Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Vitamíny, minerály, kloubní výživa
Autor Zpráva
RageCZ

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2012 12:58


Zdravím,

Jelikož jsme v posilování začátečník moc se nevyznám v těchto doplňcích, které bych měl bezesporu využívat.

Nyní cvičím trénink pro začátečníky od Tetsua (3. týdnem) a snažím se dodržovat objemový jídelníček. Díky tomu se mi zhoršila kůže (akné, suchá kůže) - dočetl jsem se, že je zapotřebí zinek. Ale dál už nevím co je zapotřebí brát.

Mohl by mi prosím někdo, kdo se v tomto lépe vyzná napsat, jaké přípravky si koupit, popř. jak je konzumovat?

Za veškeré reakce budu vděčný.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2012 19:24


Zinek je jedna věc. Pomáhají částešně i vitamíny řady B, hlavně pyridoxin

Jinak nejíst bílkovin moc, aby se špatně netrávily a nejíst stereotypně.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
RageCZ

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2012 21:29


Snažím se dodržovat 1,5g bílkovin/kg v netréninkový a 1,9g bílkovin/kg v tréninkový den. Snažím se i o to, abych nejedl moc stereotypně.

Možná jsem popsal svou otázku předem špatně. Nejde mi pouze o zhoršenou kůži, ale chtěl bych vědět jaké vitamíny, minerály, kloubní výživu by jsi mi doporučoval užívat celkově.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 23 Bře 2012 22:39


Snažím se i o to, abych nejedl moc stereotypně. Ono stačí třeba několikrát denně jíst pečivo nebo cokoli ze pšenice

jaké vitamíny, minerály, kloubní výživu by jsi mi doporučoval užívat celkově.
Multivitamín a k tomu navíc i nějaký B-komplex či pangamin.
Minerály - hlavně zinek, potom selen, může se hodit hořčík.

Kloubní výživa je dost speciální téma:
http://www.body-test.cz/nejen-vyziva-kloubu
http://www.body-test.cz/vyziva-kloubu-kosti-a-vliv -pohybove-aktivity
http://www.body-test.cz/hydrolyzat-kolagenu-nejen- ve-sportovni-vyzive


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
RageCZ

Člen
# Zasláno: 24 Bře 2012 11:44


Aha tak to koukám že dělám chybu když jím stále stejné grahamové pečivo.

Ohledně vitamínů, minerálů,...
Nyní mám tento výrobek: GS Vápník Hořčík Zinek Forte Plus tbl.100+30 v kterém je: 1 tableta: Vápník - 400 mg, Hořčík - 155 mg, Zinek -8,5 mg, Biotin-0,15 mg, Vitamin D3-0,010 mg
a jím každý den 2 tablety.

Myslíš že by bylo vhodné tedy k tomuto dokoupit ještě :
http://www.body-test.cz/megavits
http://www.body-test.cz/b-multiplex
Popřípadě ještě něco doplnit?

Díky za články, nyní akutní problémy nemám, ale po cvičení/ běhání mě občas kolena bolí. Také se mi nezřídka stává, že při vstání z postele krapet zakřupu. Podle článků bych asi tedy měl používat hydrolyzát kolagenu.
Myslíš, že třeba tento výrobek by byl vhodný? A také bych se tě chtěl zeptat jestli je nutné denně sníst 10-20 tablet? (přijde mi to hodně)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Bře 2012 01:01


Vitamíny se hodí určitě, není problém užívat oba uvedené výrobky naráz po 3-5 tabletách od každého. Naopak, dost to pomáhá.



nyní akutní problémy nemám, ale po cvičení/ běhání mě občas kolena bolí. To je spíš popis akutních problémů Lidi tohle hodně podceňují.

Tablety s kolagenem se dělají právě proto, že se možné dávkovat často malé množství. Vysoké jednorázové dávky kolagenu nejsou dobré; lepší je vícekrát denně pár tablet. 10-20 za den NENÍ tak moc. Je to živina, ne nějaký chemický prášek. Vždycky říkám: představte si to jako sušené mléko a nebude vám to připadat hodně.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
RageCZ

Člen
# Zasláno: 25 Bře 2012 14:28


Díky za rady jen mám stále obavy, abych těch vitamínů nebral zbytečně moc.
Sečetl jsem si tedy kolik bych za den do sebe dostal vitamínů kdybych jedl Megavits 3 tablety, B-multiplex 3 tablety a Hořčík,Zinek,Vápník 2 tablety.
Poté jsem si na internetu našel doporučené denní dávky daných vitamínů a musím říct že rozdíly jsou někde obrovské.

Chci se tedy zeptat jestli je správné do sebe dostávat takové dávky, ikdyž doporučené denní dávky jsou o hodně menší. Také jsem zapomněl dodat že se cvičením začínám a vážím 70kg (takže žádnej 150kg borec )


Vitamin C – 1290mg (doporučená denní dávka - 80mg-1000mg)
Niacin – 114mg (doporučená denní dávka - 15-30mg)
Vitamin E – 60mg (doporučená denní dávka - 15-30 m. j)
Kyselina pantothenová – 42mg (doporučená denní dávka - 5-6mg)
Pyridoxin – 12mg (doporučená denní dávka - 1,3-2mg)
Riboflavin – 10,8mg (doporučená denní dávka - 1,1-1,5mg)
Thiamin - 10,2mg (doporučená denní dávka - 1,1-1,5mg)
Kyselina listová – 660mg (doporučená denní dávka - 200 g)
Biotin – 450,60g (doporučená denní dávka – (200 g)
Vitamin B12 – 3,3mg (doporučená denní dávka - 2,4-2,6mg)
Vitamin D3 – 0,02mg (doporučená denní dávka - 200-400 m.j.)
Zinek – 17mg (doporučená denní dávka – 10mg)
Hořčík – 310mg (doporučená denní dávka - 350 mg)
Vápník – 800mg (doporučená denní dávka – 800mg)

Promiň za otravování, ale mám z prášků a tablet docela respekt.
Levandule

Člen
# Zasláno: 25 Bře 2012 17:44


Poskytnu ti trochu jiný náhled na věc a vyber si. Také posiluji (3x týdně fullbody) a je to znát (nárust váhy i síly). Doted neberu žádné doplnky. Zabívám se raciolná výživou - neplést si se sportovní, to je trochu něco jiného, i když určité věci mají společné. Akné si začal trpět poté co jsi začal objemovku. První otázka by byla jak jsi na tom s trávením. Akné může být projevem právě špatného trávení. Zinek ti pak nepomůže. Zkus se zaměřit na optimální stravu, správné množství ve správný čas. Určitě bych se neřídil ´kulturistickou stravou´ jako někteří. Uvidíš, že se pak vše zlepší. Jinak dávky u vitamínů rozpustných v tucích nad DDD může být problém. U těch rozpustných ve vodě se přebytek vyloučí a jsou to vyhozený peníze. Navíc je známo, že syntet. Vitamíny se vstřebávají jen asi z 25 procent. Spíš bych se zaměřil na kvalitní stravu.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 12:49


Základem je střídání velkých a menších jídel.

Velké = 30 a více g bílkovin
Menší = zhruba poloviční dávky

Velká jídla by měla být denně maximálně 3, snídaně, oběd, večeře. Ostatní jídla menší.

Jídlo musí být dobře strávené, nejíst, pokud ještě trávíš. Odstupy bývají kolem 3 hodin a více.

Nejlepší je jíst každý den ve stejnou dobu zhruba stejné množství jídla/živin.

Ráno nejíst nic z masa, ani uzeniny.

______________________________

Při zvýšeném příjmu bílkovin je vždy zvýšená spotřeba zinku, to nejde obejít.
Totéž platí pro vitamíny.

Tvrzení ". U těch rozpustných ve vodě se přebytek vyloučí a jsou to vyhozený peníze." není pravdivé. Močí se vylučují vždy starší, už opotřebované vitamíny. Je to dobře vědecky dokázáno pokusy s radioaktivně značenými vitamíny. Z těla šly při "předávkování" ty neoznačené. Čili nejde o žádné nevyužité vitamíny, to je špatné chápání fyziologických procesů.

"syntet. Vitamíny se vstřebávají jen asi z 25 procent." - Vitamíny v přirozeném stavu mívají vždy také různé pomocné látky (přírodní barviva apod.) V normální stravě ale moc vitamínů není, čili je ideální kombinovat právě přirozenou stravu, kde jsou pomocné látky a k tomu dodávat navíc syntetické vitamíny. Pak se využívají velmi dobře.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 13:05


Jídlo musí být dobře strávené, nejíst, pokud ještě trávíš. Odstupy bývají kolem 3 hodin a více.

- není pravidlo 3 hodin a více. Značně záleží na skladbě jídla (bílkoviny, tuky...) Př. ryba se tráví cca 2hodiny, drůbež klidně 3. Pokud tomu přidáš tuk vše se prodlouží...atd. Pravidlo 3 hodin je tedy obecné.

-obecně jíst ve stejnou dobu je správné pravidlo. Tělo si pak navykne na určitý ritmus příjmu potravy.

U vitamínů rozpustných ve vodě: jaký je rozdíl mezi starým a novým vitamínem? :=) je snad ten straý horší? Podle mě je to vše o businessu farmaceutických firem. Stále trvám na svém, že nemá cenu jít cestou nad DDD.

"syntet. Vitamíny se vstřebávají jen asi z 25 procent." - Vitamíny v přirozeném stavu mívají vždy také různé pomocné látky (přírodní barviva apod.)

- Vitamíny v přirozeném stavu z potravy mají dalších tisíce přídavných látek, a proto se vstřebávají téměř optimálně, kdežto u synteticky vyrobených tomu tak není. Člověk, který tvrdě netrénuje, nevěnuje se kulturistice apod. doplní vše potřebné vyváženou stravou. Navíc jak někdo může tvrdit, že má nedostatek nečeho (vitamínu,minerálu), bez udělaného rozboru nebo vyšetření. Naopak nevyvážený příjem jednoho vitamínu může snadno způsobit nedostatek dalšího. Proto je optimální vyvážená strava před doplňky výživy.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 14:05 - Změnil/a: tetsuo


U vitamínů rozpustných ve vodě: jaký je rozdíl mezi starým a novým vitamínem? :=) je snad ten straý horší?
Ano, je opotřebovaný. Prostě už funguje hůř jako katalyzátor metabolických procesů. Proto tělo upřednostní ten nový a starý vyloučí v moči.

Stále trvám na svém, že nemá cenu jít cestou nad DDD.
Jenomže DDD jsou stanoveny pro nesportující populaci, která nevystavuje tělo takové zátěži ani tak vysokému příjmu živin.

Nehledě na to, že DDD se ustavičně mění. U vitamínu C je třeba tak nízko, že to stačí sotva pro batolata. DDD u vit. C kolísá denně podle potřeb-míry oxidačních procesů. Jeden den může stačit třeb 200 mg, některý den jsou 2 gramy málo. U vit. D se v poslední době zvýšilo oficiální DDD dokonce NĚKOLIKANÁSOBNĚ. Atd. Nelze se řídit starými DDD jako dobrým ukazatelem.

Kdokoli si někdy zkusil dávat větší dávky vitamínů, ví, že se dovedou projevit i specifickými funkcemi - např. větším prokrvením, soustředěním, lepší prácí svalstva apod. Proč si to odpírat, když to prokazatelně funguje?

Naopak nevyvážený příjem jednoho vitamínu může snadno způsobit nedostatek dalšího - To není pravda. Antagonismy existují mezi minerály a mezi aminokyselinami. Ne, mezi vitamíny.

_____________

To, že lidé mají málo pestrou stravu a málo vitamínů, minerálů a pomocných látek, je samozřejmě pravda.
Nesportující populace se bez syntetických vitamínů obejde snadno. U atletů to není tak jednoduché.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 14:51


U vitamínu C je třeba tak nízko, že to stačí sotva pro batolata. DDD u vit. C kolísá denně podle potřeb-míry oxidačních procesů. Jeden den může stačit třeb 200 mg, některý den jsou 2 gramy málo.

- jelikož je dneska spousta potravin obohacovaných uměle o vitamín C k pokrytí dení dávky stačí běžná strava. Navíc nikdo nezná přesný obsah C v potravinách a tím více kolik ho potřebuje. Při nadměrném příjmu pak vznikají střevní obtíže, ekzémy atd...
-Vitamín D je kapitola sama o sobě. K syntéze dochází při slunečním svitu...mnoho článků na Internetu k tomuto tématu

Kdokoli si někdy zkusil dávat větší dávky vitamínů, ví, že se dovedou projevit i specifickými funkcemi
- Ano, to je pravda, le proč by to měl brát rekreační sportovec? Zvýšený příjem vitamínů, minerálů může být u osob nemocných, aktivních sportovců atd.

Pokud se vrátím k prvnímu příspěvku: Myslíš si snad, že ten kluk trpý akné díky nedostaku zinku nebo je to tím, že začal objemový jídelníček? Podle mě je to tím objemovým jídelníčkem. Jak mu zaručíš, že pokud začne brát zinek nebude mít nedostatek mědi? A takhle můžeme pokračovat dále.

Základ je vždy ve stravě a ne v pilulkách. To jsou pouze doplňky a dobrý obchod
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 15:41 - Změnil/a: tetsuo


Já si myslím, že tady žádní rekreační sportovci nejsou. Rekreační sportovec je pro mě člověk, který si vozí v autě tenisovou raketu, aby dával najevo, že občas hraje tenis. Rekreační sportovci jsou takoví ti tatíci, co jednou za týden vyběhnou na fotbalový trávník prohnat mičudu, natáhnou si přitom do pěti minut nějaký sval a pak si jdou sednout k pivu.
Nemá cenu tyhle lidi vůbec řešit, ti se neřídí žádnou racionální výživou.

Drtivou většinu lidí, co posilují, tvoří náctiletí kluci, kteří nemají moc šanci ani touhu stravovat se racionálně. Tudíž pro ně jsou suplementy dost klíčové, protože vyvažují deficity stravy založené na rohlících se sýrem a šunkou.

_____________

Vitamínem C se prakticky nejde předávkovat. Potíže se dostavují až u několika gramových dávek denně, a to jen u lidí, co mají málo zinku a hořčíku.

Vitamín D - komplikovanější téma, Nejde zdaleka o slunce, kde by 20 minut denně na přímém světle mělo stačit. Jde o to, že výrazné zdravotní efekty mají podstatně vyšší dávky než od slunce. Proto třeba i strašení předávkováním vit. D je věc dost zastaralá.

_____________

Myslíš si snad, že ten kluk trpý akné díky nedostaku zinku nebo je to tím, že začal objemový jídelníček? - Je to obojím, protože je to vzájemně provázané. Vyšší dávky bílkovin vyžadují vyšší dávky zinku. Tečka.
Předávkování zinkem nastane, pokud člověk pije málo vody, kde je jinak mědi dost.

_____________

Základ je vždy ve stravě a ne v pilulkách. To jsou pouze doplňky a dobrý obchod
Kéž by to bylo tak jednoduché. Jídlo je taky zboží. Taky často blbé. A kvalitní jídlo je velmi drahé.
Kombinace zdravého jídla a doplňků stravy jsou pro lidi, co cvičí tak 3x týdně, už nezbytnost.
Syntetické vitamíny jsou oproti běžné stravě velmi levné, v tom je jejich výhoda.
Pokud někdo jí hodně ovoce a zeleniny, může se klidně i lehce otrávit. S vitamínama v tabletách s menšími množství ovoce a zeleniny to nehrozí a spojí se dohromady benefity obojího.

Nehledě na to, že ani nejde o standardy, "co stačí", ale o to, že se suplementy lze jít o dost dál v rámci regenerace, výkonu apod. Teenageři mají navíc celkově zvýšené nároky na příjem makro i mikroživin.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
RageCZ

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 15:51


Díky kluci za odpovědi, je vidět že tomu fakt rozumíte

Sympatizuji s názorem Levandule v tom, že je nejlepší do sebe vitamíny dostávat přirozenou cestou v jídle, ale ač se snažím každý den sníst alespoň 150g ovoce a 150g zeleniny, cítím na sobě že mi ty vitamíny chybí (ať už zde zmíněné akné, či suchá kůže, mezi prsty tvořící se vyrážka, špatné nehty). Snažím se jíst každý den pravidelně 6 jídel, přesně tak jak Tetsuo říkáš (3 větší, další menší - jídelníček si myslím že už mám vytvořený docela dobře, s monotóností ale bojuji stále - např. mléka každý den 1litr vypiji )

Osobně nemám problém si ty vitamíny v pilulkách pořídit , jen mě zaráží to množství, které bych měl denně jíst (s tím i spojená cena všech vitamínů - jsem student)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 18:20


http://www.body-test.cz/ovoce-a-zelenina-znacny-pr oblem-ve-vyzive
No, mělo by toho být podstatně víc, a i tak se stále vyplatí příjem vitamínů a minerálů v tabletách.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
RageCZ

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 22:10


Výborně, pokusím se tedy přidat do stravy více ovoce a zeleniny a nakoupím si k tomu jak jsme se bavili multivitamíny + nejaky ten b-komplex.

A mám na tebe poslední otázku: Kdy bych si měl denně brát ty tablety multivitamínu, b-komplexu a tablet vápnik, zinek, hořčík?
RageCZ

Člen
# Zasláno: 26 Bře 2012 23:27


A ještě bych se tě chtěl zeptat na tento výrobek. Líbí se mi, že bych nemusel jíst tolik pilulek, ale měl bych to vše v jedné.
Levandule

Člen
# Zasláno: 27 Bře 2012 06:37


Cítím na sobě že mi ty vitamíny chybí (ať už zde zmíněné akné, či suchá kůže, mezi prsty tvořící se vyrážka, špatné nehty).

- pokud máš specifické problémy, tak samozřejmě se vyplatí doplnit ty vitamíny a minerály nějakým potravním doplňkem.

A ještě bych se tě chtěl zeptat na tento výrobek. Líbí se mi, že bych nemusel jíst tolik pilulek, ale měl bych to vše v jedné

-postupné dávkování se mi zdá lepší, ale budiž.
jarda02

Člen
# Zasláno: 28 Bře 2012 16:51


Co se týče kloubů, tak tam je lepší užívat speciálně výživu na klouby určenou. Tady je třeba myslet hlavně na prevenci, protože jakmile jednou začnou bolet, je to konec. Vím o čem mluvím. Skvělá a cenově dostupná je Priessnitz Forte s kolagenem. To opravdu doporučuju a je možné kombinovat i s dalšími vitamíny nebo doplňky.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist