Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Recepty a dieta / Jídelníček - opravit chyby, doplnit prosím
Autor Zpráva
JoanL

Člen
# Zasláno: 6 Bře 2012 19:30 - Změnil/a: JoanL


Dobrý den, čerpal jsem z několika jídelníčků na netu a sepsal si ho trošku podle sebe.. potřeboval bych ho zkontrolovat, upravit a případně přidat nějaká jídla.. Je mi 16 let, vážím 99kg, výška 180cm+ Chodím do posilovny 3x týdně(Pondělí, Středa, Pátek) od 8:45 do 9:45(10:00)

Potřebuji zhubnout, zpevnit postavu a nabírat svaly.. a proto potřebuji jídelníček..

Takže..

1.Jídlo a pití Snídaně

 Ovocný jogurt + ovesné vločky nebo cereálie (6 a půl lžičky)
 Plněný celozrnný rohlík/houska,aj. ( tvrdý sýr, červená paprika, rajče, okurka, zelený salát..)
 Míchaná vajíčka ( 3ks vaječných bílků + 2 celá vajíčka - pozor na olej!) + Rýžový chléb 4ks
 Lučina s pažitkou + tmavý knackebrot nebo tmavý chléb
 Vařená vajíčka (ve skořápce nebo rozklepnutá do vody)
 2-3 skleničky vody(2-3 šálky zeleného čaje)

--
2.Jídlo a pití Svačinka za 2-3h
 Ovoce 2ks (Banán, jablko)
 Tmavý chléb s pomazánkovým máslem
 Obložená celozrnná bageta/rohlík/houska (kvalitní šunka(uzená ryba), kvalitní tavený sýr, vajíčko
 1-2 skleničky vody(1-2 šálky zeleného čaje)
 Ovocný/bílý jogurt

--

3.Jídlo a pití Oběd za 2h

 Kuřecí prsa na přírodno 200g, rýže natural 150-200g + Zeleninový salát
 200g Rybí filé, treska, pstruh, losos atp + vařené brambory do 150-200g + Zeleninový salát
 Tuňák ve vlastní šťávě 200g + Rýže vařená 2 kopečky + Zeleninový salát
 Lučina s pažitkou + tmavý knackebrot nebo tmavý chléb
 Těstoviny celozrnné 250g s rajčatovým protlakem se zeleninou 100g + sýr Eidam
 Rizoto + posypaný sýr, okurka
 Kuřecí maso, příloha(rýže, těstoviny, brambory) + zelenina(dušená nebo zeleninový salát)
 2-3 skleničky vody

--
4.Jídlo a pití Svačinka za 3h

 Bílý jogurt/ovocný + 2ks ovoce (banán, jablko)
 Zeleninový salát s 100g tvrdého sýra s 30% tvs
 Obložený tmavý chléb (šunka, tvrdý sýr, rajče)

--

.Jídlo a Večeře za 2-3h
 Kuřecí prsa na přírodno 200g, rýže natural 150-200g + Zeleninový salát
 Rybí filé nebo pstruh v alobale na přírodno 200g + Dušená zelenina 200g
 Tuňák ve vlastní šťávě 1-konzerva 200g + Zeleninový salát 200g
 Omeleta (3 vaječný bílky + 2 celá vajíčka ) + Dušená brokolice nebo květák nebo přímo v omeletě
 Plněná bageta (tvrdý sýr, rajčata, paprika, salát, okurka)
 2-3 skleničky vody
----------

Zeleninový salát: rajčata, okurka, zelený salát, paprika, cibule, mrkev
Olej do zeleninových salátů používat řepkový, olivový(ale né moc)
Střídat během dne maso(vepřový, kuřecí, ryby)
Nejíst mnoho syrové zeleniny najednou(nadýmání, lehce škodlivé látky)
VYHÝBAT SE - šunkové salámy, pěny, paštiky, měkké a trvanlivé salámy, tavené sýry, cornflaky, smažené věci(brambory, hranolky..)
Jídlo po tréninku - 1. Doplnit cukry po tréninku, nepřehánět(20-30g) - banán, jablko
2. 1-2h po tréninku doplnit bílkoviny ale jaké? a jak?


K tomu co mám jíst po cvičení, vím, že mám doplnit cukry.. čili např. 2x banán nebo 1x jablko + 1x banán

Ale co s proteiny? Potřebuji to dosadit do jídelníčku aby mi to navazovalo, protože skončim v 9:45 a do oběda je ještě mnoho času, čili maso, rýži si dát nemůžu.. co s tím tedy?

Děkuji moc!



Jo a mimochodem jsem zapomněl... je vhodné si jít třeba 2h po tréninku zaběhat na půl hodiny? Je potřeba taky pak doplnit cukry a proteiny?

Běhám každej druhej den když necvičim (Úterý, Čtvrtek, Sobota) atp..


Zatim zadny :)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2012 14:18


Nejíst samotné ovoce - velmi nedobré na nabírání tuku.

Po tréninku rovněž nejíst ovoce.

Pokud je cílem hubnutí, je ideální minimálně hodinu nejíst nic, dá se jít až na dvě hodiny. Pokud má člověk dost bílkovin přes den, není to problém.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
JoanL

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2012 15:55


Proč jsem se tedy dočetl, že je po tréninku potřeba doplnit cukry? Což krom ovoce o ničem nevím.. Čili i přesto to nemám jíst?


Zatim zadny :)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 00:27


Pokud chce člověk nabírat výrazně svaly, musí doplnit glykogen pomocí sacharidů.

Pokud chce hubnout, neměl by nějakou dobu po tréninku jíst.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
JoanL

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 01:33


Děkuji, takže to jíst nebudu.


Zatim zadny :)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 09:51 - Změnil/a: tetsuo


Píšeš:
Je mi 16 let, vážím 99kg, výška 180cm+
Nevím, jak moc jsi přirozeně mohutný, ale můžeš mít klidně navíc 15-20 kilo tuku. Což je práce na několik měsíců (rozumně tak půl roku) to shodit.

Proto se vyplatí jet kruhové posilovací tréninky (každý den celé tělo - 1-2 cviky na partii) a potom dát lehké kardio na cca 30 minut. Ideální je potom minimálně hodinu nejíst, když to bude hodina a půl, bude to lepší.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
JoanL

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 15:56


No já v posilovně cvičim na strojích.. činky, rotoped atp. Takže nevim jestli to dělám správně, ale nic jinýho se tam dělat prakticky nedá. Nevím co je kardio ?.. to mi pořád nejde do hlavy.. V posilce jsem 3x týdně.. a do toho zařadim i to běhání, rychlou chůzi atp.. Takže hodinu a půl po cvičení nic jíst nebudu. Jenom cesta domů trvá víc jak půl hodiny, takže v pohodě..

Děkuji moc


Zatim zadny :)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2012 12:21


Otázka je, co nechápeš, když to chápeš.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
JoanL

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2012 15:02


No nevím co je kardio..


Zatim zadny :)
cometomeee

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2012 14:19


(každý den celé tělo - 1-2 cviky na partii) a potom dát lehké kardio na cca 30 minut. Ideální je potom minimálně hodinu nejíst, když to bude hodina a půl, bude to lepší.

"každý den" = každý posilovací den ... (?) protože s jeho věkem, váhou a za předpokladu, že je začátečník, tak by ho to denně zabilo

JoanL: Potom ti sem vložim ještě text, kterej by ti mohl vyjasnit detaily co nechápeš:

"Pokud chceš spalovat tuk, tak nejúčinnější a nejšetrnější způsob je spálit glykogen (to je prakticky stejný proces jako u objemového tréninku), ale nepokračuješ v tom intenzivně tak dlouho, aby se začaly spalovat svaly. Naopak musíš přehodit na nižší intenzitu. Tuky se totiž spalují nejvíc v "klidovém režimu", kdy nejedeš na kyslíkový dluh.
Znamená to, že čím víc se zadýcháváš a čím víc se potíš a červenají ti tváře, tím MÉNĚ tuku spaluješ, ale naopak palíš svaly. (Na intenzivní výkony se používá glykogen, a pokud není k dispozici, tak se pálí svaly. Jen pro zopakování...)
Takže místo intenzivního cvičení je dobré "long-steady cardio" - nízkointenzivní aerobka - tedy klasické vyšlapávání na rotopedu, rychlá chůze apod.

Spalování glykogenu trvá přibližně 45 minut, pak tedy asi 30-45 minut long steady aerobka. A POTOM - to je nejdůležitější - je vhodné nepřijímat asi hodinu žádné sacharidy. Vyplavení inzulínu (kvůli sacharidům) totiž zastaví pálení tuku. Jinak, lze to celé podpořit i tím, že poslední jídlo před tréninkem tohoto typu a první jídlo po něm, by mělo být na bázi "bílkoviny + tuky" a sacharidy v něm vynechat nebo minimalizovat."

je to z věrohodnýho zdroje
JoanL

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2012 01:30


Děkuji mockrát! Už je mi to vše jasné. No objevil jsem p90x tak zkusím to


Zatim zadny :)
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist