Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Cviky / benchpress - kam s nohama?
Autor Zpráva
cawdel

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 15:28


Zdarec Tetsuo, mám dotaz ohledně správného provedení benche, příp. cviků na prsa vůbec (tlaky, rozpažky). Obyčejně se uvádí, že při nich mají být nohy plnými chodidly na zemi. Mnoho lidí to ale cvičí s nohama zvednutýma, příp. pokrčenými až na břicho. Když to takto cvičím, zdá se mi dobré minimálně to, že nejdu při benchpressu ani dalších cvicích do mostu, což je tendence, kterou má u těžších vah asi každý.
Je tedy nutné/lepší mít nohy klasicky na zemi, nebo zvednutí ničemu neškodí.
Díky.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 15:57 - Změnil/a: tetsuo


To je vynalez Vince Girondy z 60. let a zasadni prelom v dejinach posilovani, kdy se zacala rozdelovat komunita lidi okolo silovych sportu na powerliftery a kulturisty.

Gironda zmenil tradicni benchpress na tzv. neckpress - tlak ke krku. U benchpressu se poklada osa na spodek prsou, resp. predel mezi hrudnim kosem a brichem.
Gironda zaroven chtel pro jeste vetsi izolaci prsnich svalu vyradit tzv. leg drive (zapirani a odrazeni se nohama), ktery je jinak nezbytny u zvedani tezkych vah. Vyrazenim nohou se zaroven dost vypoji i zada, ktera jinak u benche hodne pracuji (to si dost lidi neuvedomuje). Prakticky tim zmizi mostovani, ktere je opet prirozenou a nutnou soucasti skutecneho benchpressu.

Girondovo pusobeni bylo tak vlivne, ze pro mnoho lidi je dnes neckpress (nebo taky guillotine press) synonymem bench pressu. A opravdu, 95 % lidi v posilovnach nevi nic o tom, co to je skutecny benchpress a delaji ruzne - casto nesmyslne - variace neck pressu.

Neck press lze provadet s nohama nahore, a vyzaduje to vetsi stabilizaci rukama a prsnimi svaly.
Nicmene stava se z toho izolovanejsi cvik, je potreba pouzivat vyrazne nizsi vahy a cele je to dost velka ztrata casu. Navic to vypada srandovne, jak kdyz se po lavicce vali mrtvy brouk. (Lifteri se tomu posmivaji vyrazem "dead bug press".)

Podstatne slozitejsi je otazka, jak postavit nohy u klasickeho benchpressu - zda cela chodidla nebo jen spicky.

Seriozni silovy trenink, kde se u benche nevyrazuji nohy, ale zaroven se pracuje se stabilizaci, pouziva ruzne gumove pasy, retezy, kotouce zavesene na okrajich osy apod.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cawdel

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 16:56


Díky za vyčerpávající exkurzi do historie kulturistiky - už se těším, jak zase budu v posilce machrovat - "Vy ignoranti, a co Gironda, to vám nic neříká?"
Nicméně, jestli to dobře chápu, je pro mě dost šokující zjištění, že při benchpressu se může, resp. dokonce musí, mostovat..! Vždycky jsem se při popisech ve všech publikacích, časopisech apod. setkával s upozorněním, že se při benchi nemá přecházet do mostu.
Čili, správně provedený bench lze realizovat s libovolně vysokým mostem - jak si tělo řekne? Pravda, potom se váhy docela radikálně zvýší...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 17:00


Most se vytvari mezi lopatkama a zadkem. Zadek se z lavicky zvednout nesmi.
Lopatky musi byt maximalne smrstene.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cawdel

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 17:18


Jo tak, už jsem se lekl. Čili nohy na zemi, prdel na lavce, tak jak to mám víceméně naučeno.
Díky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Úno 2010 22:47 - Změnil/a: tetsuo


Jo, tak nejak. Ale bench je celkove veda.
Mkrni treba na tohle: http://www.youtube.com/watch?v=Dh3t6T-nqP0

Nemusis umet anglicky, jen koukej, co dela. Vzhledem k tomu, ze Dave Tate da na bench 275 kilo (a na drep 420), vi, co rika.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Andre

Člen
# Zasláno: 9 Dub 2011 11:27 - Změnil/a: Andre


podle neho je nejlepsi zpusob provadeni benche v casti 8:20-8:30 ?
nejak jsem nedokazal pochopit co znamena to posledni slovo, jak vysvetluje jak dela bench vetsina lidi rika: "distance that t....." cca 8:13
Filas

Člen
# Zasláno: 9 Dub 2011 12:09


Me to zni jako "distance that trouble" ale nejsem si jisty, zda to ma nejakou spojitost :D
Andre

Člen
# Zasláno: 11 Dub 2011 11:04 - Změnil/a: Andre


no zkousel jsem to jak to ukazuje v tom intervalu co jsem psal bench 10x10 s 50% vahou a musim rict, ze me to prislo namahavejsi nez, kdyz spoustim lokty hodne dolu pod hrudnik a prsa jsem citil hnedka ke konci 1. serie. a druhy den me bolely prsa, ale jen trochu.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist