Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Cviky / Kliky na bradlech jako hlavní cvik ?
Autor Zpráva
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 13 Říj 2014 23:48


Je možné zařazovat kliky na bradlech s přidanou zátěží jako hlavní cvik při tréningu prsou,tricepsu a ramen v rámci splitové objemovky ?
Je to komplexní cvik podobně jako bench press, takže by to mělo fungovat, jenom mě zajímá jesti by to kvůli té poměrně velké externí zátěži nemělo nějaký zdravotní zádrhel (například nějaké nadměrné zatěžování kloubů apod.)
Legi

Moderátor
# Zasláno: 14 Říj 2014 08:39


To se takto těžko posuzuje, když Tě neznám. Kliky na bradlech patří společně s benchpressem a tlakama s jč k základním cvikům na tuto partii. U kliků na bradlech, které jsou nejnáročnějším vícekloubovým cvikem na horní polovinu těla je nejčastější problém, že není vykonáván v celém rozsahu pohybu. Zrovna minulý týden v Jihlavě jsem koukal na kluka, co si rval externí zátěž na opasek, ale dělal třetinová opakování. Výsledkem je takřka nula a ještě si člověk koleduje o rupturu úponu loketní šlachy. Jestliže nejsi schopen se v mírném předklonu spustit až skoro na dotek prsou s konstrukcí stroje, začni cvičit na k tomu určeném stroji, kde si klekneš na klekátko a protiváha Ti usnadní provést cvik v plném rozsahu pohybu. Je to stejný stroj, kde se cvičí i shyby s dopomocí. Na ego se vykašli, všichni tak začínali.


42let @ 195cm @ 125kg
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 19:21


Pohyb dělám vždycky v plném rozsahu, včera jsem to dělal 4x6 se zátěží 30kg a cítím pnuí v ceých prsou, takže jsem to zasáhl dobře to vypadá. Jinak vážím 83kg, měřím 179cm a bez zátěže dám těch dipů 30 v řadě. Ten cvik mě hrozně baví a příjde mi supervýtěžný, takže ho asi teda budu zařazovat místo bench pressu jako hlavní na prsa, snad se nevynoří žádná komplikace třeba jako s tím loktem jak jsi psal.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 14 Říj 2014 19:27


Tak jestli uděláš 24 kliků v plném rozsahu s 30 kg zátěží, měl by se Phil Heath začít bát. Kolik máš přes ruku? 55cm?


42let @ 195cm @ 125kg
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 21:29


Já nevím jak to myslíš ale je to fakt pravda, nevymýšlím si. Udělal jsem 4x6 dips s 30kg = tři desetikilové kotouče v batohu na zádech a bradou jsem šel dolů až skoro na úroveň těch bradel. Zítra to udělám znovu a natočím se ? Nedělám ze sebe žádnýho ramba, můj max. bench je 100kg a přes ruku mám necelých 40cm když je napumpovaná.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 14 Říj 2014 21:43


Já Ti to věřím. No ale na to video se velmi rád podívám!


42let @ 195cm @ 125kg
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 21:54 - Změnil/a: VlkZaHumny


Já zítra místo zad dám teda znovu hrudník, natočím to a dám sem odkaz. Aspoň mi opravíš tu techniku třeba.
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 22:00


Jinak tohle (nejsem to já samozřejmě) jsem našel po sekundovým vyhledávání....je mi jasný že ty opakování nejsou v plným rozsahu, ale je to 36 reps se třiceti kily na jeden zátah a ten člověk rozhodně nevypadá, že by měl 60cm přes ruku.

https://www.youtube.com/watch?v=pmSFOZzQ0qc

Doteď mě vůbec nenapadlo, že by to někdo mohl považovat za nereálný výkon.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 14 Říj 2014 22:28


To je moc pěkná parodie. V tomhletom videu (doufám, že jsem se nezmýlil), Petr mimojiné cvičí kliky na bradlech v předklonu, i s úsměvným vysvětlením.
Ty máš pořád pocit, že tady něco znevažuju. Vůbec ne. Jen vím, že na provedení tolika kliků v úplném rozsahu pohybu bez houpání jak na kolotoči musíš být už opravdu velkej borec. Asi něco jako Petr...

http://tv.ronnie.cz/?v=3317


42let @ 195cm @ 125kg
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 23:01 - Změnil/a: VlkZaHumny


No, pokud jakoukoli odchylku od naprosto perfektní techniky vnímáš tak, že se tím ruší veškerý přínos toho tréningu, tak teda asi jo (tím nenarážím na to video co jsem postnul já - vím, že tam je technika úplně mimo)
Já všechny ty opakování neodcvičím dokonale - klepu se u toho, pohyb už nejde plynule ke konci, ale jdu bradou až dolů a náklon těla držím stejně (aspoň teda doufám)
I když mám málo zkušeností, tak si myslím že komplexní cviky s těžkou vahou mají opodstatnění i při ne úplně dokonalý technice (třeba při nabírání síly) ale to už se asi zbytečně pouštím někam jinam. Hlavně tomu určitě rozumíš daleko líp, takže tě nechci zbytečně zdržovat (což nemyslím jako ironii)
VlkZaHumny

Člen
# Zasláno: 14 Říj 2014 23:14


Ale odpověď na tu mojí první otázku jestli můžu používat dips jako hlavní cvik při rozvoji hrudníku je teda že jo předpokladám. Já jsem totiž nikdy neslyšel, že by to někdo tak dělal, tak mě to zajímalo.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 15 Říj 2014 06:37


Kdepak, celkový přínos tréninku to sice neruší, ale já Ti jen radím, jak dosáhnout maximálního benefitu z tohoto konkrétního cviku. Ideální je provádět všechny cviky v celém možném rozsahu pohybu. O účelnosti v rozvoji svalů a síly určitě nepochybuješ. Chtel jsem upozornit na nešvar, kdy si cvičenci nakládají nesmyslné váhy a potom cvičí dané cviky pouze v omezeném rozsahu pohybu a myslí si, že čím více, tím lépe. Lépe a rychleji se pouze zraní. Toť celé. Jestli máš zájem, postni to video a já Ti řeknu jestli někde děláš chybu, nebo ne. To ostatně může udělat kdokoli vážení...


42let @ 195cm @ 125kg
Kokain

Člen
# Zasláno: 15 Říj 2014 23:12


jé Peťa Petráš, toho potkávám u nás ve fitku, má tam teď nějakou svoji svěřenkyni je to zvíře


____________________
Co nejde silou, jde větší silou.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist