Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Trénink / Prilepinova tabulka
Autor Zpráva
Kokain

Člen
# Zasláno: 13 Úno 2013 21:13


Zdravím,
na stránce http://www.powerlifter.cz/treninky/1-2-prilepinova -tabulka.aspx jsem si našel Prilepinovu tabulku a chtěl bych se zeptat, jak to správně funguje. Chápu z toho, že tam mám zadat váhy. Asi moje Maximum. A pak podle toho cvičit. Ale nevím jak mají být dlouhé pauzy a jak mám přidávat závaží.
Upřímně si neumím představit, že bych cvičil ku příkladu, mám max bench 100kg takže cvičím a u 5. a 6. serie mám zvednout 80kg 3x, ale já to zvednu ve 4. serích 8x není to 3x málo ?
Jen jestli ten tréning bude vůbec vhodný.

Případně děkuji za odpověď


____________________
Co nejde silou, jde větší silou.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2013 01:22


Tam jde velmi o to, jak rychle a kontrolovaně dovedeš tu činku zvednout. Spousta lidí se s tím strašně dře.
Pustí váhu dolů, odrazí od hrudníku a pak brutálně 2-3 sekundy dotlačuje. Nahoře počká 2-3 sekundy a další opakování. Takhle se dá jistě udělat i 8 opakování s 80 %.

Tvůj problém bude
1) Neumíš zatlačit skutečné maximum, protože máš nevýkonnou nervovou soustavu
2) Přeceňuješ se u počtu opakování s lehčí vahou.

Správný bench je:
kontrolované spouštění dolů
krátká pauza dole
nahoru bleskově a hladce
nahoře moc nečekat a jít hned na další opakování

Prilepinova tabulka, která rozepisuje 10 sérií, kde 5 sérií tvoří 3 opakování s 80 % je určena na získání maximální síly.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Kokain

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2013 08:45


No můj Bench vypadá asi tak, že váhu pouštím pomalu dolů, zastavím se asi 1cm před hrudníkem a pak zhruba stejnou rychlostí jdu nahoru. Mohl bych to zrychlit, ale cvičím všechno tak, abych to hodně cítil a když to nahoru vytlačím rychle, tak jsem to necítil.

ta 1) jak píšeš bude nejspíš pravdivá
2) ještě nevím, protože tenhle druh tréningu chci teprve začít. Doteď jsem cvičil rozcvičovací 2 lehké serie 10-12 opak asi 40% z max. a pak 4 těžké 8-10 opak. asi s 80% z max.

Podle tvé rady soudím, že bych měl tedy zkusit tu 80% a vypilovat techniku


____________________
Co nejde silou, jde větší silou.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2013 12:01


1) Při rozvíjení síly nemáš cítit svaly, ale soustředit se na pohyb činky. Lidi neustále matou tyhle dva přístupy.
Pak jsou zmateni z Prilepinovy tabulky, která je dělaná pro prowerliftery a lifterské techniky cviků.
Kulturistický bench, u nějž cítíš prsní svaly, nejde dělat silově. Resp. dělají to jen idioti se sevražednými sklony

2) U silového benche je nutné umět zpevnit ramenní pletenec, zatnout trapézy do lavičky, prohnout záda, zantnout zadek do lavičky, pevně se zapřít nohama do země a při spouštění činky kontrolovat pohyb zatnutím latissimů. Pohyb osy je lehce dopředu, při výtlaku pak lehce dozadu. Lokty jsou k tělu v úhlu 45° a zároveň kolmo k zemi.

3) Jestli chces rozvíjet sílu, věnuj tomu několikaměsíční tréninkový blok.
Např. trénink 4x týdně
- dřep + doplňky na nohy a břicho
- bench + doplňky na hrudník, tricepsy a ramena
- mrtvý tah + doplňky na záda a bicepsy
- bench nebo tlaky vestoje + doplňky na ramena, tricepsy (nebo hrudník)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Kokain

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2013 23:25


Ano to jsem někde četl, netvoří se kyselina mléčná atd...

No ten Bench se snažím jet tím způsobem silovým, když jsem cvičil kulturistický, tak mě občas boleli ramena.

Cvičím abych měl sílu, protože jsem začal s Armwrestlingem/pákou a "trenér" mi doporučil Prilepinovu tabulku. Takže tam jde hlavně o cviky na ruce, ale chtěl bych k tomu přidat i Bench a MT.

Dřepy s ohledem na ošklivé zranění z předchozí doby bohužel trochu šidím a cvičím je opravdu s malými váhami. Na víc si netroufnu, i když jedu bez závaží tak mi tam občas trochu rupne a jsem rád že chodím.

Hlavně jsem se chtěl zeptat, kdy mám přidávat závaží, jestli třeba po měsíci nebo až mi to bude připadat málo? A na ty pauzy, jestli radši kratší nebo delší. Prý u silového i 2min +, ale to mi přijde dlouho. Radši si nechám poradit.


____________________
Co nejde silou, jde větší silou.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist