si potreninkove jidlo a temer vse se da odcvicit s cinkama a zavazim+bench.

Jedine v cem se odvazuju radit je, ze se da cvicit 3x tydne a porostes a pokud zacinas znova cvicit tak mrtvy tah nevim jestli je vhodny, ale urcite drep+MT+bench v 1 den pro tebe nebude vhodny. Jinak hodne uspechu preju
tetsuo

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2011 01:53 - Změnil/a: tetsuo


1. Existuje u fullbody něčo jako objemový a silový trénink?
Fullbody muze byt zamereny jakkoli. Nejcasteji se pouziva parametr 5x5, ktery rozviji oboje.
Duraz na zakladni vicekloubove cviky ale urcite vede k vetsimu narustu sily nez tomu byva u splitu.
Zaroven je nutne zduraznit, ze existuji i rozumne delane splity typu: tlaky, tahy, nohy.
I deleni na vrsek a spodek, uz je vlastne split, i kdyz se vetsinou pouziva termin "upper/lower".

2. Je trénink tři dny v týdnu dostačující?
Pokud jsi nikdy predtim fullbody nejel, bude ti fullbody 3x tydne stacit. Osobne si ale myslim, ze je velmi vyhodne zaradit ctvrty den neco doplnkoveho na kondici a obecne rozvoj jinych dovednosti (napr. ohebnosti), cili nejake kardio (nejlepe HIIT) a strecink.
Cvicit jinak dlouhodobe 3x tydne je ponekud omezujici. Clovek si totiz vypracuje vetsi treninkovou kapacitu a nauci se cvicit produktivne, aniz by byl z kazdeho treninku zniceny. (Diky tomu tady na foru cim dal tim vic lidi cvici 5-6x tydne.)

3. Často jsem u splitu četl že je dobré trénink vtěsnat do 60minut.
Platí to i fullbody?

To je jeden z nejvetsich mytu tykajici se treninku. Vychazi z toho, ze po 60 minutach soustavne intenzivni zateze, by mel klesat testosteron a stoupat kortizol. Navic se zacnou vic rozpadat svaly.
Jenomze - ono to v realu neni omezeno casove, ale intenzitou ale celkovou podobou treninku. Navic, to, ze se rozpadaji svaly, je dobre - telo totiz prednostne obnovuje ty tkane, jejich metabolity naleza v krvi. A kdyz najde metabolity svalove prace, zacne o to vic obnovovat po treninku svaly. Cili takovy kvalitni trenink muze mit klidne hodinu a pul a i vic.
Ale zase - pokud na to clovek neni zvykly, neni to vhodne, spis z energetickych duvodu a kvuli (ne)trenovanosti nervove soustavy.

Když člověk takhle začíná s trojkou bench/dřep/mrtvola, je dobré váhu
ze začátku držet ve stejné rovině na každý cvik? Třeba 70kg bench, 70
mrtvola 70 dřep, nebo je to jedno.

Zvedat podle svych silovych moznosti. Vetsina lidi da na drep 1, 5 nasobek toho co na bench a na mrtvy tah skoro dvojnasobek toho, co na bench. Ale nejsou to zadna absolutni cisla.
Pro vetsinu lidi neni dobre cvicit v jednom treninku najednou vsechny tri cviky, nebo kombinovat drep a mrtvy tah.

Mozne kombinace jsou:
drep (cinka na zadech) + rumunsky mrtvy tah
mrtvy tah + legpress nebo lehky celni drep
nasly by se i jine, ale v Cesku na to nejsou posilovny moc vybavene...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
berat

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2011 13:07


Mas to super sepsane, byl sem na tom podobne jako ty asi rok sem cvicil blby split. Pak sem nasel tohle forum a vsecko se zmenilo. Pokud muzu doporucit tak sem zacinal s HST:
http://kulturistika.ronnie.cz/c-2725-treninkova-te chnika-hst.html
prislo mi to docela lehke na zacatek kdyz uz mas neco odcvicene asi idealni vec
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist