Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Trénink / Kde robim chybu ?
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
cresh

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 20:17


V poslednej dobe mám dosť problém s chudnutím. Napriek tomu, že dodržiavam jedálnček a vykonávam pravidelne aerobku, hmotnosť neklesá. Neviete čím to môže byt ?

Nejaké info: 17rokov, 193cm, 100kg, cvičím niečo vyše roka.

Momentálne som na sach. vlnách už druhý týžden a váha neklesla ani o 1 kg.
Vlny som si rozdelil na 3 skupiny - po, ut - veľké prijmy sach.
st, št, pia - stredne prijmy sach.
so, ne - male prijmy sach.
- nedodržiavam to presne na gramy

Trenink vyzera nasledovne :
po - ramena + triceps + brucho
ut - poobede -hrudnik + biceps
vecer - 45 min stac. bicykel
st - vecer - HIIT
št - poobede - nohy + chrbat
vecer - aerobka 45 min stac. bicykel
pia - poobede - hrudnik + ramena
vecer - 45min stac. bicykel
sob - HIIT
ne - aerobka 45 min stac. bicykel
- pred aerobkou si zvyknem často aj zaklikovať na zvysenie sily, kondičky .



2.) Otázka 2 - v poslednom čase mi dosť "puka" v oblasti lakťov . Čim je to zapricinene ? Mal by som zacat brat nejaku klbovu vyzivu, alebo nejake mineraly ? Čo by ste odporučili ? ( prosim piste iba to co je fakt nutne, lebo momentalne nemam moc penazi na veci, kt. niesu potrebne)
b3a7

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 20:34 - Změnil/a: b3a7


K hubnutí:

Jen 45 min aerobka je ti k hovnu. Dej si před to HIIT - samotná long-steady aerobka je téměř bez efektu, to bys musel jezdit pár hodin.

Ke kloubům:

Určitě si pořid kloubní výživu - MSM, Glukosamin, Chondroitin. Dobrej je i gelamax od nutri-exact, který obsahuje hydrolyzovany hovězi kolagen.

Jinak trénink je podle by byl vhodnější fullbody. Tenhle split nevypadá dobře..
b3a7

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 20:40


A možná je lepší začít klasické vlny jen s jedním vysokosacharidovým dnem - pokud máš zájem předně na spalování tuků.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 21:12


Nejdulezitejsi na kloubni vyzive je ten kolagen - ve spravne forme a smesi.
Nejdulezitejsi pomocna latka je glukosamin.
Vyhodne je jeste jist hodne vitaminu C.

S tou aerobkou - jak uz bylo receno 45 minut na bicyklu nepomaha. Tuk se zacne spalovat prave az nekdy po 40 minutach (nekdy po 30, nekdy po 45, zalezi na intenzite atd.) Cili kolu by mel predchazet nejaky kruhovy trenink.

HIIT staci 2x tydne -- vicekrat uz je to na hrane s regeneraci.

Trenink v posilovne by se taky dal postavit jinak, bud jako 3x tydne fullbody a 1x tydne specializace na zaostavajici partie, nebo 4x tydne spodek/vrsek.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 21:34


Chtel jsem se zeptat na ten kolagen, jak casto se ma pouzivat (jestli denne) nebo jen ve dny treninku a jake mnozstvi davkovat (nemyslim tech 8-32g), ale at to ma pro telo prinos co se tyce ochrany kloubu.
Dneska pri MT jsem citil mensi tlak nebo pnuti v kycli a u benche zapesti dostava zabrat tak chci predejit problemum a s doplnky vyzivy u kloubu jsem totalni amater. Diky za rady
tetsuo

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 21:50 - Změnil/a: tetsuo


Kolagen praveze denne. Idealne aspon 10 g cisteho kolagenu (ale musi to byt hydrolyzat; ne suseny-lyofilizovany kolagen). Muze byt i vic, ale je nutne prijimat to ve spravnem mixu s jinymi zdroji bilkovin/aminokyselin.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 22:02


Co myslis, ze je z techto vyrobku lepsi?

http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?id=80

nebo

http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?id=210

Kdyz pises nutne prijimat ve spravnem mixu s jinymi zdroji bilkovin tak je vhodne uzivat to po jidle nebo s jidlem popr. proteinovym napojem ? Nebo si to spis myslel jako dostatecny prijem kvalitnich bilkovin za cely den, tak aby ten kolagen ucinkoval podle predstav
Sato2

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2011 22:04


To s tym kolagenom ma hodne zaujalo. Jedavam totiz Colafit, co je dplnok stravy kde jedna "kosticka" obsahuje 10mg cisteho krystalickeho kolagenu. Jedavam to rano nalacno, 10min pred jedlom. Uz som ho uzival v minulosti a celkom mi pomohol, aspon to tak vyzeralo. Jednoducha otazka: je to nedostatocna davka navyse v nie dobrej forme?
kv1t

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 09:03


Taky by mě zajímalo, zda by na prevenci stačilo užívat kolagen.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 09:14



Kdyz pises nutne prijimat ve spravnem mixu s jinymi zdroji bilkovin tak je vhodne uzivat to po jidle nebo s jidlem popr. proteinovym napojem ? Nebo si to spis myslel jako dostatecny prijem kvalitnich bilkovin za cely den, tak aby ten kolagen ucinkoval podle predstav

No, kolagen ma asi jen 17 % esencialnich aminokyselin a 40% vyuzitelnost, pokud se prijima samostatne. V jednom metabolickem obratu (coz je u sportujicich lidi 5 hodin) se pak musi "potkat" s urcitym mnozstvim mlecnych a vajecnych bilkovin - ktere maji ty aminokyseliny, jez kolagenu chybi. Je to zjednodusene receno a je to prakticke reseni. A je otazka, kolik lidi to dela...

Jde tedy o to, ze cim vice kolagenu prijimas, tim vice ho musis vyvazovat, jinak vznika z prijatych bilkovin odpad, ktery vycuras (v lepsim pripade).
U nesportujici populace to neni tak hrozne - ma jinou potrebu aminokyselin, delsi metabolicke obraty a ji celkove mene bilkovin. Takze tam se da uzivat treba i artroze asi 10 g ciste hydr. kologanenu denne. Da se klidne pit i cisty vyvar z veprovych nozicek 3x denne.

Cim specifictejsi jsou ale tvoje naroky na vyzivu, tak je vhodnejsi si to pojistit uz rovnou namichanym napojem.

Tohle se tedy takove "reseni pro chude a nesportujici": http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?id=210 (cisty hydrolyzat kolagenu jako prasek)
nebo
http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?vyrobek=Coll agen-Tabs-500-tbl&id=285 (tablety)
Je to neochuceny a neprilis chutny

Tohle je zakladni reseni pro sportovce: http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?id=80 (napoj)
nebo
http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?vyrobek=Gela max-GF-500-tablet&id=79 (tablety)

A tohle je asi nejvyssi level ucinnosti: http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?vyrobek=AMG- Amino-Collagen-0,75-kg&id=306 (hydr.kolagenu + specialni smes aminokyselin, ktera spousti urychlenou anabolizaci = tady vytvareni kolagennich struktur v tele.)

A tady vysvetleni, jak to funguje:
http://www.nutri-exact.cz/article_det.php?clanek=T ezka-artroza?-Nezoufat,-nevzdavat!&to=215


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 09:19


Jedavam to rano nalacno, 10min pred jedlom. Uz som ho uzival v minulosti a celkom mi pomohol, aspon to tak vyzeralo. Jednoducha otazka: je to nedostatocna davka navyse v nie dobrej forme?
Pokud jsi snidal vejce a mlecne vyrobky, jde to.
Otazka je, kolik jsi toho jedl celkem. Jak rikam, ta ucinna davka je 10-20 g denne pri vyraznejsich potizich nebo silne zatezi.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
kv1t

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 09:51


Tohle je zakladni reseni pro sportovce: http://www.nutri-exact.cz/cat_det.php?id=80 (napoj)

Díky, tohle jsem potřeboval. Ty tablety jsou 2x tak dražší, ostatně je to tak vždy. Po přečtení článku, p. Novák uvádí 30g denně, ale počítám, že má na mysli lidi, co už problémy mají, takže 15-20g by jako prevence stačit mohla..
b3a7

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 10:27


Jde tedy o to, ze cim vice kolagenu prijimas, tim vice ho musis vyvazovat, jinak vznika z prijatych bilkovin odpad, ktery vycuras (v lepsim pripade).

Jestli se můžu zeptat, tak to znamená, že celkově můžu přijmou více bílkovin, když je to vyvážené? Nebo na to vyvažování mám ubrat bílkoviny jinde a přidat víc jogurtů a vajec?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 11:33 - Změnil/a: tetsuo


kvi1t
. Po přečtení článku, p. Novák uvádí 30g denně, ale počítám, že má na mysli lidi, co už problémy mají, takže 15-20g by jako prevence stačit mohla..
30 gramu se uziva u toho michaneho napoje, kde neni jenom kolagen. V 32 g prasku (4 lzice) pak je asi 12 g kolagenu. Ty by se pak mely vyuzit na nejakych 90+%. Coz je lepsi, nez brat 10 g cisteho kolagenu, z ktereho se vyuziji samostatne jen asi 4 g.

___________________

b3a7
Jestli se můžu zeptat, tak to znamená, že celkově můžu přijmou více bílkovin, když je to vyvážené? Nebo na to vyvažování mám ubrat bílkoviny jinde a přidat víc jogurtů a vajec?

To je dost komplikovana otazka.
Pri vyvazenem pomeru aminokyselin ze vsech bilkovinovych zdroju lze naopak jist mene. Tradicni doporuceni 2,5-3 g bilkovin na kilo vahy denne, pak muze byt i polovicni. Vetsina kulturistu ma OBROVSKY odpad bilkovin (a odsud pak vetry, zapachajici moč, akne, zrasovane ledviny atd.)

Co se tyce kolagenu - mel by se behem jednoho metabolickeho obratu potkavat s vajecnymi a mlecnymi bilkovinami. Jak uz to udelas, je na tobe. Pokud se pije cisty kolagen rano, na snidani by mely byt vejce a mlecne vyrobky. To je jednoducha prakticka rada.
Cokoli je slozitejsi. Ona nikdy nelze zarucit dokonala vyuzitelnost, hraje v tom roli prilis mnoho faktoru.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
kv1t

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 11:51


30 gramu se uziva u toho michaneho napoje, kde neni jenom kolagen. V 30 g prasku pak je asi tech 20 g kolagenu.

Však tak jsem to pochopil, takže cca15g prášku bude cca 10g kolagenu a to by mělo denně stačit, jak uváděl Novák.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 11:57


Sorry, uz jsem to prepocetl. Viz vyse. Tech 30 g prasku je tak ideal.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
b3a7

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 12:03


Jo dík za odpověd.

Já jsem zvyklý pořád jíst hodně bílkovin - dřív jsem počítal na váhu přes 100 kg, takže jsem měl asi 190 g bílkovin na den. Teď s váhou kolem 70 mám pořád tendenci si to tolik nehlídat a vychází to většinou přes 150 g denně. Vím, že je to hodně. Beru 100 mg zinku a asi 15 tablem pangaminu.
Asi tak 60g dám v tréninkový den z proteinu a gaineru.

Chci to snížit na nějakých 120g max. Takže to platí celkově u všech jídel? Ta možnost snížení bílkovin, pokud je to vyvážené?

Někde jsem tu četl od tebe příspěvek, že nejlepší jsou kombinace luštěniny + vejce, tuňák + jogurt a hovězí s těstovinama tušim. Hověží vůbec nejím, takže jsou tu ještě nějaké jiné možnosti? Dá se to někde dohledat? Aniž bych musel umět počítat s aminokyselinama?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 12:34 - Změnil/a: tetsuo


Cim vic je strava vyvazena, tim mene lze jist bilkovin.
Nektery tabulky uvadeji "hygienickou hranici" na 1, 6 g/kg, jine na 1, 8 g/kg.
Samozrejme, na dukladnou anabolizaci potrebujes VYUZITYCH asi 1, 25 g/kg (predpoklad, ze fyzicka zatez zvysuje pozadavky na bilkoviny o ctvrtinu oproti normalu).

A kdyz z tech 1, 6 nedas 1, 25, tak musis jist vic. S vedomym rizikem, ze tam bude vetsi odpad. Ono se nic moc nestane. Obvykle se v kratke dobe. Otazka je, jak dlouho chces cvicit. Do 30 let? Do 50? A co budes delat pak? Jakou budes mit kvalitu zivota? Nebudes mit problemy s ledvinami, prostatou, srdcem, tlakem, cholesterolem, diabetem atd?
Z toho duvodu se dlouhodobe vyplaci bilkoviny spravne michat, neprehanet to s prijmem sacharidu za kazdou cenu apod.

Kombinace, ktere davaji temer 100% vyuzitelnost:
- lusteniny + cela vejce (bilek i zloutek)
- hovezi + psenicne vyrobky (pecivo, testoviny, vlocky, jahly, kuskus apod.)
- ryby + mlecne bilkoviny (mleko, jogurt, podmasli, syry z mleka)

Samozrejme, litr mleka a jedna ancovicka nejsou ideal. Ty pomery surovin taky hraji roli.

Co jde ale jednoduse, obecne a prakticky:
- nejist samotne rostlinne zdroje bilkovin (obilne vyrobky, lusteniny)
- nejist samotne ovoce, ale pridavat zivocisne bilkoviny
- nejist za sebou stejna jidla a suroviny (klasicky treba kombinace mleko+psenice - vlocky+mleko, jogurt+rohlik, spagety+syr; nebo 2-3x za sebou kure+ryze; 2-3x za sebou napoje, kde je jedinym zdrojem bilkovin syrovatka)
- obecne myslet na to, aby se behem dne stridaly typy masa, byly pritomne mlecne bilkoviny a vejce.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Sato2

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 13:21


Otazka je, kolik jsi toho jedl celkem. Jak rikam, ta ucinna davka je 10-20 g denne pri vyraznejsich potizich nebo silne zatezi.

Len jednu "kosticku". Cize 10mg. Podla toho co sa tu bavite to je tak 1000x menej ako min mnozstvo co ma vyznam. Jedine vysvetlenie co ma napada je ze, krystalicka forma a hydroizolat su dve odlisne veci a nedaju sa vahovo porovnat (resp vahove porovnanie je tak 1000 ku 1). Inak je ten vyrobok znacne absurdny.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 13:36


Nemam poneti, co je "krystalicka forma kolagenu". Krystalickou formu maji aminokyseliny. Ne suseny kolagen, ani hydrolyzat.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Sato2

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 13:46 - Změnil/a: Sato2


Z ich stranky:
"čistý krystalický bovinní lyofilizovaný kolagen typu I, čistota 99,9 %."
Pozeram ze "lyofilizovaný" si uz spominal vyzsie ako nevhodny, mozem vediet preco?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 14:19 - Změnil/a: tetsuo


Je to jen suseny. Kolagen se obtizne travi - vyzaduje velkou aktivitu zaludku.
Hydrolyza (natraveni pomoci kyseliny nebo enzymu) ho nastepi a je pak snadno stravitelny. Neni pak problem davkovat ho vice. Jestli ale budes jist lyofilizovany kolagen nebo okusovat chrupavky z kosti, uz je celkem jedno. Akorat je zjevne, ze vyrobci lyofilizovaneho kolagenu si jsou vedomi, ze toho nejde jist moc najednou.


Tim krystalickym se jinak asi mysli "praskovy" nebo nevim...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Sato2

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 14:36


diky moc
Andre

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 16:56


Diky moc za odpovedi, zamerim na ten Gelmax to bude asi nejlepsi reseni.
b3a7

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 17:24


Díky moc za přesnou odpověd.

Chtěl bych se ale zeptat, jak to mám teda dělat když to mám začátek dne takhle:

Snídaně -
3/4 odměrky Mutant Mass 7:15
Ovesná kaše vařená v mléku nebo celozrnné pečivo s jogurtem 7:45

Svačina -
Celozrnné pečivo se šunkou a salátem a okurkou 10:30

Oběd -
Nějaké maso nebo ryba - tuňák nebo losos uzený s kuskusem/rýží
/těstovinama. Kolem 13:30

Svačina to samý jako ráno nebo jogurt k tomu.

Večeře obvykle taky ale místo jogurtu třeba cottage sýr + více zeleniny než ke svačině.

A před spaním sí dám Odměrku Syntha6.

To jsou obilniny v každém jídle kromě gaineru a proteinu. Místo tý večeře bych teda dal třeba fazole s vajíčkem. Bylo by to ok to takle dělat v každý netrénikový den?

Tréninkový místo oběda protein, místo svačiny gainer a místo večeře zase protein, pak většinou nějaký pečivo se šunkou nebo tak. A před spaním zase protein.

Jo a ještě, jaký poměr by měl být mezi surovinami? Třeba ty luštěniny s vajíčkem - je ok třeba 2 vajíčka na nějakých 200 g vařených fazolí?

Ty fazole kupuju v konzervách, něco cukru tam je v tý omáčce. To snad nevadí ne? Vím, že výhodnější je si je doma vařit - to plánuju od přístího týdne.
cresh

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 17:41


Ja by som sa rad este vratil naspäť ..

S tou aerobkou - jak uz bylo receno 45 minut na bicyklu nepomaha. Tuk se zacne spalovat prave az nekdy po 40 minutach (nekdy po 30, nekdy po 45, zalezi na intenzite atd.) Cili kolu by mel predchazet nejaky kruhovy trenink.
Vedel by si napisat ako presne to ma vyzerat ? Lebo tiez si neviem predstavit ako to telo bude regenerovať tie kruhove treningy (nebude to moc treningov do tyzdna) ?

K tej klbovej vyzive - veci ako vapnik, horcik, zinok su tiez potrebne alebo nie ? A vedel by si poradit konkretny produkt (klbova vyziva), kt. je dobry a lahko dostupny ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 17:50


Jako vychytavka staci stridat pecivo z psenicne a zitne mouky. Obcas dat taky ryzove chlebicky.

Jo a ještě, jaký poměr by měl být mezi surovinami? Třeba ty luštěniny s vajíčkem - je ok třeba 2 vajíčka na nějakých 200 g vařených fazolí?

Zhruba podobne mnozstvi bilkovin z obou zdroju.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2011 17:54


Vedel by si napisat ako presne to ma vyzerat ? Lebo tiez si neviem predstavit ako to telo bude regenerovať tie kruhove treningy (nebude to moc treningov do tyzdna)?

Staci kliky a drepy nebo vypady s vlastni vahou, nejaky cviky s jednoruckami, nejaky kladky nebo stroje na zada, neco na bricho. Kruhove (cviky za sebou, ne v seriich), 3-4 okruhy, 10-15 opakovani u jednoho cviku.

Regenerovat se budes v pohode. Chce si to jen nevyknout.


Zinek je potrebny vzdy - bez nej je slabsi vyuzivani bilkovin. Horcik a vapnik se hodi taky. Ruzni lide doporucuji spis horcik, jini spis vapnik.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 25 Bře 2011 18:11


Aha, a pred HIIT mám tiež robiť kruhový tréning ?
b3a7

Člen
# Zasláno: 25 Bře 2011 18:16 - Změnil/a: b3a7


HIIT má je to podobný účel jako kruhový trénink. Takže se dělá buď samostatně, nebo se po něm dává aerobka.
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist