Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Zranění / Křupání v zádech
Autor Zpráva
petrmaly

Člen
# Zasláno: 6 Čvn 2013 23:15


Zdravím,
mám takový problém. Pokaždé když se protáhnu, tak mi křupe v zádech. Pomalu se mi uvolňují obratle. Dělam stečink před (30 minut) i po tréninku. Občas mi křupou i vazy (možná svaly) v hrudníku... Co s tím? NEjsem nijak zablokovaný, neomezuje mě to. Jen když si protahuji záda, tak tam křupe. Vždy jen jednou, pak půl dne nic.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 7 Čvn 2013 18:45


To je normální. Jestli se Ti to zdá moc, nebo je to bolestivé, zajdi za felčarem.


42let @ 195cm @ 125kg
petrmaly

Člen
# Zasláno: 8 Čvn 2013 16:35


Není to moc, ale když celý den pracuji, tak mě t pak bolí. stačí protáhnout a zase se mi to na nějakou dobu uvolní..
jabaduba

Člen
# Zasláno: 18 Lis 2014 12:02


Je to staré téma, ale mám podoný problém, cvičím dřepy s činkou na zádech a cítím při tom bedra, zkoušel jsem to cvičit různě vyrovnaný, ale dycky tam je takové pnutí, večer to pak křupe a lehce píchá jak ležím (když je to uvolněné).

V posilce se dá jet s činkou v rámu (teď si nevzpomen jak se tomu říká), takže se dá předkročit a cvičí se mi to OK, ale doma mám jen stojan a osu bohužel :/

Chci se zeptat pomohl by pás přes břicho(bedra)? Nemá s tím někdo zkušenost?
Legi

Moderátor
# Zasláno: 18 Lis 2014 17:00


Křupání? To, že máš natažený vzpřimovače po dřepech je celkem normální, hlavně pokuď dřepuješ maximálky a taháš to spodníma zádama. Mě proti tomu bederní pás dost pomáhá. Čím vyšší člověk je, tím většinou větší lordóza a s tím spojený problémy. Nicméně křupat by tam nic nemělo, to ukaž doktorovi.


42let @ 195cm @ 125kg
jabaduba

Člen
# Zasláno: 18 Lis 2014 22:44


Tahám to zádama no :/, cítím to při cvičení a pak mi tam prostě lupe, což by mi nevadilo, kdybych pak necítil i (lehce) píchání, když si lehnu.

Dnes jsem zkoušel dřep s činkou na prsách a můžu říct, že to pnutí nebylo tak razantní jako s činkou na zádech. Ještě si říkám, že bych měl zařadit kolagen, zatím mám akorát chondrotin a glukosamin..

Zkusím takhle, kdyžtak pak asi za doktrem i když si moc nedokážu představit co mi řekně :D ..
Legi

Moderátor
# Zasláno: 19 Lis 2014 12:20


Pokusím se vypsat nejčastější chyby, které se dle mého pozorování nejčastěji při zadních dřepech dělají a které mohou mít přímou souvislost s Tvými potížemi.

Dost často mívají cvičenci zkrácené lýtkové svaly (protože je necvičí) a z toho důvodu nejsou schopni správně technicky dřepnout až na zem (ass to grass). Pokuď se o to pokouší, vlamují se jim kolena k sobě a příliš se předklání.

Vyplývající nebezpečí - zranění kolenních vazů, bolesti v bederní oblasti, přepadnutí dopředu, nebo naopak dozadu - nestabilita.

Řešení - poctivě cvičit a protahovat lýtkové svaly, ze začátku (u vysokých osob nad 185cm napořád) si podložit paty 3-4cm podložkou, u sub a maximálních vah používat bederní pás.

Teď kvízová otázka. Majitel fitka dal za dřepovací stojan (klec) zrcadlo aby...

A) jste se mohli prohlížet, jak vám to sluší
B) jste si mohli hlídat korigovat techniku dřepu
C) jste mohli pozorovat kočky na běhacím pásu
D) jste si o něm mohli myslet, že je debil

....přičemž jestli jste dali za C) našli jste pro toto zrcadlo jeho jediné užitečné využití a jestli za D) strefili jste se přesně. Zrcadlo tam jednoznačně vůbec nepatří, protože korigovat techniku v zrcadlovém obraze, kde je všechno naopak prostě nejde a vy se máte soustředit na sebe a nikoli na svůj odraz. Výsledkem je, že v průběhu dřepu se mají všichni tendenci sledovat a drží hlavu vzpříma i v dolní pozici, čili zaklání hlavu, což má za následek zvětšení lordózy páteře a přetěžování vzpřimovačů. Další oblíbenou chybou je dávání si činky za krk, nikoli na trapézy a zadní delty. Opět hrozí nestabilita, protože činka vás při předklonu převažuje dopředu a je to nutné korigovat....hádejte čím....ano, spodními zády.

Jako poslední nešvar uvedu můj evegreen....neprocvičování se před tréninkem a hlavně neprotahování spodních zad po tréninku. Protahování po tréninku uděláte tak, že si sednete na zem a roztáhnete co nejvíce nohy od sebe. Potom se snažíte hlavou co nejvíce přiblížit chodidlu na obě strany a potom ještě mezi nohy rovně. Já vím, bolí to jak čert, ale funguje to.


42let @ 195cm @ 125kg
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist