Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Ako to vlastne je (Jedlo/Potravina č.1 - Palačinky)
Autor Zpráva
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 12 Zář 2014 17:51


Dobrý deň, chcel by som sa vás opýtať, nakoľko som si v tomto neni istý a kvôli všeobecným informáciam (ktoré sa snažím si neustále dopĺňať, a takisto aj samotným výpočtom výživovej hodnoty) ma to zaujíma, že:

Palacinky - ako to vlastne je?

Niekde som sa dočítal, že palacinky pri rysovačke/diéte nie sú dobré (je to preto tam tak písané, že väčšina ľudí ich robí na oleji, pridáva veľa cukru a podobne?).
Na inej stránke zase, že kľudne môžu byť aj v takomto období v jedálničku. A som z toho mierne zmätený...

Preto sa chcem opýtať na nasledovné:

Rozumiem tomu správne, že ak spravím ZDRAVÉ palacinky a budú mi sedieť vrámci kalorického príjmu v daný deň, môžem ich vpohode v budúcnosti konzumovať, ak by som chcel ísť znovu rysovačku alebo (ako to skôr plánujem) pri udržiavaní svojej váhy a naberaní čistej svalovej hmoty, bez strachu z pribratia do tuku?

Definujem aj, čo si predstavujem pod zdravou palacinkou (tak, ako som si ju dnes spravil ja):

Suroviny na jednu palacinku: (90g palacinka)

- mlieko polotučné 1,5% tuku = 50ml
- pomleté ovsené vločky jemné s vlákninou Emco = 30g
- vajce 60g veľkosti = asi 15g (rozrátavam to na jednu palačinku, zbežný
odhad)

plnka:

- tvaroh Tami = 60g porcia
- Džem z domáceho ovocia (robený Gelfixom spôsobom 500g cukru na 3
kg ovocia) = 40g porcia

Robené na teflónovej panvici, bez oleja, nepridával som ani soľ, ani cukor, ani škoricu, med, či iné sladidlá do plnky pred varením

Predpokladané hodnoty (ako som ich spočítal ja, ak som počítal v niečom
zle, prosím opravte ma):

Kalorická hodnota - 255 kcal,
Bielkoviny - 18,63 g
Sacharidy - 32,78g z toho cukry: 4,26g
Tuky - 4,1 g

Ak by ste sa mi k tomu vyjadrili, bol by som vám strašne vďačný, čo si o tom celom myslíte, a podobne
balbi

Člen
# Zasláno: 12 Zář 2014 18:51


Zdravím,

jde také o to, co si člověk představuje pod pojem rýsovačka. Ale pokud chceš opravdu jet poctivě a snížit tuk co to jde, tak v dietě by mléčné výrobky být neměly. Celkově by ve stravě měl být co nejmenší podíl jednoduchých sacharidů (což laktóza je).

Na druhou stranu, pokud pojedeš třeba přísnou dietu 14 dní, tak si pak můžeš dát jeden volnější den, kdy si dáš pár jídel co máš rád, klidně si udělej ty palačinky, a podobné věci. Ale mělo by to být spíš o tom, že si dopřeješ pár věcí co máš rád, ne, že budeš celý den nekontrolovatelně jíst spoustu nesmyslných jídel
FeeDee

Člen
# Zasláno: 12 Zář 2014 19:03


Tyjo akorát jsem z tebe dostal chuť na palačinky :P

Já bych tě nejspíš chtěl jen utvrdit v tom co jsi sám vypsal, pokud ti to zapadá do celkového kalorického příjmu, tak proč ne?

Vypadá to, že si počítáš všechno jídlo co za den sníš, ne? Tak to ti pak musí být jasné, že když cca spotřebuješ tolik co přijmeš tak to je OK.. palačinky nepalačinky. Stejně to nikdy netrefíš přesně.. takže bych se tím tak moc nezaobíral pokud neplánuješ jít na nějaké soutěže apod. - v tom případě pak chápu tvůj dotaz.

Pokud je máš rád, tak bych je zařadil a moc bych si s tím hlavu nelámal... holt kdyžtak ubereš trošku sach. někde jinde aby ti to vycházelo a bude to OK, co myslíš?

Toť můj názor
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 12 Zář 2014 20:54


Ďakujem vám za odpovede No máte pravdu, počítam si každé jedno jedlo, vždy večer alebo ráno (podľa chuti, kedy chytím slinku :D ) si spravím jedálniček na celý deň alebo väčšiu jeho časť a riadim sa tým

Ono ja som strašný detailista, no zároveň môžem povedať, že mi to pomohlo vyriešiť veľmi veľa aj zdravotných problémov, takže má to aj svoje pozitívum

Ja som rysovačku dokončil, mal som ju dva mesiace, zhodil som strašne veľa a celkovo som zmenil svoju postavu viac ako som čakal, z čoho sa veľmi teším, a ono akurát v prvom týždni prechodu na objem prišli problémy zdravotné a tak som vo fáze, že udržujem postavu + sa snažím o kvalitný objem (veľká vďaka ešte raz pre Balbiho, ktorý mi bol veľmi nápomocný v diskusiách tu na fóre k topicom ) , ALE napriek tomu si čítam informácie ohľadne posilovania a stravy všeobecne, z každého smeru a snažím sa využiť čas, kedy cvičiť nemôžem, aby som zvýšil potenciál pri napredovaní len čo mi zdravie umožní sa k cvičeniu vrátiť

Momentálne (nakoľko mám strašnú podváhu čo som prešiel rysovacou fázou, nedopatrením i trošku) tak až tak úplne (ale stále podľa viacerých prehnane :D ) neriešim tie rýchle sacharidy, hoci si denne dávam záležať, a snažím sa ich prijať tak, aby tvorili 20% z celkovo prijatých sacharidov (toľko som čítal, že je najvhodnejší pomer ako pri posilovaní, tak aj udržaní váhy) a snažím sa všetko hnať hlavne tými komplexnými a vhodnými sacharidmi

Nemám ale rád neistotu, a tak si najprv snažím všetko naštudovať, a keď už mi informácie nestačia (nie som si istý, nie sú jednoznačné) tak som veľmi rád, ak mi tu poradíte tí, čo sa do toho vyznáte viac ako ja, predsa len mám sa ešte veľa čo učiť, a stále sa učím a niečo mením

Ďakujem ešte raz veľmi pekne obom za odpovede, a prípadne aj ďalší ak by sa vyjadrili a obohatili diskusiu o svoj názor, budem len rád

P.s. V blízkej budúcnosti sa chystám pustiť viac do varenia, zapisujem si svoje recepty (niektoré moje, iné upravené mierne alebo kombinácia viacerých) a mohol by som tu spraviť potom, keď toho bude viac, taký topic kde by som ich pridal s postupom prípravy, aj kompletným rozpisom surovín a nutričných hodnôt na celé jedlo aj jeden dielik, ako veľkú vďaku pre vás všetkých a celé toto fórum (už dlhšie nad tým rozmýšľam, len som sa k tomu ešte nedostal )
FeeDee

Člen
# Zasláno: 12 Zář 2014 23:49


jojo za mě určitě + za to P.s.

OT: nevím jaký máš plán ale jestli chceš udržet tuky zkus kouknout na tento URL
Illusion Will

Člen
# Zasláno: 14 Zář 2014 06:32


Skvelé, tak v budúcnosti sem popridávam nejaké recepty, včera som spísal dva aj rozrátal na kalórie, len čo toho bude viac, bude to tu

A ďakujem za odkaz, pozrel som si ho, a myslím si, že v blízkej budúcnosti to možno i využijem, uvidím ako sa uzdravím a podľa toho sa rozhodnem, no vyzerá to veľmi dobre
FeeDee

Člen
# Zasláno: 15 Zář 2014 10:57


jop, já s tím začal a jak na potvoru hned onemocněl -_- pak dej odkaz i sem kdyžtak, dík ;)
NoGainer

Člen
# Zasláno: 4 Úno 2019 22:03


Obecně si myslím, že palačinky jsou velmi variabilní pokrm. Dají se připravit s ovocem a tvarohem, což jsou při posilování přinejmenším neškodné ingredience. Samotné těsto taky obsahuje mléko a vejce. Čili jedná se obecně o výživný pokrm. Kdo by sháněl inspiraci, tak databáze receptů je zde a zde (anglicky). Základní ingredience na těsto:

- 0,5 litru polotučného mléka
- 2 vejce velikosti M
- 250 g hladké mouky
- 1 špetku soli
- Olej na smažení

Zbytek ingrediencí je pak každému podle chuti
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist