Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Trénink / Rozcviceni pred posilovanim
Autor Zpráva
4D4M

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 09:51 - Změnil/a: 4D4M


Trochu jsem si prohluboval znalosti ohledne rozcvicovani, a zjistil jsem, ze moje rozcviceni je docela tragedie. Dynamickych cviku delam par, za to statickych hodne, plyometricke cviky delam obcas, myofascialni strecink nedelam vubec, cviky na mobilitu prakticky taky ne.

Doposud jsem nemel zadny problem, z doby kdy jsem delal bojova umeni a dalsi sporty (neni to tak davno) jsem celkove hodne pohyblivy, staticky stretching delam pravidelne ve dnech volna, nicmene rozcvicovani pred posilovanim je nacase uplne prekopat.

Cetl jsem, jake zpusoby rozcvicovani radis tady na foru, prehledl par clanku a videi, a predstavoval bych si to asi takhle:

1) 2-3 minuty svihadlo na rozehrati

2) dynamicky strecink, muze byt napr. tohle ? ->
http://www.youtube.com/watch?v=j2D5kh4X5Og

3) plyometrika, drepy s vyskokem a kliky s odrazem

4) Javorek complex

Staci rozcviceni o tehle 4 bodech? Nebo-

Je potreba pred posilovanim i myofascialni strecink?

Je potreba pridat jeste cviky na mobilitu?


edit: a proc je staticky strecink pred posilovanim nevhodny?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 10:07


proc je staticky strecink pred posilovanim nevhodny?
Pokud protahnes sval, ktery hodlas zatezovat, snizi se nakratko jeho schopnost smrstovat. Je to ale trochu komplikovanejsi tema.

Podle me vetsinu lidi zahreje uz dynamicky strecink a cviky na mobilitu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
4D4M

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 10:41


A ty 4 body, co jsem napsal, vyhovuje to jako rozcvicka?
StalinChlapecek

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 10:51


Hezky si to tu rozepsal..

podle mě se musíš trochu citit pocitem, sám poznáš jestli už nejsi stuhlej a jestli si dostatečně protáhlej a zahřátej.

určitě si ale upravim strečinky podle těch bodů )


Informace shromažduj a šiř dál
4D4M

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 11:02


Mozna si uplne nerozumime Ja to nepisu jako navod, ani tak se tak zatim nerozcvicuju ja sam. Ptam se, jestli to tak vyhovuje (ty 4 body). Ja jsem se doposud bohuzel protahoval prevazne statickym strecinkem, jak me to ucili na ruznych sportech

Jinak jasne, ze rozcviceni je do jiste miry individualni a taky ho castecne prizpusobujes okolnostem. Kdyz jdu napr. do fitka pesky (mam to skoro 2km) a trochu svizne, tak uz pochopitelne nemam zadnou potrebu davat na rozehrati svihadlo apod.

Snazim se ted ale urcit nejaky obecny model, ze ktereho budu vychazet. Takze muze byt tohle? ->

2-3 minuty svihadlo (rozehrati)
dynamicky strecink (http://www.youtube.com/watch?v=j2D5kh4X5Og)
drepy s vyskokem, kliky s odrazen (plymetrika)
javorek complex
StalinChlapecek

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 11:06


Rozumíme , zcela jsem to pochopil. Nevidím na týhle struktruře rozcvičení nic špatnýho. Jenom možná to švihladlo mi přijde zbytečný.


Informace shromažduj a šiř dál
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Říj 2010 13:20 - Změnil/a: tetsuo


http://www.youtube.com/watch?v=j2D5kh4X5Og
Jo, neco podobnyho delam, velmi dobry video. Vhodny pro fullbody trenink. Pro trenink zamereny vic na tlakove pohyby horni casti tela je jinak vhodna jeste nejaka "shoulder mobility" na 5 minut, idealne s gumovym expanderem.
V pripade vetsiho zatizeni spodku tela se naopak hodi nejaka "hip mobility". Ono se to teoreticky da rozlozit i behem treninku.

Kdybych delal nejake poradi
- myofascilarni strecink (prohneteni svalu, pripadne foam roller a tenisak)
- dynamicky strecink
- Javorek complex
- plyometrika (1-2 cviky po 1-2 seriich po 3-5 opak)
(Cele by to melo vyjit tak na 12-15 minut)

Prokrveni a zahrati zpusobi uz suplementy pred treninkem a svizna chuze do posilovny.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
StalinChlapecek

Člen
# Zasláno: 7 Pro 2010 19:45


Kdybych delal nejake poradi
- myofascilarni strecink (prohneteni svalu, pripadne foam roller a tenisak)
- dynamicky strecink
- Javorek complex
- plyometrika (1-2 cviky po 1-2 seriich po 3-5 opak)
(Cele by to melo vyjit tak na 12-15 minut)


Já prakticky nevim , ani co to ten myofascilarní strečink je furt to odkládam máš Tetsuo nějaké odkazy ?

Jinak jde to takhle ?
tyto dva odkazy (to zahrnuje i ten myofascilarní vlastně jak koukám+ ta mobilita tam je taky )
http://www.wannabebig.com/training/injury-rehab-an d-stretching/lower-body-warm-up-10-minutes-to-bett er-performance/

http://www.wannabebig.com/training/injury-rehab-an d-stretching/improve-performance-with-an-effective -upper-body-warm-up/

+Tady javorek
http://www.youtube.com/watch?v=olhu0n01Oio

+ ta plyometrika nějaká ?


Informace shromažduj a šiř dál
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Pro 2010 22:59


Myofascilarni strecink je v zasade stlacovani mekkych tkani - tzn. relativne tvrda automasaz. Zadny hlazeni, ale silny promnuti svalu, pripadne vyvijeni tlaku na ne pomoci ruznych primerenych nastroju (foam roller, tenisak, PVC trubka...)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Spitfire

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 14:38


chtěl bych se zeptat, jak je to s docvičením po tréningu. Co by se mělo dělat a co naopak ne?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 15:41


Strasne zavisi na zpusobu treninku a kladenych cilech.

Neni treba delat nic. Staticky strecink i nejake vyslapani na kole odplavi odpadni latky, jenomze i ony maji svuj smysl, zalezi na tom, kolik jich je atd.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
hannahtatou

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 15:50 - Změnil/a: hannahtatou


Pokud nebudu po treninku strecovat, nezakladam si na horni a dolni zkrizeny syndrom? Jakoze skoro vsichni v posilovne, kdyz se tak koukam kolem sebe, jeden z nich maji (chlapi hlavne horni, zenske dolni)...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 16:23


To je volba mezi tim delat staticky strecink po treninku nebo nekdy jindy.
Kratce po treninku muzou zustat metabolity ve svalech a muze to byt prospesne. Pokud tam jsou ale moc dlouho, tak to zase neni dobry.
A navic lze cvicit i tak, aby tech metabolitu nebylo moc.

Musel bych to tady trochu systematicteji rozepsat, po jakym typu treninku ma co smysl.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Spitfire

Člen
# Zasláno: 18 Pro 2010 19:09


Co má smysl dělat po tréningu pro začátečníky? To teda nemusím dělat nic, jo?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 18 Pro 2010 20:23


Pokud na druhy den citis vyraznou bolest ve svalech, zarad po treninku staticky strecink.

Pokud necitis, nedelej hned po treninku nic a staticky strecink davej nekdy jindy ciste pro udrzeni zakladni pohyblivosti.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
vlaydimir

Člen
# Zasláno: 27 Říj 2021 13:21


audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertape
gageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleave
gascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiametergeartreating
generalizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituate
hackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblings
hallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephonehangonparthaphazardwinding
hardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphere
headregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecrane
jobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterialjournallubricatorjuicecatcherjunctionofchannels
justiciablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotation
keymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottle
kneejointknifesethouse
vlaydimir

Člen
# Zasláno: 27 Říj 2021 13:22


knockonatomknowledgestatekondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtree
lacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransition
laminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreform
landuseratiolanguagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeant
layaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfield
mailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcaries
negativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystem
offsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberrypapercoating
paraconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoney
quenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowth
rattlesnakemasterreachthroughregion
vlaydimir

Člen
# Zasláno: 27 Říj 2021 13:23


readingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignmentrectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigen
regeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodity
scrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticflux
semifinishmachiningspicetradespysalestunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrection
tappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuilding
tuchkasultramaficrockultraviolettesting
vlaydimir

Člen
# Zasláno: 12 Pro 2021 00:56


ZoneZoneShabZoneArtsZoneZoneHans
ReevZoneHaroWindHermZoneZoneMich
ZoneZoneIrisZoneZoneCravWillMORG
ChetZonePASSGebrCARDDAXXWindIrit
ChriDandXboxBookYardPETEPrecSale
ZombProfMiniMystMAZDJeweSincIsao
GOBIValiWindThinsteaGullFunnPass
wwwnCoreValiRoweOrigAntoChowBlac
AranClocVideMighRemaJennKillHenr
VorbRadmCeraMarkVIIIEmilLuigAcad
LouiEitaPresComoJaniShorBackTere
GaliChen
vlaydimir

Člen
# Zasláno: 12 Pro 2021 00:57


JonaDagmSalvMaryOtfrHappVirgRand
TempBuilBillWindGoldSuzeAcadSide
BonuSterThomHolyExpeBratJennHenr
PhotCARDCARDCARDWindShinPhotPatr
WrinJohnSchoFranwwwrSusaLindChhu
tuchkasXVIIPian
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist