Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Začátečník - podkožní tuk
Autor Zpráva
Honza777

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 15:10


Dobrý den,

chtěl bych vás požádat o radu. I když je mně už 47 let, ve cvičení jsem začátečník (prostě jsem se rozhodl se sebou něco užitečného udělat). Cvičím v domácích podmínkách asi 4 měsíce. Dříve jsem se potýkal s poruchami příjmu potravy a mojí výchozí vahou v začátku cvičení bylo 60kg (výška 174). Za zmíněné 4 měsíce jsem přibral 10kg. Cítím určité zlepšení kondice a mírný nárust svalů, nicméně zatím se mně nedaří udělat něco s břichem, kde poměrně rychle nabírám podkožní tuk. O jídelníčku jsem přečetl mraky materiálů a snažím se dodržovat veškeré rady ohledně vyvážené stravy, nicméně s podkožním tukem na břiše se mně zatím nedaří nic účelného podniknout. Před cvičení se rozcvičuji, na břicho dělám různé typy cviků, po cvičení se jdu nejméně na hodinu projít nebo jezdím na kole. Břicho jsem trochu zpevnil, ale vrstva tuku stále roste. Ne, ža bych se kvůli tomu věšel, ale chtěl bych to sundat. Vaše rady? Díky H
liliana

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 18:46


..podle mě neroste vrstva tuku, ale svalů a ty zvedají tuk.. co cvičíš? Co nějaká onemocnění.. endokrinologie..?


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Honza777

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 19:52


Cvičím doma, především cviky s vlastní váhou, různé cviky s jednoručkami, několik variant kliků atd, atd. Žádná onemocnění nemám, nebo o nich aspoň naštěstí nevím. Plánuju, že jak se dostanu trochu do formy, tak začnu chodit i do fitka, zatím se spokojím s domácími podmínkami. Nikam nespěchám, jenom nechci vypadat jak mnozí moji vrstevníci.
maacher

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:15


ja si myslim, ze moc papas a ten stimul svalu nebude tim domacim smrdlanim adekvatni, jeste jsem nevidel, aby rostly svaly a zvedaly tuk na brise a tim rostl pupek
liliana

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:35


maacher
tak ses mel stavit za mnou, když jsem začala cvičit hrozne mi nabralo břicho na objemu...vypnuté jak v 5. měsíci těhotenství svaly se zpevnily a tím se to vše nadzvedlo.. a to všude..nejen na břiše..

Honza psal, že se snaží doržovat jídelníčky vyvážené stravy..

Honzo jak jíš? Kdy jís sacharidy? Jakou formu pečiva-bílé X celozrnné, jíš ovoce, zeleninu? Kdy? Kolik přijmeš bílkovin-masa,vajíčka? jak často luštěniny..apod.. jak nejčastěji vaříš?(dušení,pečení,smažení,vaření..) jak často jíš..napiš mi třeba cos jedl dnes..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
maacher

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:41


a jak muzes poznat, ze pod vrstvou tuku ti rostou svaly? ty jsi byla na nejakem mereni?
liliana

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:44


ano :-P In body.. ale tak cítila jsem to na pohmat... je vrstva tuku a vrstva tuku..ale..koukni, kolik Honza váží.. to pozná i pohmatem..jestli se zpevnuje..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
maacher

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:51


a jake mame druhy vrstvy tuku?
liliana

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:52


já nevím podkožní, viscerální, ...hnědý, bílý.. taky záleží na typu postavy..ale je fakt, že chlapům to jde většinou do břicha..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
maacher

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 21:59


proste kdyz bude honza jist za dva a cvicit doma kliky a sklapovacky, tak mzna pribere ale ne svaly.Honziku seber odvahu a navstiv fitko, dej do kupy jidelnicek a pujde to.
liliana

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 22:04


a dyt nepíše, že jí za dva.. já cvičím taky jen doma a výsledky mám.. stačí získat správné informace


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Honza777

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 22:04


Dnes jsem jedl napriklad

Snidane : ovesne vlocky s lzickou medu, bily jogurt, kureci sunka, 1 celozrnny chleb

Svacina: 1 tvaroh ve vanicce, ryze, rajcata

Obed: kureci prsa, celozrnne pecivo, zelenina

Svacina: ovesne vlocky, bily jogurt

Vecere : 4 vejce, ryze, tvaroh

Odpoledne jsem cvicil takze samozreme pote sacharidak a proteiny
Honza777

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 22:13


Absolutne nejim sladke, pouze sladim medem, nejim smazene, zadne pochutiny a zbytecnosti. Nemam vylozene pupek, to ne, ale kazdopadne vrstva na brise nejaka je. Zadna katastrofa, nepusobim tluste. Diky vam za rady, vydam se do fitka a budu to kombinovat s tim domacim mrskanim
maacher

Člen
# Zasláno: 17 Čvc 2013 22:15


nemuzes srovnavat holcici domaci hejbanicko s cvicenim v posilovne.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 18 Čvc 2013 06:32


Honzíku je to o intenzitě Tvého tréninku. Tělo spaluje tuky asi takto. V případě aerobního tréninku (to Tvé domácí posilování) začne pálit tuky až za cca. 50 minut. Cvičíš déle? V případě anaerobního cvičení (je těžké se v tomto stavu udržet, je to vysoká intenzita, kdy je TF kolem 150 bpm a výš se tuk nespaluje, ale jen uvolňuje do krve. Spalovat se začne až potom na té procházce, za předpokladu, že nic nesníš. Takže začni dělat kruhové tréninky o délce trvání 1,5 hodiny a můžeš to doplnit časem o HIIT, což je intervalové kardio. Tam stačí 20 minut. Tady se člověk dostane na vysokou TF jen to fikne.


42let @ 195cm @ 125kg
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 07:19


to Legi : rozcvičuji se 10 - 15 minut, pak cvičím 60 minut, potom si dám sachariďák, osprchuju se a buď jdu se psem na hodinu ven, nebo chvíli jezdím na kole. Pokud nezvolím procházku, tak se aspoň trochu protáhnu. Nejdříve jím za hodinu po cvičení a to většinou spíše sacharidy - vločky s trochou medu a k tomu tvaroh nebo tak. Každopádně díky za rady. Myslím, že tu hoďku cvičím poměrně intenzivě (na to, že jsem před tím nic nedělal), ale nevidím problém v tom, natáhnout to na Tebou doporučovaných 90 min. co se týká jídla, musím se vyloženě nutit do zeleniny, protože ji nějak nemám rád, ovoce jím jenom ráno a to upřednostňuji banány. Jinak nejím sladké, bílé pečivo jen minimálně, nejím tučná jídla a pochutiny, žádné koláče, bábovky atd.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 18 Čvc 2013 08:02


Jo, ve výživě máš celkem jasno, ale jestli chceš zhubnout, nesmíš dávat sachariďák ihned po tréninku, ale až po té procházce. Příjmem rychlých cukrů to spalování zastavíš. Tělo totiž spaluje přednostně cukry, potom bílkoviny a až nakonec tuky (cesta nejmenšího odporu). . Pálení čehokoli je bytostně katabolická činnost.


42let @ 195cm @ 125kg
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 08:18


to Legi : OK, řídil jsem se tím, co jsem četl, že po tréninku má následovat zhruba do 20 minut sachariďák. To tedy nevadí, když si ho dám až třeba za tu hodinu? Ale chraň pánbů, že bych chtěl zhubnout jsem rád, že jsem za ty 4 měsíce přibral 10kg, jen potřebuju změnit poněkud měkké břicho na tvrdé. Ale jak už jsem psal, v žádném případě nemám tzv. "vanu" , spíš to břicho mám takové měkčí, volnější. Zaťaté svaly na břiše cítím, nahmatám, ale v žádném přípědě nevidím, překrývá je poněkud volná kůže s vrstvou podkožního tuku. Tož tak
liliana

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 08:47


no mě tam přijde dost sacharidu..k obědu bych dávala normální přílohu.. a ráno bych nechala třeba ty vločky,jogurt+ čerstvé ovoce a k svačině bych dala ten celozrnný chleba se šunkou a rajčaty.. přijde mi, že strašně tvarohuješ.. podle mě tvraoh zas takový vliv nemá..obzvlášť jestli jíš sladký

já jako domácí holčičí hejbáníčko:D dávám HIIT tréninky, mají tu výhodu, že pálíš tuky a nabíráš svaly zároveň.. předpokládám, že chceš mít zpevněnou postavu a normální svaly.. kulturista asi být nechceš..nebo?


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 08:58


to Liliana : napsala jsi to za mě, chci mít zpevněnou postavu a normální svaly a hlavně, chci se cítit dobře a mít vědomí, že jsem pro sebe něco smysluplného udělal.

S tím tvarohem máš taky pravdu, mám ho rád, takže tvarohu někdy zbaštím i kilo za den, takže možná nebude od věci to trochu omezit. Sladký tvaroh nejím, jen takové ty vaničky 250g - buď nízkotučný, nebo polotučný.
liliana

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 09:27


kilo je dost já mám po dvou dětech a HIIT mě vytvaroval perfektně + jsem začala teď občas běhat a přijde mi, že běh taky hezky zpevňuje..

HIIT jsou perfektní, ale musíš být zdravý, aby to s tebou nešlehlo.. ta tepovka jde fakt vysoko... třeba lidi s vysokým tlakem by si koledovali o infarkt navíc si třeba nedokážu představit, že by ho cvičili mí rodiče, kteří jsou skoro 50níci..ale známá, které je taky 47.. je taky takový hubeňour jako ty a má to na ní super účinky =) mezi vrstevnicemi je fakt hvězda.. takových lidí víc..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 09:37


to Liliana : tak to gratulace, že se Ti v tréninku daří! Takové lidi obdivuji. Doufám, že se taky doberu nějakých výsledků. Za svůj klad považuji, že věci dělám nadoraz, s vůlí nemám problém. Nadávám jak špaček, když mně něco nejde, ale překousnu to.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 18 Čvc 2013 09:37


Honzo, to se pak potom musíš rozhodnout, jestli chceš přibírat, nebo nemít na břiše žádný tuk. Lze mít samozřejmě i oboje, ale to potom přibíráš velmi pomalu, jen pár kilo ročně a je nutné dělat hóódně aerobní činnosti po silovém tréninku. Člověk v tomto věku má již zcela jiný metabolismus - zpomalený a úplně jinak reaguje na příjem živin. Vhodným tréninkem a výživovým plánem se dá leccos zlepšit, no ale jak ve 20-ti to už nikdy nebude.


42let @ 195cm @ 125kg
liliana

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 09:54


Děkuju, držím palce, ať přijdeš na správnou metodu a jde ti to ;) každé tělo je jiné a reaguje jinak..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 10:39


to Legi a Liliana: díky za podporu. Ještě mně prosím vysvětlete, jak je to s tím sachariďákem. Jestli to správně chápu - mám si ho dát až po tréninku a aerobní činnosti. A v případě, že trénink nedoplním už žádnou další činností si ho mám dát kdy? Ihned po tréninku? Omlouvám se za takto triviální dotazy, ale fakt to nevím.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 18 Čvc 2013 10:52


Otázka stojí jinak. Když dáš ihned po posilování sachariďák = výrazně zpomalíš dočasně spalování tuků pokud byl trénink anaerobní (pokuď byl pouze aerobní tak úplně), ale maximálně podpoříš anabolizaci organismu, čili překlopíš ho do růstové fáze, kde můžeš nabrat jak svaly, tak ale i tuky. Sachariďák hodinu po tréninku = pokuď je cíl zároveň s nabíráním svalů nenabírat tuk, nebo dokonce tuk shazovat (závisí na dalších faktorech). Čím více do této hodiny nacpeš aerobní činnosti, tím více spálíš tuků. Na omezení růstu svalů má tato hodina jen velmi malý vliv, čili pozitiva převládají.


42let @ 195cm @ 125kg
Honza777

Člen
# Zasláno: 18 Čvc 2013 11:55


Díky moc za vysvětlení, Legi
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 3
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist