Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Potřebuju radu ohledně jídelníčku
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:09


čao, když se vážím ráno tak mám 84kilo... přes den se pohybuju kolem 86kg.. a potřebuju pomoc s jídelníčkem, čím ho kdyžtak nahradit abych splňoval 2g bílkovin na 1kg váhy a 3,6 - 4g sacharidů na kilogram váhy ?

Příklad jídelníčku:
Snídaně: Ovesný vločky s jablkem a skořicí (150g)– 90g sacharidů, 20g bílkovin, 10g tuků
Svačina: banán (150 g),jablko - 55g sacharidů, 3g bílkovin, 1 g tuku
Oběd: 200g kuřecích prs, 100g rýže – rýže- 75g sachrů,8g bílkovin, 2,5g tuku , maso - 45g bílkovin, sachry 0g, tuk 2g
Svačina: kefírové mléko 450g - sachry 18g, 15g bílkovin, tuky 5g
Trénink
Po tréninku hned banán - 40g sacharidů
Večeře: 200g kuřecích prs, 100g rýže – 75g sachrů, 53g bílkovin, tuk 4,5 g

Celkem :
Sacharidů : 353g
Bílkoviny: 145g
Tuky: 25g
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:11


a slyšel jsem že najednou nejde příjmout víc jak 30g bílkovin, oběd tedy rozdělit na 2 části ?
liliana

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:16


hodně bílkovin přetěžuje ledviny.. bílkoviny máš v sýrech, ideální jsou tvarůžky..málo tuku, dost bílkovin, v mase, v soje, v luštěninách- tam jsou i sachry..ale třeba cizrna je dost hodnotná bílkovina.... sachry přílohy, cel. pečivo.. ovoce už jsou rychly cukry, s tím opatrně při redukci tuku..

jinak nevidím zdravé tuky..

záleží jak cvičíš,ale na chlapa jíš málo..

co se týká počtu g živin.. nezbývá než počítat a číst chytré články


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:21


ale živočišné bílkoviny jsou podle mě prospěšnější jak rostlinné, né? a místo prsou budu zařazovat do jídelníčku i ryby... Copak si myslíte o mém množství sachrů, bílkovin , tuků? čeho přidat ubrat ? Díky
liliana

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:23


Já bych ubrala sachry a přidala bílkoviny, ale nevím, jaké mají mít chlapi hodnoty.. záleží také na výšce,váze.. a jiných faktorech..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Legi

Moderátor
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:25


Taky je velmi špatné konzumovat jednostraně kuřecí maso. Dalo by se říct, že kuřecí je to nejhorší, co se dá vybrat.


42let @ 195cm @ 125kg
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:29


jj já to uvedl jako příklad, jak budu v albertě tož si tam vyberu maso který mi bude vyhovovat, hovězí s pořádnými bilkovinami a občas dám prsa a ryby
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:36


je lepší vepřová kotletka jak kuřecí prsa ?
liliana

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:37


vepřové taky není ideální


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:40


a které kupujete třeba vy ?
liliana

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:42


No já mám doma převážně vpřové a kuřecí ale je to hlavně kvůli prachům... ideál je hovězí, ryby.. to mám doma taky,ale ne v takovém množství, jak bych potřebovala..


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:49


takže moje varianta je správná, také nemám finance, ale tak snad to nějak zvládnu :D když jsem student :D
Starosta

Administrátor
# Zasláno: 24 Lis 2013 20:53


Mäso striedaj nerob takú vec, že sa zameráš len na jeden druh je to dobré aj ohľadom zloženia no aj stále do kolo jesť to isté sa časom sprotiví.
Pridaj si do jedálničku vajíčka super zdroj bielkovín a aj zdravé tuky tam máš.
Tuky by som tiež pridal na 50g formou – orechov, vajíčok, kvalitných olejov
Kúpil by som si proteín na doplnenie bielkovín hlavne po tréningu.
Obed by som na dve časti neriešil do 40g to stráviš a ono je to orientačne a nedávaš dávku 45g s každým jedlom.
No pri malých finančných možnostiach je aj tuniak v plechovke dobrý a mamina Ti určite kúpi nejaké mliečne výrobky
liliana

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 21:21


tuňáka v plechovce mívám na svačiny, Ať doplnuju bílkoviny


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 21:45


jj a co se týče těch svačin, je vhodné tam dát i třeba chléb s tuňákem ? nebo raději nějaké ovoce nebo zeleninu ? nebo co by jste tam dali ? Tvaroh ? Kefír ?
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 21:47 - Změnil/a: Slim232


ještě dotaz, co je lepší? těstoviny nebo rýže ? co časteji dávat ?
Starosta

Administrátor
# Zasláno: 24 Lis 2013 21:57


svačina je po raňajkách či obede?
Starosta

Administrátor
# Zasláno: 24 Lis 2013 22:02


Cestoviny a aj ryža je dobré tiež striedať aj zo zemiakmi ideálne je jesť celozrnné cestoviny a natural ryžu no chuťovo to už nie je tak dobré ozaj je veľká chyba sa zamerať na jednotvárnu stravu
Starosta

Administrátor
# Zasláno: 24 Lis 2013 22:07


My máme po raňajkách desiatu a po obede olovrant a tu sa neviem zorientovať
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 22:07


tomu věř že to budu střídat, budu tam přidávat vejce, sýry, tvaroh,tuňáka s chlebem, ryby, kuřecí prsa,hovězí maso,těstoviny, rýži.. prostě budu každý den jinak kombinovat
Slim232

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2013 22:12


a co se týče té svačiny před obědem nebo večer... je tam vhodný dát třeba tvarůžky s chlebem nebo s tuňákem místo ovoce a zeleniny nebo mléčných výrobků ?
A maso může být i mrazene ? treba ty kureci prsa... nebo ztraci to bilkoviny ?
liliana

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 07:10


já myslím, že může být mražené

ovovce atak dopoledne, tvaružky, tuňák, Cottage odpoledne k svačině..

Starosto: jo u nás je to slovo svačina zapeklité :D


*** KDO CHCE, HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE, HLEDÁ DŮVODY ***
tadeafc

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 09:44


Tuňák,losos,tresky,makrely,hovězí zadní,krůtí zadní,krůtí prsa,králík,občas vepřová panenka
Slim232

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 15:12


co je vhodné jako snídaně ? Když mi moc nejdou ovesný vločky ? třeba vajíčka s chlebem, nebo tuňák s těstovinama ? ...
Martin77

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 17:38


Mně ovesné vločky taky nechutnaj, ale upravuji je tepelně a udělám z nich takovou směs, že přidám sušené banány, směs oříšků, rozinky, sušené ovoce, atd.. Do misky si dám tuhle směm, půlku odtučněného tvarohu a zaleju odtučněným mlékem, chutná to super.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 25 Lis 2013 17:48


Jen poznámečku k Vaší diskuzi...maso a to ani rybí, není vhodné ke snídani, protože žaludek nemá dostatečně kyselin, aby to byl schopen pořádně natrávit.


42let @ 195cm @ 125kg
Levandule

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 18:15


Ahoj, předem díky za skvělé forum, vaši odbornost a hlavně neuvěřitelnou trpělivost obzvkáště s některými příspěvky 😄 - klobouk dilů. Sám sleduji toto forum už myslím tak 3 roky, sem tam poradím, přestože se nezabývám sportovní ale racionální výživou.
Zaujala mě tvoje odpověď. Vím, že toto už kdysi prezentoval kolega Tetsuo, ale nikde jsem neviděl žádnou studii nebo názor, že je špatné ráno dávat bílkoviny v podobě šunky, ryb. Osobně si myslím, že z pohledu žal. kyseliny je na tom žaludej stejně ráno jako večer. Trávicí vrchol je v poledne, čili oběd. Proto su myslím, že není problém dát ráno bílkoviny. v podobě ryb, kval. šunky.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 25 Lis 2013 18:53


Ahoj, díky moc. Ohledně problematiky trávení masa mohu uvést následující info.

Kolagen je nerozpustná bílkovina značně odolná vůči působení rozpouštědel a trávicích enzymů. Trávení a využitelnost kolagenu obsaženého v živočišných složkách stravy je limitováno výkonností trávicí soustavy, zejména schopností produkovat kyselinu chlorovodíkovou a trávicí enzym kolagenázu. Tato schopnost se individuálně liší. Při konzumaci masa je produkce kyseliny chlorovodíkové v žaludku nutná pro nabobtnání a rozpuštění kolagenu, který spojuje svalová vlákna. Pro zahájení proteolýzy a jeho následné štěpení na kratší řetězce aminokyselin je potřebný enzym kolagenáza, jehož produkce je poměrně malá. Kolagenáza štěpí molekulu tropokolagenu na dva kratší řetězce.
Při trávení bílkovin obecně dochází působením proteolytických enzymů ke štěpení až na úroveň oligopeptidů, kdy stěnou tenkého střeva do krevního oběhu procházejí nikoliv volné aminokyseliny, ale krátké řetězce několika aminokyselin, nejčastěji tripeptidy. Pro organismus je to výhodné tím, šetří energii makroergních fosfátů, která by byla nutná pro štěpení a opětovnou tvorbu peptidové vazby mezi aminokyselinami. Pokud se jako doplněk stravy používá hydrolyzát kolagenu, nahrazuje se tím omezená funkce žaludku na trávení kolagenu. Kromě toho dalším trávením vznikají krátké oligopeptidy, které organismus přednostně využije k tvorbě protokolagenu, protože to je pro něj výhodné.

Více zde: http://m.cz-sportovni-vyziva.cz/news/kloubni-vyziv a-pro-narocnejsi-zajemce-o-problematiku/

Uvádím vyňatek z textu P. Nováka, který to umí vysvětlit asi nejlépe. Čili problém není vůbec v bílkovině jako takové, ale v kolagenním pojivu. Žaludek ráno nemá dostatek uvedených látek a proto v tomhletom případě potom GI trakt působí jen jako ohřívač. Šunka má tu výhodu, že jí člověk na snídani sní dva, tři plátky. Tyto informace jsou ověřitelné u každého dietologa, nebo internisty. Na internetu v češtině je toho bohužel pomálu...


42let @ 195cm @ 125kg
Levandule

Člen
# Zasláno: 25 Lis 2013 19:21


Díky, zajímavý článek. Já to chápu tak, že ráno je možné jíst i maso, ale každý musí zohlednit svoje trávicí možnosti viz. článek. Osobně dávám ráno šunku cca 80-100 g. bez problémů,a to svoje trávení fakt šetřím. Jako když čtu na fóru, jak někteří kombinují vejce, vločky, ml. výrobky v jednom jídle, tak si myslím, že dát ráni šunku se zeleninou ráno na žitném nebo celozrnném chlebu fakt není problém. Co myslíš? 😄
Legi

Moderátor
# Zasláno: 25 Lis 2013 19:42


Jistě, je to individuální, jako všechno kolem člověka. Neodvážím se říct, jestli 100g šunky ráno je ok, nebo ne. Problém je v tom, že to člověk ani nepozná. Nevíš, jestli se ta šunka dokáže stihnout deaminovat na tripeptidy, aby mohla projít stěnou tenkého střeva a vstoupit do organismu, čili se energeticky využít. Je celkem reálně možné, že nikoli a potom je to vyhazování peněz z okna.


42let @ 195cm @ 125kg
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist