Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Přítahy velké činky v předklonu
Autor Zpráva
Dominho

Člen
# Zasláno: 13 Říj 2013 21:31


Dobrý den, četl jsem že přítahy velké činky v předklonu nejsou vhodné pro začátečníky a osoby mladší 18ti let. Tak se chci zeptat jaké cviky na záda mám používat mám 14 let, 178 cm, 72 kg. Používám přítahy jednoruček v předklonu, jednoručky v předklonu, shyby, hyperextenze a chci se zeptat jaké jso uejště cviky? Děkuji
Legi

Moderátor
# Zasláno: 14 Říj 2013 09:46


Ahoj, rád bych uvedl tyhle "pravdy" o posilování začátečníků a mladistvých na pravou míru. Tyto cviky se nedoporučují z důvodu velké pravděpodobnosti špatné techniky začátečníků, což může mít za následek vývojové vady. Pokuď budeš provádět tyto cviky (přítahy, dřepy, mrtvý tah atd., tedy cviky, které zatěžují vertikálně páteř) technicky správně a s odpovídající rozumnou zátěží, není žádný rozumný důvod, proč tyto cviky necvičit. Prohlášení typu, že když mladiství cvíčí tyto vertikální cviky tak se jim zastaví růst, příp. deformuje páteř, jsou jen bludy a kecy. Takže jde jen o to, se to u někoho kdo tomu opravdu rozumí naučit a potom není problém.

Btw, jaký je rozdíl mezi přítahy s velkou činkou a jednoručkou? U přítahů s jednoručkou se dá pokazit výrazně víc, protože můžeš zatěžovat tělo nerovnoměrně ve dvou rovinách, čili můžeš mít tělo ve špatné vertikální pozici jednak ve směru dopředu, tak ve směru do strany.


42let @ 195cm @ 125kg
Dominho

Člen
# Zasláno: 20 Říj 2013 18:54


S těma jednoručkama na to už jsem taky přišel že je to ještě horší :D A četl jsme že mrtvý tah, dřep, přítahy velké činky v předklonu deformují páteř a můžu dostat skolyozu a mit problemy do konce života. Jak říkáš při špatné technice je to možné, ale při správném provedení se mi teoreticky nemůže nic stát. Každopádně jsem cvičil dřep a přítahy a 2 dny mě bolely záda, ikdyž techniku jsem měl správnou. Asi za to mohla větší váha při přítazích, ikdyž jsem ji zvládal a na dřep jsem měl asi 40% maximálky. Tak nevím co se stalo. Asi tyto cviky prozatím vynechám.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 20 Říj 2013 19:12


Jestli jsi měl správnou techniku, toť otázka, ale že něco po tréninku bolí, je zcela normální. O záda se dá starat. Děláš rozcvičení - dynamický strečink? Děláš po cvičení statický strečink? Mě moc pomáhají masáže.


42let @ 195cm @ 125kg
Spede

Člen
# Zasláno: 21 Říj 2013 07:53


Jak píše Legi musíš mít kvalitní strečink nebo prostě sniž váhy, aby sis na ně zvykl a i CNS a potom pomaleji zvedat váhu a pilovat techniku. Cvičení není od toho, aby sis odpálil záda, ale měl v nich větší oporu.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist