Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Objem vs. síla? +Zátěž páteře při posilování zad?
Autor Zpráva
Airen

Člen
# Zasláno: 12 Říj 2014 19:18


Zdravím,
Měl bych dvě otázky - zaprvé, rozlišuje se u cviků, zda-li slouží k tvorbě svalů nebo zvýšení síly? Popřípadě dá se cvičit, abych vyloženě čistě 'posiloval' bez přebytečného zvyšování objemu svaloviny? Nebo to jde vyloženě ruku v ruce? Mně teda nejde o to, že by se mi ty bulky nelíbily, ale rád bych 'posiloval' co nejefektivněji

Pak by mě zajímalo, jak nejlépe posilovat záda bez zbytečného namáhání páteře - existuje nějaký trik, který mi posílí zádové svalstvo bez toho, abych si odrovnával páteř?

Díky moc za odpověďi!
Legi

Moderátor
# Zasláno: 12 Říj 2014 20:01 - Změnil/a: Legi


V zásadě ne. Cviky slouží k procvičení určité partie, nebo celých souborů svalů. Otázka objemu vs. síly je spíše v počtu opakování a zvedané zátěže. Když budeš posilovat čistě silově, nárůstu svalové hmoty se nevyhneš.

Proč se na to ptáš? Máš zdravotní problémy s páteří?


42let @ 195cm @ 125kg
liliana

Člen
# Zasláno: 12 Říj 2014 20:47


mám skoliózu, cvičení mi páteř spíš rovná...


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Airen

Člen
# Zasláno: 13 Říj 2014 06:13


Proč se na to ptáš? Máš zdravotní problémy s páteří?

Nemám, ale nerad bych měl, ptám se spíš preventivně

Otázka objemu vs. síly je spíše v počtu opakování a zvedané zátěže.

A jak to teda je konkrétně? Pro sílu = menší zátěž, víc opakování a pro objem zase naopak?
Kokain

Člen
# Zasláno: 13 Říj 2014 11:52


pro sílu velké váhy málo opakování, pro objem něco mezi a pro tvar malé váhy a spousty opakování


____________________
Co nejde silou, jde větší silou.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 13 Říj 2014 18:27


Airene, pokuď si zpevníš nejdříve střed těla, naučís se správnou techniku, tak se nemusíš ničeho obávat. Já mám hyperlordózu a skoliózu a měl jsem obrovský problémy se zády. Doktor mě poslal na nějaký dementní rehabilitační cvičení a říkal ať hlavně nic těžkýho nezvedám. Tak jsem začal silově posilovat, že....a za 3 měsíce jsem na bolesti zad jen vzpomínal. Doktor mě potom chválil, že s takovejma spolupracujícíma pacientama je radost spolupracovat!


42let @ 195cm @ 125kg
Airen

Člen
# Zasláno: 13 Říj 2014 20:40


Airene, pokuď si zpevníš nejdříve střed těla, naučís se správnou techniku, tak se nemusíš ničeho obávat. Já mám hyperlordózu a skoliózu a měl jsem obrovský problémy se zády. Doktor mě poslal na nějaký dementní rehabilitační cvičení a říkal ať hlavně nic těžkýho nezvedám. Tak jsem začal silově posilovat, že....a za 3 měsíce jsem na bolesti zad jen vzpomínal. Doktor mě potom chválil, že s takovejma spolupracujícíma pacientama je radost spolupracovat!


A jaký cviky bys doporučil na ten střed těla, prosím? Jsem začátečník.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 13 Říj 2014 21:27


Pokuď jsi úplně sportem nepolíbený, měl bys začít nejlépe s trenérem na TRXu a cvičit plank pozice, podsazování pánve a dechový cvičení. Jestli máš základ a když se zohneš tak Ti nevyhřezne plotýnka, tak můžeš začít hned posilovat, nicméně opět nejlépe pod dohledem. Nejlepší cviky jsou jak bylo řečeno plank pozice, podsazování pánve, metronomy a zvedání nohou ve visu viz Youtube. Naopak na prd jsou sedy lehy.


42let @ 195cm @ 125kg
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist