Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Začátečníci / TVAROH
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
dobby7

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2010 20:56


Ráno odpoledne večer? Denně sním 750 g tvarohu to de ne?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2010 21:08


JE TO HODNE VELKA PITOMOST

viz clanek:

Postavení kaseinu (tvarohu) ve sportovní výživě je každopádně zajímavé už z toho důvodu, že za socialismu to byl oblíbený (t.j. především levný) zdroj bílkovin, zejména pro kulturisty. Totiž v současné době věc zcela běžná, to jsou proteinové nápoje, se v té době v socialistických zemích vůbec nevyráběla. Kdo tu dobu nezažil, tak to nechápe (ale polovina národa si o ní ve volbách znovu koleduje). To bylo zkrátka tak, že všechny podniky směly vyrábět jenom to, co jim bylo státem povoleno a na co dostaly od socialistického státu příděl surovin (oficiálně se tomu říkalo materiálové bilance). Veškeré dovozy existovaly jenom se svolením socialistického státu, to dělaly jen státem řízené firmy. Taková rozmařilost pro sportovce jako jsou proteiny zkrátka nebyla, protože i jet na dovolenou do Rakouska nebo Německa, kde by se koupily, to zkrátka jen tak nešlo, to bylo jen na povolení, které se získávalo velmi obtížně. Takže se houfně konzumoval tvaroh. Jeho konzumace se dostala až na takovou úroveň, že jeho pojídači občas mezi sebou „z hecu“ pořádali závody v tom, kdo rychleji sní kostku „zeleného“ nízkotučného měkkého tvarohu. Kdo to zkusil, ví o čem je řeč.
Kasein byl v ČR tradičně zpracováván i za socialismu na produkty velmi běžně používané v potravinářství jako suroviny upravující technologické vlastnosti, jako jsou kaseináty (sodný, draselný nebo vápenatý). Kaseináty byly hodně používány i na výrobu proteinových nápojů v zahraničí v 50. a 60. létech. Protože vedení ČSTV mělo zájem nějakým způsobem zajistit proteinové zdroje zejména pro silové sporty, tak reperezentace dostávala na příděl kaseinát sodný jako náhradu proteinových výrobků. Vedení socialistické tělovýchovy se také zabývalo laboratorním vyhodnocením výživových vlastností kaseinu a kaseinátů. Výsledek byl takový, že pokud byl kasein nebo kaseinát požit jako jediná bílkovina (ne ve směsi, to by nešlo vyhodnotit), tak bylo zjištěno, že jeho využitelnost je překvapivě nízká. Dokonce bylo zjištěno negativní působení kaseinu v tom smyslu, že pokud se použije jako jediná bílkovina v jídle, tak způsobuje růstovou depresi o 30%. Laicky řečeno, kdo si nacpe do hlavy samotný tvaroh nebo rozmíchaný kaseinát, tak si zpomalí růst svalů o 30%. Je to dáno specifickou skladbou aminokyselin.Podobné studie byly se stejným špatným výsledkem uskutečněny i v zahraničí a od používání kaseinátů ve sportovní výživě se značně ustoupilo.
Trávení kaseinu je poměrně složité. Pokud jej organismus získává přímo z mléka, tak se mléko musí v žaludku nejdříve srazit, tím vznikne kasein a teprve potom se pomalu tráví a vstřebává v tenkém střevě. Tento proces trvá asi dvakrát tak dlouho než při trávení syrovátkového proteinu nebo jiných jednoduchých nebo štěpených bílkovin (hydrolyzát kolagenu, vaječný albumin, hydrolyzát sojových proteinů). Kaseináty nebo práškový kasein se tráví trochu rychleji, protože proces srážení kaseinu již absolvovaly ve výrobní lince.
Pokles spotřeby kaseinátů vedl k oprášení snahy výrobců o znovuzavedení do sportovní výživy, aby se nějak zbavili těch hromadících palet s neprodanou surovinou. Hodně firem také kaseináty kvůli nedostatku odbytu přestalo vyrábět (tradiční výrobce v ČR byl jedním z nich). Argumentem výrobců kaseinátů a následně i hotových sportovních nápojů bylo využití kaseinátů jako proteinů s prodlouženým vstřebáváním („noční proteiny“). Samozřejmě to bylo provázeno mohutnou propagací, takže většina sportovců nabyla dojmu, že kasein je úžasná nová surovina s netušenými možnostmi pro jejich svalový růst.
Závěr:
Racionální využití kaseinu a kaseinátů je vhodné jedině tím způsobem, že jejich aminokyselinové spektrum se doplní jinými proteiny. Pokud možno tak, aby zastoupení aminokyselin co nejvíce odpovídalo využití pro lidskou nebo sportovní výživu.
Tento článek budiž varováním pro cenově citlivé zákazníky (alias "socky"). Používání tvarohu nebo kupování kaseinátu a jeho pití na noc se může hodně prodražit místo předpokládané úspory. Podobně to platí pro různé redukční diety postavené na tvarohu. Mohou zhoršovat stav svalové tkáně, která je v období redukční diety citlivá na poškození.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
dobby7

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 12:14


tak to mě docela srazilo
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 16:11


Moc si z toho nedelej. Tuhle vec nevi hodne lidi, je to neuveritelne sile rozsireny mytus, ze tvaroh navecer je vynikajici vec. Po smichani s jinymi surovinami to jde, ale samotny je vylozene spatny.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 16:47


jak smíchaný? tedka jsem se lek!
Myslíš jako že treba 125g tvarohu + banán + mleko (1hrnek) hodinu před spaním?? já to takhle dělám pořad. Doufám že to je v klidu. jinak samotný se myslí protože je to velkej záhul pro tělo j?
Dangles

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 17:04


hm pokud vím tak v mléku je taky kasein ( pokud ne tak mně opravte ale myslím že mám pravdu) ale našel jsem tenhle članek a tak se ptám je na tom něco pravdy ? ( http://www.osvalech.cz/c-177-mleko-po-cviceni-rege neruje.html ) nebo zas všechno kecy ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 19:35 - Změnil/a: tetsuo


Michani bilkovinovych zdroju, aby byly vyvazene vsechny aminokyseliny, je dost slozity proces, ktery se v beznych podminkach dost spatne naplnuje.
Prakticky nejlepsi je uzivat behem dne vice proteinu/gaineru, ktere jsou namichane dobre a behem dne jsit ruzne zdroje bilkovin - tedy nemit stereotypni stravu.

Tvaroh ma smysl kombinovat s vajicky a lusteninami, pripadne nekteremi druhy masa.
Kombinace mleko a tvaroh neni uplne nejvhodnejsi. Je tam dost podobny profil aminokyselin, cili stejne nedostatky a prebytky.

Mleko jako takove neni spatne, ona skutecne laktoza je docela dobry cukr, navic kombinace vapniku a laktozy se navzajem podporuje. (To je vubec dalsi mytus, ze laktoza je "spatny cukr".)

Ale musis proste ty suroviny videt jako skladacku, jako takovy puzzle nebo Tetris. Nevsimat si jen jednotlivych surovin a davat si otazky "mleko ani, ci ne". Jde o to, jak ty veci michas a jak jis cely den.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
dobby7

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 20:53


Já si dělám vždycky tvaroh s mlíkem a kakaem...takže vynechat skoro uplně?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2010 22:18


Muzes si dat trochu mleka a tvarohu s kakaem. Jako takov dezert, ale k tomu treba vajicko nebo fazole.

Tvaroh je i v syru cottage nebo olomouckych tvaruzcich. S tim se da kombinovat lepe. Dat si vajicko, 1-2 kolecka tvaruzku do nejakeho salatu napr.
Nasladko si muzes vmichat do tvarohu vajicko a pridat tam sparene rozinky. apod.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2010 14:22


Platí to i když mám vejce v 7 a tvaroh v 8??
wial

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2010 16:10


za hodinu to asi nestravis, ale to ti presneji rekne tetsuo, lepsi je to dat pul vajec a pul tvarohu, a pak znovu :D


www.last.fm/user/WIAL
tetsuo

Člen
# Zasláno: 9 Bře 2010 16:33


Jeden metabolicky obrat aminokyselin v silne fyzicky namahanem organismu je kolem 5 hodin, obcas i min. Co se vleze do tohoto useku, je v pohode. Cyklus po 4-5 hodinach je nastartovan dobou prvniho jidla.

(Lide, kteri tvrdi, ze na vyvazenosti aminokyselin tolik nesejde, obvykle pocitaji s 8 hodinami, coz ale plati pro necvicici lidi, co nechteji/nepotrebuji rust.)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2010 15:47


Jestli to chápu dobře tak tvaroh na noc ne??? ale že si ho mám dát s vejcem v 5h??
Promiň, moc tomu nerozumím je to na mě moc odborný.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 10 Bře 2010 17:09


Samotny tvaroh na noc neni dobra volba.
Kombinace s vejcem a lusteninami ano.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
NhaRko

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2010 16:48


Tvaroh je i v syru cottage nebo olomouckych tvaruzcich.
takže když si cca 2 hodiny po tréninku dám samotný cottage s rohlíkem, zpomalim růst svalu taky o 30%?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2010 17:15


No, rohlik obsahuje prece taky bilkoviny.
Laicky ti reknu, ze psenice-rohlik ma podobnou strukturu aminokyselin jako syrovatka, ktera se vystepi z mleka (melko se stepi v zaludku na syrovatku a tvaroh). Cili se to zpetne slozi do podoby mleka (ktere ma vyuzitelnost kolem 80%) a to neni tak spatne.
Ale je to jen laicky postreh a nemam poneti, jaky by musel byt pomer tvarohove a psenicne bilkoviny, aby to bylo dobre.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Rossi

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2010 19:13 - Změnil/a: Rossi


Tetsuo tady si nějak ve vztahu k tvarohu protiřečíš !!!!!!!


Mleko - dobry profil aminokyselin (asi 80% vyuzitelnost, 4:1 tvaroh:syrovatka). Asi 5 % populace ma problem s travenim mlecneho cukru. Mleko primo od kravy ma vice rustovych faktoru, ale take vice tuku.

Peciva je strasne moc druhu - bile pecivo je dobre, pokud se ji v poslednim jidle pred treninkem. Jinak spis celozrnne, a spis nez psenicne je vhodne zitne. Taky spalda a semolina (tvrda psenice) je dobra.

Tvaroh - vice druhu, jsou vice i mene tucne. Kasein-tvarohova bilkovina ma dost vysokou vyuzitelnost (kolem 80 %, ale jiny profil amin nez "cele mleko"). Stravitelnost docela rychla, vstrebatelnost velmi pomala. Vhodne na vecer. Nejpozivatelnejsi forma je syr cottage.

"Mliko s polstarkama" - nevim, co je

Bily jogurt - asi kral tohoto zebricku. Mlecny cukr je v nem nastepeny (proto je jogurt kysely a ne sladky), tudiz je superrychle stravitelny (v zasade nejrychlejsi normalni jidlo), ma v sobe mlecne kultury, neurotransmitery, spoustu vitaminu a mineralu. Pravy jogurt by mel mit nejmene tolik tuku, kolik ma mleko, z nejz se vyrabi, cili 1, 5 % a vic, 3 % jsou porad pohode
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2010 23:05


Dik za upozorneni a vytazeni starsiho prispevku, ktery by mohl nekoho zmast. Uz jsem za tu dobu taky trochu pokrocil v rozlisovani.

Neco jineho je primo tvaroh a jeho bilkovina kasein a trochu jine jsou RUZNE kaseinaty.

Vysokou vyuzitelnost ma micelarni kasein, horsi kaseinat vapenaty a sodny a jeste horsi kasein z tvarohu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Rossi

Člen
# Zasláno: 14 Bře 2010 09:34 - Změnil/a: Rossi


Tetsuo jen na okraj ten příspěvek je starý cca měsíc.
Takže doporučuješ night proteiny?
Který z těchto bys doporučil:
Dymatize 12 hour protein
Matrix
Syntha 6
Super Quad
Muscle protein od Optimal Results
VARCIL R2 90% od Nanoxu
Případně další, které máš odzkoušené.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Bře 2010 13:12


Tetsuo jen na okraj ten příspěvek je starý cca měsíc.
Clanek, na zaklade ktereho jsem si defitivne upravil mineni, pochazi z unora. (Do te doby jsem bral kasein a kaseinaty jako totez. To, ze je micelarni kasein neco jineho, vim dlouho.)
Jinak jsem ale vzdycky doporucoval nejist tvaroh samotny, vzdy kombinace - ostatne je to i v tomhle topicu
http://forum.posilovani.net/index.php?action=vthre ad&forum=2&topic=3429 ze srpna 2009

Kdybys zabrousil do minulosti, jeste pred par mesici jsem, tak jako 95 % zdroju, doporucoval michat kreatin se sacharidy. Dnes vim, ze to neni optimalni.


Takže doporučuješ night proteiny?
Je to nejsnazsi. Mel jsem Matrix, Synthu 6, Super Quad, Pharma PhD 6Hrs a AbsoRetard GF.

http://www.sportovni-vyziva.net/nanox-varcil-r2-90 -2kg-cokolada/d-2094/
Popis Varcilu nechapu. Nevim, cim chteji zpomalovat vstrebavani syrovatkoveho proteinu. Tim, ze to obsahuje rustove faktory? Nebo velkym mnozstvim jedle gumy? Pochybuju celkove o jeho vyuzitelnosti.


Muscle Protein vypada docela OK, nebude to mit uplne nejvyssi moznou vyuzitelnost, ale kolem 80 % to bude.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
compact

Člen
# Zasláno: 15 Bře 2010 08:32


proc neni kretin optimalni se sachrama zeru to uz 2 mesice s glukopurem podle tvych rad:D
tetsuo

Člen
# Zasláno: 15 Bře 2010 09:55


Sacharidy zpusobuji zakyseleni zaludku, takze se kreatin rychleji znehodnucuje.
Kdyz si ho das v mezere mezi jidly, je jeho traveni i vyuziti lepsi.
Taky se porad ucim. Tys to delal blbe 2 mesice, ja 3 roky.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
compact

Člen
# Zasláno: 16 Bře 2010 15:09


heh a s cim ho mam teda michat jen samotnej s vodou-?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 16 Bře 2010 15:14


Horka voda.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
compact

Člen
# Zasláno: 16 Bře 2010 17:01


hergot a ono to s tim cukrem bylo tak dobry:D no nic ted muzu ten 5 kilovej pytel glukopuru davat do babovek:D
tetsuo

Člen
# Zasláno: 16 Bře 2010 22:55


Tim muzes sladit spoustu veci. Jogurty, vlockove kase, ryzovy nakyp...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 7 Dub 2010 16:12


Zdar,
Může se zeptat, bylo by v pohodě kdybych si v 7h udělal 3vejce, 2snědl hned a potom v 9h tvaroh + to 1 vejce?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Dub 2010 16:23


Nevidim v tom problem.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Riki

Člen
# Zasláno: 11 Dub 2010 20:50


Rad by som sa dozvedel nieco ohladom sacharidov.
Napr. Tvaroh mam velmi rad a jem ho relativne casto,aby som sa neprepchaval zbytocne sachrami tak jedavam tvaroh naslano.
Po nejakom case som sa ho dost objedol a dal by som si ho rad aj nasladko.
Ake sladidlo by ste mi doporucili pouzit? Sacharoza asi nebude moc vhodna. Co tak glukoza? Viem ze sa to rychly zdroj,ale co ine poradte.
Nazval by som to tak ze , aky sacharid ( v kontexte osladzania, nemyslim bezne sacharidy v pecive,cestovinach kt. su sucast potravin) je najmensie zlo?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 11 Dub 2010 21:10


Med.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 3
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist