Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Objemový jídelníček - jím správně?
Autor Zpráva
xxsml

Člen
# Zasláno: 1 Bře 2012 19:45


Ahoj, prosím o kontrolu objemového jídelníčku. Vážím momentálně cca 75 kg a jsem spíš endomorf.
jidelnicek
Počítal jsem cca 5g/kg sacharidů, 2,5g/kg bílkovin, 1g/kg tuků. Oběd jím většinou v menze - polévka, rýže/těstoviny/brambory + maso (kuřecí-plátek/směs, hovězí, občas vepřové nebo ryba).

Takto jím od prosince, v průběhu jsem mírně jídelníček upravoval. Předtím jsem cvičil 4x týdně split, momentálně 3. týden korte.

Je to takto správně? Ubrat něco, přidat něco, nebo co případně změnit? Mám obavy z přílišného nabrání tuku, kdybych futroval, co mi přijde pod ruku.

Díky moc za rady ;)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 2 Bře 2012 12:14


Jíst 8x denně nepokládám za dobré, má to vliv na zvyšování glykémie, což potenciálně poškozuje řadu vnitřních orgánů.

6 jídel je takový strop, 4-5 jídel ideál.

Základní chyby:

Konzumace několika jídel za sebou, která obsahují hodně bílkovin. Tělo umí trávit hodně bílkovin 3x denně - ráno, na oběd a večer. Je to dáno evolučně a geneticky, nejde to obejít (maximálně s trávicími enzymy a konzumací aminokyselin a hydrolyzátů.)

Kulturističtí fanatici si můžou říkat, co chtějí, hodně bílkovin v každém jídle se prostě nestráví, ale jen ohřívá. Odsud pak vzniká plynatost, akné a horší věci - např. rakovina střev.


Klasický mýtus s tvarohem na noc. Samostatně nezvládá zásobit tělo aminokyselinami, protože je nemá ideálně vyvážené a nakonec to zhoršuje regeneraci. Ví se to od 70. let, ale pořád ten mýtus žije. Tvaroh je dobrý v kombinaci s vejci. Samotný na noc ne. Tečka.

2, 5 g bílkovin na kilo může být moc. Pokud je někdo endomorf, předpokládá se, že má nadbytečný tuk. Ten se při počítání živin pak odečítá.
Čili stačit může podstatně méně živin - ty se budou líp trávit a tělo nebude mít takovou práci s detoxikováním odpadu. Nakonec se budou líp nabírat svaly i spalovat tuk.
Řekněmě počítat tak 2 g bílkovin na kilo a 4 g sacharidů a váhu třeba 65 kilo (tady už spekuluju).


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
TheRespect

Člen
# Zasláno: 2 Bře 2012 23:44


Pokud tělo umí trávit jen 3x denně více bílkovin, tzn. snídaně, oběd a večeře, znamená to, že jako 2. večeři, pokud si dávám protein, tak to má být také malá dávka, nebo je to v pohodě?

Na snídani mám ted cca 35g bílkovin a na oběd a večeři cca něco málo přes 40g..jako druhou večeři si dávám ted protein, kde dávka, kterou užívám obsahuje přibližně 40g bílkovin..je to v pohodě, nebo mám tu dávku proteinu snížit?
Petlisek

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2012 09:10


Já bych ji snížil tak na 20g možná i 15, bílkoviny se tráví dost dlouho, tím že se budeš pořád jenom cpát, si nějak nepomůžeš. Zkus třeba zvýšit ještě snídani, aby jsi měl kolem 40-45g.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2012 10:28


Pokud tělo umí trávit jen 3x denně více bílkovin, tzn. snídaně, oběd a večeře, znamená to, že jako 2. večeři, pokud si dávám protein, tak to má být také malá dávka, nebo je to v pohodě?
Buď dávka tak do 20 g, nebo třeba dva nápoje po 15-20 g konzumované s odstupem 30-45 minut.

Samozřejmě, dá se jíst víc i na snídani.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
xxsml

Člen
# Zasláno: 6 Bře 2012 17:27 - Změnil/a: xxsml


potréninkový nápoj je v pořádku?

pokud budu počítat s 65 kg, tak to máme 130g B (2g/kg), 260g S (4g/kg), 65g T, tak z toho máme v tréninkový den toto:


takže snídaně se smrskne na malý jogurt a mléko, celý dopoledne jsem o hladu, v poledne oběd v menze, na sváču si dám jablko, po tréninku nápoje, k večeři 50g rýže a 100g masa a na noc proteiňák ve 2 dávkách po 17, 5g.

to je spíš taková redukční dieta pro obézní ženu, silně pochybuju, že by po tomhle kdokoli nabral byť jen gram svalové hmoty...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2012 14:22


Místo mlíka si dej 1-2 vajíčka a k tomu krajiček chleba a budeš mít míň hlad.

Na svačinu můžeš střídat ovoce a zeleninu. Zelenina má míň sacharidů obvykle, takže pak můžeš přidat sacharidy do jiných jídel.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
krines1

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2012 15:12


necelých 19g sacharidů po ránu neni to málo?
nopainnogain

Člen
# Zasláno: 7 Bře 2012 15:51


doplnky jako protein, gainer se pocitaji do toho poctu jidel? "(6 jídel je takový strop, 4-5 jídel ideál.)"
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 00:23


necelých 19g sacharidů po ránu neni to málo?
Nas 65 kilo se bílkoviny počítají blbě.

____________

doplnky jako protein, gainer se pocitaji do toho poctu jidel?
Samozřejmě, jak jinak?


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
nopainnogain

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 02:09


kdyz vstavam v 7 a jdu spat v 9 nechapu jak mam snist jen 5-6 jidel denne pritom jist kazde 2 hodiny
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 09:47 - Změnil/a: tetsuo


Ja jsem NIKDY NIKAM nepsal, aby se jedlo kazdem dve hodiny. Naopak, pokladam to za jednu z nejvetsich chyb vubec. A jestli to nekdo nekam pise, tak je to peknej blbec.
Za dve hodiny se mnohy jidla sotva stravi.
Samozrejme, lidi na steroidech jsou vykonnejsi, ale proc poslouchat rady lidi na steroidech (odsud totiz jsou ty zdroje "jezte kazde dve hodiny").


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
nopainnogain

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 10:09


v tom pripade se omlouvam, ale cetl jsme to na mnoha forech..takze cca ty 3 hodiny?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Bře 2012 11:34 - Změnil/a: tetsuo


Není důležité po kolika hodinách. Tělo vydrží bez jídla poměrně dost hodin, aniž by došlo ke katabolismu. Fascinuje mě, kolik lidí začíná bejt hysterickejch, když nejedli třeba 4 hodiny

Podstatné je, aby to bylo každý den v co nejstejnější dobu. Tělu nejvíc prospívá pravidelný režim a to v podstatě jakýkoli režim.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
xxsml

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 20:10


ať na to koukám, jak chci, tak mi to stejně připadá jako strašně malý příjem na objemový jídelníček (přestože jsem endomorf).

Tělo vydrží bez jídla poměrně dost hodin, aniž by došlo ke katabolismu.
Ano, to sice vydží, ale taky si to tělo pamatuje, tudíž pak část živin uloží do tuku na horší časy, kdyby se něco podobného náhodou opakovalo.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2012 10:12


Ano, to sice vydží, ale taky si to tělo pamatuje, tudíž pak část živin uloží do tuku na horší časy, kdyby se něco podobného náhodou opakovalo.
PÍČOVINA.
Existují rozsáhlé výzkumy i praktické zkušenosti, že se nemusí jíst klidně 12-16 hodin a žádný tuk navíc se neuloží.
Vřele doporučuju prostudovat tuhle stránku a prohlédnout si fotky těch lidí: http://www.leangains.com/

Podstatné je jedině to, aby se DENNĚ jedlo ve stejnou dobu zhruba stejné množství živin. Kolikrát denně a jak dlouhé jsou pauzy, je ABSOLUTNĚ jedno.
Pokud někdo tvrdí něco jiného, nemá pravdu a stojí proti mnoha vědeckým důkazům i stovkám/možná tisícovkám vyrýsovaných lidí, kteří jedí 1-2x denně s velkými pauzami.

A konvenčně mít rozestupy 4 hodiny neudělá už vůbec nic. Tělo ukládá tuk, pokud se jí nepravidelně.
Fakt přestaňte být hysterický a nečtěte časopisy pro tlusté hospodyňky a různé komerční kulturistické sračky o tom, jak se musí jít každé tři hodiny.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
xxsml

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2012 16:12


jíst 1x-2x denně je hloupost a nejíst 12-16 h ještě větší. Zeptej se kteréhokoli výživového poradce. Pokud totiž budeš jíst takto, budeš muset sníst mnohem víc jídla, abys aspoň pokryl svůj bazální metabolismus. A samozřejmě, že část toho půjde do tuku. Navíc si tím metabolismus neskutečně zpomaluješ.

btw co ten malý příjem (vypočítaný podle tvých rad) vs nabírání?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2012 17:02


No, tak ať si ti výživoví poradci čtou skutečné vědecké studie. Pravdu má Martin Berkhan na Leangains.com.

Není to jediný způsob stravování, ale je to rozhodně ověřený, bezpečný a velice efektivní způsob. Mimochodem, vynikající na vyrýsování.

Bazální metabolismus se samozřejmě upravuje, není v tom problém. Prostě jen stačí trochu otevřít oči a nepapouškovat jen pořád mýty a dogmata.

_____________

Ať si každý rozhodne, kolikrát denně chce jíst. Podle toho si upraví i příjem živin do jednotlivých jídel.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 13 Bře 2012 18:21


Xxmsl má v tomto pravdu. je opravdu nesmysl jíst pouze 2x denně. Pokud by se tím někdo chtěl řídit zákonitě musí pokrýt veškerý svůj příjem živin dvěmi jídly a to zkrátka nejde a nevíc je to i zdraví nebezpečný!!!
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Bře 2012 01:34


Hoši, vůbec nevíte, o čem mluvíte. Já byl tak před rokem a půl taky zabedněnej. Než jsem poznal, že to jde i jinak

Ty Berkhanovy texty, který jsou podložený studiemi i jeho vlastními výsledky a neuvěřitelnými výsledky klientů, jsou drtivě přesvědčivý.

Fakt si pořádně prolezte www.leangains.com. Případně se někdy mrkněte na koncept Warrior Diet nebo Fast/Pulse na T-Nation.com. Budete zírat, v jakým omylu jste žili...


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Bře 2012 01:41 - Změnil/a: tetsuo


http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-m yths-debunked.html

http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.h tml

Chlapík, co to píše:
http://www.leangains.com/p/my-transformation.html

Jeho klienti viz RESULTS.

Jako, o čem se tu bavíme?

A jde s tím nejen rýsovat, ale i budovat dost hmoty. Stačí trocha aminokyselin/hydrolyzátů navíc:
http://www.t-nation.com/free_online_article/most_r ecent/the_pulse_feast


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
SantiB

Člen
# Zasláno: 5 Dub 2012 17:29


Čau,potřebuji poradit co jíst.
Trénuji hodinu v pondělí,uterý,čtvrtek.
Je mi 15,Mám 179cm na výšku a 63kg.
Netrénuji tedy dny Středa,pátek protože mám Tréninky na fotbal,takže dělám i sportovně fotbal a chodím cvičit abych tzv. nebyl hubenej ale víc silnější na těle. např. cvičím denně na ABperfect 15minut(posilovač břišních svalů) a co mám potom jíst,až docvičím s ABP. ?
Díky za Odpověď
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Dub 2012 20:45


http://www.body-test.cz/nacrt-zakladniho-jidelnick u
+
http://www.body-test.cz/jak-jist-pred-a-po-trenink u

Po tréninku břicha není třeba žádný zvláštní režim.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist