Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Problem s pazemi
Autor Zpráva
m1ro

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 02:18


Mam problem se zvetsenim rukou. Ja vim, ze tohle resi kazdej zacatecnik a chapu, ze je treba nabrat svalovou hmotu vsude atd. Cvicim necely 4 roky, z toho 2 roky poradne, uplnej zacatecnik teda nejsem. Jsem ektomorf, zacinal jsem v 19 letech s vahou 58kg pri vysce 183cm, dneska vazim 88kg pri stejne vysce. Je tam i hodne tuku, ceho jsem si samozrejme vedom. V posledni dobe (2 mesice) se mi povedlo nabrat nejaky 3kg a je to videt vsude - zada, hrudnik, nohy, ramena ale taky bricho. Celkove jsem se zvetsil proste. Ale pres ruku ani milimetr navic. Nechapu cim to je, mel jsem obdobi kdy jsem byl schopen pres ruku behem mesice pridat 2cm a dneska se to ani nehne. Navic nejaky pulcentimetr sel jeste dolu. Chapal bych to kdybych nepribral, ale takhle nevim. Zacinal jsem s obvodem paze kolem 28cm, dneska mam 41cm. Jde o to, ze cele telo se ted v poslednich mesicich zvetsilo a ty ruce proste vypadaj k hrudniku dost male. Zkousel jsem vsechno mozne - pridat serie, ubrat serie a opakovani, superserie, 21, uplne pri treninku ruce znicit, nebo je necvicit skoro vubec, ale odezva zadna. Pokud je cvicim malo, je to jeste horsi po nejake dobe. Navic mi prijde, ze i sila nejak neni nic moc, ze bejvala lepsi. Je to pretrenovani? Stagnace? Co bych mel proti tomu udelat a co udelat, abych opet prinutil ruce rust? Kde bych mel hledat chybu? I za 1cm bych byl rad.
stadomuch

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 10:14


Než ti poradí někdo osvědčený na tomto fóru, dovolil bych si ti poradit, respektive zeptat já
Nepíšeš jaké cviky cvičíš. A neymslím jen na ruce, ale CELKOVĚ.
Já jsem například začal cvičit fulbody se základníma cvikama a těžkýma váhama a teprve když jsem se pořádně opřel do dřepů, tak jsem začal nabírat svaly (i na pažích). Možná to zní divně, ale je to tak (a je to vlastně logický). Zpočátku jsem taky používal nějaké úchyty na těžké činky např při přítazích, abych činku vůbec v prstech udržel, pak jsem se na to vykašlal (říkal jsem si, aby svaly byly funkční, je nesmysl ruce k čince přivazovat, prostě musí to být v rovnováze a tu činku musí zvednout svalstvo mého těla komplexně, aniž bych některý článek v řetězci vynechával). To všechno se promítlo do nabírání svalů i na pažích. Speciální cviky (izolované) vůbec necvičím (ani na ruce) a myslím, že se zatím svalově "rozvíjím" souměrně.
Samozřejmě další věc individuální předpoklady, ale tak jsem ti nadhodil něco třeba k zamyšlení a příklad co pomohlo mně.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 11:28


Zkousel jsem vsechno mozne - pridat serie, ubrat serie a opakovani, superserie, 21, uplne pri treninku ruce znicit, nebo je necvicit skoro vubec, ale odezva zadna
Z toho moc neni poznat, jak dlouho jsi to zkousel a jak jsi poznal, ze to nema odezvu.

Myslim, ze po 4 letech treninku, zvlast u vyssich lidi, jsou izolovane cviky na paze vhodne.

Problem se spis ve vyberu cviku a v technice. Dva zakladni nevhodne cviky:
bicepsove zdvihy ve stoje s EZ cinkou
Stridave bicepsove zdvihy s jednoruckami s vytacenim zapesti (supinaci)
duvod - u obou je kvuli vytocenemu zapesti cely pohyb zkracena vnejsi hlava bicepsu (a ten dela nejvic onen kyzeny tvar). Pokud nekdo nema extra dobrou genetiku, tak tyhle dva cviky nema vubec delat.

Nespravna technika u jakehokoli bicepsoveho zdvihu:
a) propinani pazi v dolni pozici a pauzy mezi opakovanimi
b) prilisne dotahovani paze v horni poloze, kdy bicepsy uz odpocivaji
c) z dolni pozice pohyb svihem
d) zaklaneni trupu v horni pozici

Posledni dva body znaji vsichni a dokonce i dost lidi se tomu vyhyba. Prvni dva body nechape a nepouziva skoro nikdo.
Spravny bicepsovy zdvih zacina tak, ze uchopis cinku, jednorucky, kladku, nebo madlo stroje, mirne pokrcis ruce, cilene zatnes bicepsy a teprve pak zacnejs zvedat. Zvedas do faze, kdy jsou bicepsy stale plne napjate, v teto fazi opet cilene jeste vic zatnes a POMALU (tak 2-4 sekundy) spustis vahu dolu. Dole nepropinas a neodpocivas, ale opet zatnes cilene (stisknutim a napnutim pazi "zevnitr") a jdes bez prestavky nahoru.

Tricepsy jsou naopak, narozdil od bicepsu nachylne na protazeni, cili je vhodne docilit pokazke pocitu protazeni v dolni pozici, kdy se lokty ohybaji a je taky nutne docilit silneho propnuti v dolni pozici. Nejde vzdy o to propnout lokty, ale svaly.

POcet opakovani u izolovanych cviku se hodi vyssi, ale ne extremne vysoky - cili tak 8-10, mozna 12 - dulezite by ale melo byt NEPOCITAT opakovani, ale soustredit se na praci svalu.

Paze se daji izolovane cvicit 2x tydne, na kazdy sval kolem 10-15 serii. Zalezi na schopnostech regenerace a zbytku treninkoveho rozpisu.

Neni moc dobre kombinovat cviceni bicepsu a ramen - snadno se muze zaninit slacha v hornim uponu u ramene.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
m1ro

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 15:06


stadomuch: U mne je problem ten, ze cvicim jen doma. V mem meste sice posilovna je, ale staci, aby tam byli dohromady 3 lide a nezacvicim si. Nema to vubec smysl a daleko lip si zacvicim doma, nez abych porad cekal az nekdo neco docvici. Nejblizsi posilovna je pak 30km.

Doma mam lavicku, stojany na bench a drepy, velkou cinku (zavazi do 140kg), dve sady nakladacich jednorucek (do 50kg jedna), misto hrazdy trubku Pokud potrebuju vic zavazi, vzdy dokoupim, neni problem prilozit vic jak na velkou tak i na jednorucky.

Takze v podstate delam cviky jen s volnou vahou, zadny stroj doma nemam krome rotopedu. Delam tedy vsechny mozne cviky s cinkama co jde. Jedna velka nevyhoda ale je, ze na nohy mi dost chybi legpress, zakopavani, predkopavani a take predevsim stroj na lytka. U drepu pri vyssich vahach mne dost zlobi koleno, ale v posledni dobe se to uz zlepsuje a pomalu muzu vahu navysovat. Zkratka ty nohy bych v posilovne urcite odjel lip.

tetsuo: Izolovane cviky mi na ruce vzdy dobre fungovaly. Pomoci antagonistickych supersetu jsem se za 2 mesice dostal o necely 4cm dal, co se tyce pazi. Ted se to ale ani nehne.

Bicepsove zdvihy s EZ nedelam, protoze ji doma nemam. Bicepsove zdvihy delam vzdy s rovnou cinkou. Pouzivam ale tu samou co mam na bench, drepy, MT atd. Ta druha moznost, tak tento cvik jsem delal velmi casto, zrovna pred mesicem jsem cetl ze neni moc vhodny, tak jsi mi to ted potvrdil.

Abych upresnil jake cviky delam na ruce - BICEPS: bic. zdvihy s velkou cinkou, bic. sdvihy s jednoruckama s vytacenim (ted uz teda ne), no a pro zmenu obcas max zdvihy nadhmatem, popr. zdvihy jednorucek v sede. Zkousim klasiku, antagonisticke serie (bic + tric), 21, a dalsi. Cviky se ale moc nemeni, vetsinou zustavam u zdvihu velke cinky a zdvihu jednorucek, vic jak 2 ruzne cviky skoro nikdy nedelam.
TRICEPS: Bench uzkym uchopem, francouzske tlaky a pro zmenu treba fr. tlaky s jednoruckama, ale opet se drzim predevsim prvnich dvou.

Co se tyce nespravne techniky, co jsi popsal, tak tady muze bejt kamen urazu. Posledni dve, jak pises, tak tomu se snazim vyhybat, i kdyz nekdo se tomu pri vyssich vahach neubranim. Ale ty prvni dve muzu rict, ze delam presne naopak, jak pises, ze by to melo byt spravne. Dost propinam v dolni pozici a obcas delam i trosku delsi pauzy mezi opakovanimi na vydejchani. Nahore taky dost dotahuju a je mozne, ze napeti klesne. Tohle mne nikdy nenapadlo, takze moc dik za upozorneni.Myslim ze az ted chapu, jak ma vypadat spravne bicepsovy zdvih, jak ho popisujes, rozhodne takhle muj nevypada.

Pouzivam take vetsinou vahu, se kterou jsem schopen tak 6 opakovani. Je to kolem 50kg, takze myslis, ze se vyplati ubrat treba na 40 a delat opakovani jak popisujes a zvysit pocet na 8-10? Mozna budu muset ubrat i vic, pokud to mam delat takto presne, nevim.

Jinak kombinace bicepsu a ramen je aspon pro mne hrozna, nemuzu po ramenech bicepsy odcvicit, protoze se porad musim soustredit na bolest v ramenou. A jeste jedna vec, ruce obvykle cvicim dohromady bic. a tric. Kdyz to jedu samostatne, obvykle jsou vysledky horsi.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 16:11


edna velka nevyhoda ale je, ze na nohy mi dost chybi legpress, zakopavani, predkopavani a take predevsim stroj na lytka. U drepu pri vyssich vahach mne dost zlobi koleno, ale v posledni dobe se to uz zlepsuje a pomalu muzu vahu navysovat. Zkratka ty nohy bych v posilovne urcite odjel lip.

Delej vypady dozadu nebo bulharske drepy na jedne noze s jednoruckami.
Na zadni cast stehen rumunske mrtve tahy nebo good mornings.



myslis, ze se vyplati ubrat treba na 40 a delat opakovani jak popisujes a zvysit pocet na 8-10?
U izolovanych cviku na paze se vyplati hlavne prodlouzit dobu pod napetim a celkove zlepsit miru napeti ve svalech. Nesouvisi to nutne s poctem opakovani.



Na tricepsy zkus tohle
http://www.youtube.com/watch?v=rD5Mz2262fU
http://www.youtube.com/watch?v=jjzYhBxSfqc


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Filas

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 18:42 - Změnil/a: Filas


Tetsuo, mohl by jsi mi najit odkaz na francouzský tlak vleže s jednoručkami kladivovým úchopem? Popripade nejakou stranku, kde jsou vsechny cviky. Nemohu to za boha najit. Diky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 19:18


V cestine nic takoveho neznam


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Filas

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 19:35


http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/168-pokroileji-objemovy-trenin k-3-4x-tydn-1x-tydn-kardio

Trenink, ktery jsi sam daval na stranky bodytestu.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Kvě 2011 21:03


Myslim stranku, kde by byly cviky popsany v cestine.

Ten cvik je tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=SQ6_8exMujc (flat)
http://www.youtube.com/watch?v=S8Wt-hBsoH4 (incline)
http://www.youtube.com/watch?v=NtuqwsDICps (decline)

Za zakladni vynikajici stranku pokladam tohle:
http://www.exrx.net/


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
air maxim

Člen
# Zasláno: 15 Kvě 2011 23:02


Problem se spis ve vyberu cviku a v technice. Dva zakladni nevhodne cviky:
bicepsove zdvihy ve stoje s EZ cinkou


kdyby ch tedy dělal tento cvik nejakým způsoben a tu činku držel jako kladivový zdvih bylo byto v pořádku???

co cviky bicepsů na scotově lavici? přesněji řečeno bicepsový zdvih klasický s jednoruční činkou a její osu vodorovně vůči zemi?? a nebo na scotobě lavici jednou rukou kladivový zdvih (osa činky kolmo k zemi) jednoručky?? díky dost mě to zajímá protže to doteď tak cvičím a nemyslel jsem si že to bude chyba...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 15 Kvě 2011 23:48



kdyby ch tedy dělal tento cvik nejakým způsoben a tu činku držel jako kladivový zdvih bylo byto v pořádku???

Bud mas EZ osu, anebo Swiss Bar nebo Supra bar osu. EZ osu nelze drzet kladivovym uchopem.

co cviky bicepsů na scotově lavici?
Tam kupodivu EZ osa nevadi. Princip Scottovy lavice a pusobeni na bicepsy je dost jiny nez pri zdvizich vestoje.
Nicmene, nejucinejsi na vnejsi hlavu bicepsu ma na Scottove lavici varianta, kdy se drzi dve jednorucky podhmatem a stlacuji se hranami k sobe.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
air maxim

Člen
# Zasláno: 16 Kvě 2011 09:45


Já vím blbě jsem to napsal ale kdybych se sehnal nějakou osu co by byla jako EZ ale držela by se stylem kladivo bylo by to v pořádku?

ta varianta s jednoručkama mě zaujala ale nevím jak přesně to chápat, respektive tu část když píšeš že se drží hranami k sobě. Jakože osy jednoruček tvoří takové hodně otevřené písmeno V ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 16 Kvě 2011 17:23


Swiss bar
http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.a sp?m=CT&pid=2468&cid=

Supra bar
http://www.americanfitness.net/supracurlbar-47.asp x

EZ bar
http://1.bp.blogspot.com/_Q2E5yITblzI/SXTNG0sngLI/ AAAAAAAAAiI/wF86HZui40I/s400/EZ+Curl+Bar.bmp

NEZAMENOVAT TO!!!



Cvik viz zde (a vubec vsechny ty zakladni poznatky)
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=4347908


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
air maxim

Člen
# Zasláno: 16 Kvě 2011 18:22


díky moc jdu číst
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist