Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Můj stručný příběh a potřeba zesílení ramen
Autor Zpráva
jip

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 10:46


Zdravím Vás a prosím o radu.
Promiňte za román, ale chci abyste o mě něco věděli pro dobrou radu.

Již několik let pravidelně cvičím.

Teď věnuji hodně úsilí do sběru informací abych pro sebe našel lepší cvičební program a doufám, že se mi podaří pochopit tady místní začátečnický, který vypadá, že má něco do sebe.

Kdysi se mi nedařilo moc pochopit psané rady na netu (nevím jestli i přímo tady). V posilovně nikoho nechci otravovat nebo poslechnout rady od nějakého "rádoby chytráka". Takže jsem to vzdal a začal cvičit sám.

Je mi 28 let a mám obě ramena po operaci (kvůli opakovaným vykloubením). Před dvěmi měsíci jsem si rameno opět vykloubil. Teď mám zhruba původní sílu a plnou pohyblivost, ale na RTG mi přišli na uvolněnou kotvu a je dost možné že budu muset na reoperaci. Chodím ještě stále na rehabilitace, ale tak či tak mám cvičit. Já bych to chtěl dělat tak efektivně, jak je to jen možné. Doufám, že se mi podaří.

Bylo pro mě od cca 18 let klíčové držet ramena konstantně neochablé a poslední roky cvičím sám zhruba takto - každé ráno 50 kliků, někdy v několika sériích(někdy až 4x), někdy přítahy k hrazdě mezi dveřmi, někdy i leh-sedy (ale doslech jsem se, že z nějakého důvodu nejsou dobré a z hrazdy cítím břicho taky, takže je prakticky nedělám).

K tomu jsem většinu dní jsem chodíval večer po práci i běhat až cca 5km (během běhu střídavě sprint, někdy do kopce, z kopce chůze). To se v tomto počasí moc nedá, takže to nedělám (někdy to "nahradím" přítahy k hrazdě).

Dočetl jsem o tom, že pokud cvik opakuji více než 18x, tak už se svaly nezesilují (procvičuje se výdrž). Od té doby se přitahuji a dělám kliky (i všechny cviky 10-15x (max. 18x) a pak dám pauzu a opakuji - což má však u mě nakonec menší celkový počet cviků (moje chyba, ale většinou spěchám do práce).

Prakticky od začátku před pár lety si cca 20 minut před cvičením (většinou první věc po probuzení), ohřeju pomerančový džus a do něj dám malou lžičku Glukopuru + malou lžičku Kreatin monohydrát (mikrokrystalizovaný).
Kreatin monohydrát jsem v mém nejaktivnějším asi půl roku zkusil nahradit dražším Kreatinethylesterem, ale mělo to pro mě subjektivně paradoxně menší účinek.

Co se týče stravy, tak se snažím jíst zdravě (zeleninu, ryby alespoň 2x týdně). Ale jsem alergik a tak se snažím vyhýbat svým alergenům (kravské mléko,soja,jablka,lísk. ořechy). Hodně snídám a mám velké obědy, ale po 17hodině kromě zeleninových salátů nic těžkého nejím (většinou).
Zkoušel jsem různé potravinové doplňky na klouby - Mg+Zn+Ca, Colafit (to by měl být kolagen), ale nevím zda-li mají nějaký účinek a mám stále větší podezření, že si jen platím drahou moč. Je to tak nebo tu někdo bere něco, co může doporučit?

Z původních cca 70 kg mám nyní stále kolem 80kg, ale od určitého místa už svaly moc nerostly. Vzhledem k současné situaci bych potřeboval zesílit hlavně ramena. Viděl jsem, že v začátečnickém programu se cvičí jen 4 dny, ale pro mě není problém cvičit i častěji - je lepší podat větší výkon ve cvičební den a volné dny nedělat fakt nic (případně jen rozcvičku)?

Za Vaše rady a shovívavost v názorech k současnému, jistě amatérskému, cvičení předem moc děkuji!
Patricio

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 11:47


někdy i leh-sedy (ale doslech jsem se, že z nějakého důvodu nejsou dobré a z hrazdy cítím břicho taky, takže je prakticky nedělám).

Pokud ti to nevyhovuje, tak existuje spousta dalsich cviku, jak posilovat bricho. Pevne bricho je zaklad, protoze je velkou soucasti spravneho drzeni tela.

Prakticky od začátku před pár lety si cca 20 minut před cvičením (většinou první věc po probuzení), ohřeju pomerančový džus a do něj dám malou lžičku Glukopuru + malou lžičku Kreatin monohydrát

Myslim ze pokud aktivne necvicis v posilovne, nema vubec zadny smysl brat kreatin. Docela dobry clanek zde : http://www.kulturistika.net/kreatin-creatine-monoh ydrate

ale od určitého místa už svaly moc nerostly.

Pokud neustale dokola cvicis jedny a ty same cviky, tak dojdes do faze, kdy se ti rust hodne zpomali. Je dobre cviky cas od casu obmenovat. Na doma je treba super vec expander.


Viděl jsem, že v začátečnickém programu se cvičí jen 4 dny, ale pro mě není problém cvičit i častěji - je lepší podat větší výkon ve cvičební den a volné dny nedělat fakt nic (případně jen rozcvičku)?

Ty 4 dny jsou pro zacatecniky dostatecne. Vic by byla zbytecnost. Ve volnem dnu bys mel mit opravdu volno, regenerovat a kvalitne se stravovat.


It's time for change - train hard or go home!
Bhaal

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 12:09


Cest,

muzu se zeptat, jak se ti povedlo znovu vykloubit rameno po operaci?

Taky jsem ted po operaci ramene a mam tam 3 kotvicky, tak jsem predpokladal, ze uz by to nemelo vypadavat
jip

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 12:49 - Změnil/a: jip


2Patricio: Sed-lehy mi vyhovovaly a se svaly na břichu jsem nikdy neměl problémy. Výraznou "vánočku" jsem měl už na základce a byl jsem držitelem "třídního rekordu" 84 leh-sedů během 2minut. Jen jsem mnohokrát slyšel, že je to vlastně nezdravé a že se tím ničí kyčle atd.

Naopak s držením těla jsem měl vždycky problémy, protože mi "správně držení nikdo nikdy důsledně neukázal. Myslel jsem, že je důležité hlavně záda nedržet "vyboulené", takže jsem je míval prohnuté opačně a neměl podsazenou pánev. Takže v podstatě vyboulené břicho, které normálně nebylo vidět, protože jsem býval vyzáblé děcko.
Na Magnetické Rezonanci páteře (MR či MRI) se u mě tento dlouhodobě tristní stav držení projevil dvěma "načatými ploténkami" - bulging disku a počínající degenaraci. Přitom jsem byl kluk s vesnice s dostatkem pohybu a dobrými vlohy. Jen mi škola a ani nikdo z doktorů do mých 20 let nedokázal vysvětlit ani tak základní věc - Jak se správně rovně stát a sedět.
V tomhle však bohužel ani z daleka nevybočuji z většiny obyvatelstva (oficiálně jsou to pak vrozené vady).

V držení jsem také špatně držel ramena (příliš vepředu), což bylo sice pohodlné, ale zapříčinilo ochabnutí svalstva a při běžném životě nedostatečnou pevnost kloubního spojení ramen.
Operací se špatné držení neodstranilo a tak bylo na levé straně opakovat a tu pravačky to teď hrozí taky.
Základ je držení (to konečně znám) a pak to zesílit. Když už se naučím cvičit, tak bych to vzal z gruntu, protože se pak člověk cítí o mnoho líp a o moc víc práce to nedá, když ví jak na to;)

2Bhaal: Záleží jak často a při čem Ti to vypadávalo předtím.
Vykloubení je jen otázkou patřičné síly v (ne)správném směru.
Když už to vykloubeno bylo, tak k tomu budeš mít vždycky po HW stránce blíže i když to operace trochu opraví.
Jedinou výhodu máš potom v SW:
1. Víš jak to bolí.
2. Víš na co si dát pozor a že není úplně od věci posilovat a dělat vše proti tomu;)
Bhaal

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 13:38


Hezka odpoved
Poprve to bylo pri rvacce a podruhe se mi to stalo pri posilovani. Podle doktora sem to tam mel dost divoky

Ja hlavne doufam ze uz mi to vypadavat nebude a rozhodne uz nikdy nechci v posilovne slyset slovo Pullover
petrucio

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 16:05


Muzes vyzkouset nejaky jogovy veci.

http://www.yogaindailylife.org/esystem/yoga/cs/192 100/prehledy-asan-a-cviceni-podle-ucinku/asany-a-c viceni-proti-spatnemu-drzeni-tela-a-proti-skolioze /

http://www.yogaindailylife.org/esystem/yoga/cs/193 400/prehledy-asan-a-cviceni-podle-ucinku/asany-a-c viceni-na-posileni-svalstva-pazi-a-ramen/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Led 2011 18:04


Prakticky od začátku před pár lety si cca 20 minut před cvičením (většinou první věc po probuzení), ohřeju pomerančový džus a do něj dám malou lžičku Glukopuru + malou lžičku Kreatin monohydrát (mikrokrystalizovaný).

a) mikronizovany, ne mikrokrystalizovany

b) kreatin zhorsuje na chvili kvalitu krve. Krev se pri treninku uz tak zahusti, cili kreatin podany kratce pred treninkem spis MUZE zhorsit kvalitu vykonu, zvlast u delsich treninku.

c) kreatin spatne reaguje na kysele prostredi zaludku. Kyselost se zvysuje soucasnym podavanim sacharidu. Dzus uz je kysely sam o sobe. = nejhorsi mozna kombinace. Predevsim neekonomicka.
Kdyz se kreatin pred mnoha lety zavadel na trh, nedelalo se to a fungoval lip i v malych davkach. Michani se sacharidy je reklamni vymysl, aby se kreatinu vic znehodnotilo a tim i vic konzumovalo.
Kreatin funguje nejlip nalacno, mezi jidly, jen s vodou.
Vykonnost nezvysuje okamzite, ale tim, ze se uklada ve svalech postupne.
Co se tyce sacharidu, staci, kdyz se s nimi potka v krevnim recisti (nastepene z predchoziho jidla).

____________________

Jinak ty pocty opakovani celkove snizit, jinak svaly moc nerostou.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
jip

Člen
# Zasláno: 10 Led 2011 07:42 - Změnil/a: jip


2Tetsuo: Díky moc za rady! Na obale píší, že se má rozmíchat do oblíbeného nápoje... Ty píšeš, že džus je špatně. Ale pokud džus nahradím vodou a vypiju kreatin (bez Glukopuru) ráno na lačno, tak by to mělo být OK, ne? Někde jsi psal, že žaludek ráno nemá dost kyselin a jelikož jsou pro kreatin kyseliny špatně, tak by to mělo být nejlepší (za předpokladu, že ráno cvičím, že ano).
tetsuo

Člen
# Zasláno: 10 Led 2011 11:00


To ti ale zase bude kolidovat s tim, ze kreatin uplne kratce pred cvicenim neni nejlepsi.

Zaludek ma malo kyselin ve chvili, kdy stravi posledni jidlo. Vetsinou mu staci tak 2 hodiny. Po 2-2, 5 hodinach si das do uklidneneho zaludku kreatin, on je do pul hodiny pryc a pak muze prijit dalsi jidlo.
Tohle je nejsnazsi zpusob, jak znehodnotit co nejmene kreatinu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
jip

Člen
# Zasláno: 12 Led 2011 10:51


Díky tetsuo! K tomu kreatinu bych měl ještě dotaz. Když do 30 minut zmizí z žaludku, tak za jak dlouho má kreatin účinek v čase?
Myslím optimální i celkový. Předpokládám, že nějakou dobu bude v krvi "k dispozici", aby se mohl "nasát" do svalů nebo se bez účinku rozpadl a ledviny jej z krve "vyčistily".
Asi se nedá mluvit o více-hodinovém účinku, že?
neregistrovany

Člen
# Zasláno: 26 Kvě 2013 20:54


Tyvole, co to je za kecy? V žaludku je jedna z nejsilnějších kyselin. Takže trocha cukru nebo džusu už fakt efekt mít nebude.
Polysacharidy se začínají trávit v ústech na maltózu a z maltózy se dál rozkládají v tenkém střevě.
Sice také piju kreatin s vodou, ale to jen ze zvyku. Doporučení pro vodu je blbost, snad jen, že trochu naředí žaludeční šťávy. Ale při pH, které tam je...
sorry, ale píšeš kraviny.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist