Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / Únava s prodlevou
Autor Zpráva
tomem

Člen
# Zasláno: 28 Bře 2010 10:51


Ahoj,
pokud už tu toto téma je, omlouvám se, nenašel jsem ho.

Chtěl bych se zeptat na jednu věc, když cvičím, nepociťuju únavu a namožené svaly druhý den, ale až za dva dny, což mi přijde trošku zvláštní, druhý den bývám ve stavu, jako kdybych předtím téměř necvičil (100% to není, ale zkrátka naprosto v pohodě). Teprve o den déle se procvičované svaly a partie ozývají. Je toto běžné? A jestli ne, jak v tomto případě postupovat? Dopřát si více odpočinku a znovu cvičit až teprve když jsou svaly naprosto v "rychtyku", nebo netřeba brát až takové ohledy a tělo "cepovat", ať si zvykne?

Nejedná se mi o žádnou kulturistiku, jen se dávám dohromady po dlouhodobém ležení v nemocnici, takže zatím spíše zpevňuji tělo.

Děkuju
Tom
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Bře 2010 17:14


Vzhledem k tomu, ze nevim, jak cvicis, tak tezko rict.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tomem

Člen
# Zasláno: 28 Bře 2010 19:21


Zatím jen doma, na rozhejbání se a zpevnění se. Takže klasika jednoručky, něco na nohy, na core, ramena, atd., poctivě se 10 minut nejdřív protahuju, pak jedu kolem 40 minut a nakonec zase nějaký protáhnutí se, celý se mi to vejde kolem tý hodinky, maximálně hodinky a čtvrt.

Doma dám samozřejmě jen jednoduchý cviky typu kliky, sklapovačky, atd., k tomu obden ráno běhání. Dělal jsem to tak vždycky a nikdy se mi tohle nedělo, tak trochu koukám jako vejr
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Bře 2010 22:15 - Změnil/a: tetsuo


Uprimne, nevim, o co jde. Mozna o nejakou vec s mineraly - vapnikem, horcikem, sodikem. Ale jen tipuju.
Mel by na to odpovedet nekdo znalejsi nez ja.

Zajimalo by me ale, kolik delas bezne serii a opakovani jednoho cviku a nakolik cvicis do selhani/do bolesti...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tomem

Člen
# Zasláno: 29 Bře 2010 08:47 - Změnil/a: tomem


Záleží, jak kterej cvik a jakou partii, protože něco mám víc zdevastovaný než jiný, třeba kliky dám 4 série po 40, dřepy 4x50, stejně tak sklapovačky, atd.
S činkama jedu taky 4 série, ale mnohem menší počet opakování, všechno se snažím dělat poměrně pomalu a pokud cejtím, že to nedělám správně technicky, tak ubírám, buď počet opakování, nebo váhu, atd. U rukou to mám tak, že většinou když končím, tak se mi vysílením hodně třesou (protože zrovna ruce mám úplně otřesný), ale není to vyloženě do selhání, záda, nohy a ramena bejvají ale v pohodě. Jenže tady je ten paradox, že právě ty nohy, záda a ramena se ozvou za ty 2 dny, kdežto ruce jsou většinou v pohodě Cviky na core mě vždycky pekelně odrovnají, ale jinak problém nemám, respektive je to tak, jak by to asi mělo být, druhej den to cítím, ale zase to odezní. A je to furt lepší a lepší.
Jinak samozřejmě nedělám jen tyhle cviky, dělám toho mnohem víc, jen nevím, jak se co jmenuje, mám to odkoukaný z youtube, případně to znám z doby před marozením, kdy jsem trochu sportoval.

Ještě to zkusím prohodit, tedy že budu dělat více sérií s míň opakováním (nebo je to blbost?), což asi na techniku bude mnohem lepší, pokud to nepomůže, tak zajdu do fitka někomu ukázat, co a jak dělám a domluvit se i na tom okolo, protože chápu, že takhle psavmo se asi blbě poradí, jen mě napadlo to zkusit, jestli se to nestává častějc. A kdo ví, třeba se po tom, co jsem teď napsal, chytáš za hlavu a už je Ti jasný, co dělám špatně
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Bře 2010 11:02


Nevim, nac delas tak vysoke pocty opakovani.
Stejne tak nejake pomale pohyby s cinkami nejsou zrovna to nejlepsi.
Prakticky u vseho se zvysuje hladina laktatu ve svalech, nekted dochazi k k efektu, kdy se to svalu "vylije vapnik" a ony pak zatuhnou o den dva pozdeji.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tomem

Člen
# Zasláno: 29 Bře 2010 11:10


Áááha, tak jsem doma

Dík
Kraken

Člen
# Zasláno: 29 Čvn 2010 17:52


Prakticky u vseho se zvysuje hladina laktatu ve svalech, nekted dochazi k k efektu, kdy se to svalu "vylije vapnik" a ony pak zatuhnou o den dva pozdeji.


1) Prosím, jak je to s tím vápníkem? Zdejší veterán pořád plaší "opožděnou reakcí těla", kdy má svalovku až dva dny po tréninku.

2) A když už jsme u laktátu... zkoušel jsem si potykat s tréninkem zaměřeným na hubnutí na bázi maximální produkce laktátu (viz Thibs a Poliqin...) a jde o to, že jestli si po něm dám lehký kardio kolem 60%, jestli příjdu o efekt laktátu, nebo jen budu mít menší svalovku a laktát udělá svojí práci v játrech(..??) ?

3) Teoreticky bych mohl minimálně sarkoplazmaticky narůst, když mám tento druh hypertrofie na nule, jestli se nepletu.

4) Plus jestli se projeví ty slibované mega dávky růstového hormonu vyplaveného díky laktátu. Má to být větší porce než si vůbec dávají externě profíci.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Čvn 2010 18:57


Tvoje otazky me bavi, protoze vetsinou prekracujou moje kompetence, coz me nuti hledat odpovedi

- Ta opozdena reakce tela - jako jo, bejva to tak

- Trenink zamereny na praci laktatu + aerobka - no logicky mi vychazi, ze se to vynuluje. Ale biochemie nejsou kupecke pocty.

- zvysene pocty opakovani by sarkoplazmaticky rust mely podporit

- o tomhle nic nevim - obecne ziju zatim v presvedceni, ze s rustovym hormonem toho naturalne moc neudelas. Docela by me zajimal ten zdroj, odkud to mas, at se poucim


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Kraken

Člen
# Zasláno: 29 Čvn 2010 21:26 - Změnil/a: Kraken


A já jsem zase rád, že mám s kým probrat náročnější otázky, protože jsem zatím takových lidí moc nenašel

- Otázka je, co se děje s odplaveným laktátem. Musí přeci končit v játrech. Jen tak se nevypaří, když už se jednou vytvořil. Takže je šance, že by tu protichůdnost být nemusela.

ZDE JE O LAKTÁTU:
http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_ body_training_performance/lactic_acid_training_for _fat_loss

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/ Articles/article.aspx?ID=291

http://kulturistika.ronnie.cz/c-5666-treninkove-pr incipy-christiana-thibaudeaua-ii-delka-treninku-a- typy-svalove-kontrakce.html

- překlad Thibse, jen se zmiňuje

http://www.tmuscle.com/readArticle.do?id=1615551&c r

One or two lactate-inducing sessions per week

Ever since Coach Poliquin started to use lactate-inducing workouts for cutting phases, these types of workouts have been the gold standard when it comes to lifting for fat loss. An increase in lactate production is linked to a surge in growth hormone output (that lasts up to an hour or two after the completion of the workout) which facilitates the mobilization of stored fat. This means that more fat is burned for energy.


Kniha DR Jekyll and Mr. HYDE od Thibse a Robertse
http://www.scribd.com/doc/14283368/Christian-Thiba udeau-Drjekyll-Mrhyde

We have also seen that there is a strong correlation between lactic
acid/lactate accumulation and hGH release. So we should also include a
strength training technique aimed at producing the maximum release of
lactic acid (think of attaining a maximum pump/burning sensation).
This/these special exercise(s) or training technique(s) constitute the third
step in our quest for the all mighty anabolic cascade.
It has been demonstrated that intense loaded stretching (extreme stretching
against a load/resistance) can up regulate the IGF-1 receptors, making them
more responsive to the unbound IGF-1. The more response you get, the
more muscle you’ll build, it’s that simply. So including an intense loaded
stretch at the conclusion of our workout (when the muscle is pumped up to
the max) is the fourth step in building the cascade. Note that an added
benefit of extreme loaded stretching while the muscle is pumped to the max
is what is called fascial stretching. The fascia is the envelope surrounding
the muscle. It’s its too tight, it can actually limit muscle growth. Fascial
stretching has been used extensively by John Parillo and more recently by
bodybuilding coaching phenom Dante Trudel (better known in the
underground circles as “Doggcrapp”).

Kraken

Člen
# Zasláno: 29 Čvn 2010 21:30


2. Lactate-inducing training

Coach Poliquin was the first one to bring to light the physiological fact that there's a direct correlation between the amount of lactate produced and the output of growth hormone. This is the basis of his German Body Composition I and II programs as growth hormone is a highly lypolitic (stimulates the release of fatty acids) and anti-catabolic (muscle defender) hormone.

It's also one of the reasons why 200 and 400m runners are so lean: these distances lead to a giant lactate production spanning over the whole body (a maximum 400m race has often been described as hell on earth). Other athletes who do a lot of anaerobic lactic work include basketball and hockey players, who are also quite lean.


In some regards, applying this concept to weight training does have something in common with the preceding "idiotic" approach: it generally relies on slightly higher rep ranges. Why? Because lactate production is at its highest in sets lasting around 50-70 seconds. So if each repetition lasts 4 seconds (let's say a 3 seconds eccentric and 1 second concentric), hitting the ideal time under tension for lactate production requires 12-18 reps per set.

However, the differences between this approach and the first one are that you drastically reduce the rest intervals (shoot for 30 seconds), normally alternate exercises for muscle groups that are "far away" from each other (to increase overall whole-body lactate production), and don't use too much volume per muscle group (in a typical bodybuilding "cutting program" you might do 20+ sets per body part).

The short rest intervals and use of multiple muscles per session jack up lactate levels, which increase GH production. So compared to the traditional "cutting" approach, this second method is more effective at stimulating fat loss and protecting muscle mass.


http://www.tmuscle.com/free_online_article/sports_ body_training_performance/destroying_fat_war_room_ strategies_to_maximize_fat_loss
tetsuo

Člen
# Zasláno: 30 Čvn 2010 09:13


Dik moc, mrknu na to.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
KamilZ

Člen
# Zasláno: 30 Čvn 2010 21:40


Ahoj,

ty nohy, záda a ramena se ozvou za ty 2 dny, kdežto ruce jsou většinou v pohodě ...

jsme na tom obdobně. Nohy v den, kdy je cvičím, prakticky nebolí, nejvíce se ozvou další den odpoledne, nejvíc až ob den. Ruce a prsa mě pobolívají už večer v den tréninku a další den, dva (trenér mi říká, že mě bolí tak dlouho, protože málo jím (což uznávám) a nestíhám regenerovat...).

Ale já jsem magor. Když cvičím nohy, tak ten den vystřihnu hoďku-dvě na kole, protože využívám toho, že "ještě nebolí" (což se o dalších dnech nedá říct) .

Jinak o laktátu apod. jsou dobré články na níže uvedeném odkazu, je to ale na cyklisty a nevím, jak (moc) se to dá aplikovat na posilování.
http://www.kpo.cz/fyziologie/fyziologie.htm
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Čvc 2010 07:54


Dik moc, snad se k tomu na dovolene dostanu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist