Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Trénink / Pumpování
Autor Zpráva
mates92

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2014 00:42


Zdravím. Chtěl bych se zeptat co přesně znamená když někdo mluví o pumpování? Na internetu se nemůžu dopátrat pro mě dostatačující odpovědi. Zajímám se o to hlavně proto že jsem začal cvičit cca před rokem úplně sám bez znalostí a co se cvičení týče tak jsem se nevyvaroval asi typických začátečnických chyb.Od začátku jsem cvičil hlavně ruce nepravidelně atd. Snažil jsem si ale postupně zjištovat co bych mohl dělat jinak a lépe.A začal jsem cvičit na celé tělo a výsledky se celkem dostavili.Při 176cm a 59 kg jsem během pár měsíců nabral cca 11 kg.A myslel jsem že se mi při spravné stravě,odpočinku a postupném zvyšování vah atd. se mi bude dařit nabírat vahu i objem dále.A nemůžu říct že by se to vůbec nedělo ale určitě ne tak jak bych si predstavoval(poslední dva měsíce necelý jeden kg)přijde mi že např. ruce už mi nerostou vúůbec.A ted bych se vrátil k původnímu dotazu.Z tohoto fora jsem zjistil že moje cviky na ruce(vlastně uplně na všechny svaly)jsou úplně špatně-většinou jedu 3 serie s maximem co zvednu po deseti opakováních.Což už jsem pochopil že je nesmysl.A tak jsem se chtěl zeptat jesti je pravda že někdo cvičí pouze tzv. pumpovaním, např. pouze s 40% max.váhy 10 serii po 15 opakováních a uplně to stačí pro růst svalu ?Přijde mi to zvláštní protože by to znamenalo že když cvičím třeba s jednoručními činkamy 15kg , tak bych si místo toho měl vzít cca 6 kilové činky a to mi přijde strašně málo.A ještě by mě zajímalo jestli je tenhle princip cvičeni(pumpování) vhodný i pro cviky na strojích?A nebylo by teda lepši cvičit pouze s cca 70% maximem co zvednu ale s méně sériemi a opakováními oproti pumpování ? Nechi aby mi někdo vypsal kompletní trenik.plán spíš mi jde o to porozumnění těm cvikum a tak nějak se s nimi sžit.A pokud by mohl někdo napsat podrobnou definic co tedy podle něj znamená to tzv.pumpování,konkrétní popis se mi totiž nedaří nikde najít.Omlouvám se za délku ale chtěl jsem vše přesně popsat. Budu rád pokud si dáte tu práci se mím příspěvkem prokousatbudu rád za každou radu i opravu všech nesmyslů jestli se mi povedo nějaké napsat
Legi

Moderátor
# Zasláno: 5 Pro 2014 09:19


Ahoj, obecně platí, že v rozsahu opakování 8-12 se zvyšuje především objem buňečné kapaliny, hustoty kapilár a obsahu glykogenu, což se laicky nazývá napumpováním, nebo-li nafouknutím svalů. Nevýhodou je, že tento stav je jen dočasný a nejde zvyšovat donekonečna. To je ten důvod, proč se Ti relativně rychle zvětšily svaly, ale teď už stagnuješ. Neznamená to ale, že je tento trénink na nic, nebo že bys sériemi o 10-ti opakováních dělal chybu. Chyba je v tom, že takhle trénuješ pořád.

Abys tomuto předešel, je nutno trénovat častěji v rozsahu opakování 1-7, kde se především zvyšuje síla a rostou myofibrily, které jsou za toto zodpovědné. Laicky řečeno se zvětší průřez svalového vláknna a toto vlákno je následně schopno vyvinout silnější kontrakci. Tento nárůst objemu svalu je trvalý.

Jedna malá poznámka k pumpovacímu tréninku formou splitu. Tento trénink byl vymyšlen speciálně pro kulturisty na steroidech, protože po steroidech rostou svaly samy a nepotřebují silový impulz k myofibrilárnímu růstu a celkové hormonální odezvě organismu. Tuto odezvu zajišťují steroidy. Proto se také neustále snažím vysvětlit, že tréninky uváděné v časopisech slavnými kulturisty, jsou svým typem a rozsahem určeny především sypačům, nikoli naturálům, kteří tímto jen ztrácejí čas a energii.

Poznámka k poznámce...chraň Bůh, aby si někdo myslel, že nabádám k braní steroidů. Jsem jejich militantní odpůrce.


42let @ 195cm @ 125kg
Polsonside

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2014 12:27


takže je pro naturála lepší méně opakování ale stále zvadat větší váhu i za pomoci mírného cheatingu?
Legi

Moderátor
# Zasláno: 5 Pro 2014 13:09


Ano, řekněme že by 2/3 tréninku měly sestávat ze silového a 1/3 z pumpovacího tréninku. Nebo moje verze, kdy se žádný pumpovací trénink nekoná a takové "pumping" série se zařazují na konec silovky, nebo se vloží určité cviky do silovky. Těch možností je několik.


42let @ 195cm @ 125kg
mates92

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2014 20:21


Tak super,díky moc za za odpověd.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist