Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Idealni jidelniček?
Autor Zpráva
jirikoz

Člen
# Zasláno: 24 Čvc 2011 23:03


Ahoj mám dotaz ohledně mé snidaně začal jsem velice zdravě jist a to následovně :
7:00 snídaně ovesne vločky s rozmačkaným banánem zalite mlekem
10:00 svačinka 1x baliček bebé dobré ráno
12:00 víceméně oběd nechavam takovy jaky je ne nic tučneho ale většinou maso + nudle nebo ryže (brambory)
15:00 ted nejčastěji další balíček bebe dobre rano nebo celozrny rohlik s schvaršvalskou šunkou případně mražená zelenina
18:00 salatek
21:00-22:00 Tvaroh
dodržuju pitný režím a to jen čista voda cca 2-2,5 litru vody
chtěl bych se proto zeptat zda mi tam něco chybí připadně byhc měl něco přidat s tím by mě zajimalo jeslti je možné tam zakomponovat spalovač nebo to vubec nepoužívat .Jídelniček používaš jako redukční ale vyhovuje mi mam energii a nejsme unaveny k tomu cca 2x tydně běham ve velkem tempu po dobu 15 minut běh.Vaha de dolu a svalstvo bych řekl tvrdne poměrně se i rysuji jen by mě zajimalo zda mužu ještě nějka efektivněji přidat na teto strategii děkujii
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Čvc 2011 10:16


Nepíšeš, kolik ti je, kolik měříš a vážíš, kolik chceš vážit, jak cvičíš a proč cvičíš.
Bez toho se ten jídelníček nedá moc posuzovat.

Co se týče bebe-dobré ráno, považuju to za reklamní trik, nikoli zdravou výživu.

http://www.chemievjidle.cz/susenky/bebe-dobre-rano -kakaove-opavia-lu
# mouka pšeničná ( 35,2% ) - normální bílá, hladká!!!
# celozrnná mouka pšeničná ( součást celozrnné cereálie 27,4% )
# ovesné vločky ( součást celozrnné cereálie 27,4% )
# celozrnná mouka ječná ( součást celozrnné cereálie 27,4% )
# cukr - !!! (ty přepočty mají v tabulce hrozně divný; ale teoreticky by to mohlo být až 18 %, což je hodně)
# rostlinný tuk - !!! 16 % (nejspíš ne dobrý)
# cukr ( součást čokoládové pecičky 8,3% )
# kakaová hmota ( součást čokoládové pecičky 8,3% )
# kakaové máslo ( součást čokoládové pecičky 8,3% )
# E322 Lecitiny (Sojový lecitin, fosfatidy, fosfolipidy) ( součást čokoládové pecičky 8,3% )
# kakaový prášek ( se sníženým obsahem tuku )
# mouka žitná ( 2,5% )
# glukozo-fruktozový sirup (těžko říct kolik; ten by mohl být počítán do obsahu jednoduchých cukrů)

Každopádně, Bebe je sračka, stejně jako různé mussli tyčinky máčené v čokoládě, nebo sypké doslazované mussli, rýžové chlebíčky máčené v čokoládě a podobné kraviny, které se vyrábějí pro lidi, co by chtěli jíst pořádně, ale nemají na to psychicky a potřebujou si to pořád něčím ulehčovat.

Obecně tam asi budeš mít málo bílkovin.

Nevím, co obsahuje "salátek".

Tvaroh na noc - jestli u někoho za určitých okolností jde o přijatelné zakončení dne (záleží na tom, jak jí předtím), tady je vcelku jasné že ne. MNOHO hodin je jediným zdrojem bílkovin/aminokyselin zdroj, který bohužel nemá vyvážený poměr aminokyselin. Následkem je, že se svaly vyživují v noci blbě. Vysvětleno zde:
http://home.bodytest.cz/index.php/component/conten t/article/35-clanky/77-kasein-vhodny-pro-sportovni -vyivu-


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 25 Čvc 2011 18:18


Přečetl jsem článek o tvarohu (viz link). Zvláště věta o zpamalení růstu je přinejmenším zajímavá. Patří tedy tvaroh vůbec do jídelníčku, když je tak špatný popř. jak ho používat, aby z něj měl člověk co největší užitek (s čím?)?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Čvc 2011 19:27 - Změnil/a: tetsuo


Ale ne, tvaroh je v pohodě, pokud se míchá s jinými živočisnými zdroji. Jen to, že 8-10 hodin nejsou v krvi aminokyseliny z jiného zdroje, vede k té svalové deprivaci.

Když si dá někdo mléko, nestane se to v tak silné míře (mléko je velmi komplexní bílkovina). Stejně tak když si dá na noc jen vajíčka.
Když si dá na noc jen sóju, bude to podobné jako s tvarohem.

Když to nějak namixuje, co já vím chleba+cottage(tvaroh)+ryba, bude to ok.

Lidi ten článek často berou moc extrémně a pak se k němu z druhé strany i chovají extrémně, že se ho snaží úplně ignorovat nebo totálně vyvrátit. Přitom se říká jednoduchá věc: nespoléhejte dlouhé hodiny na jediný zdroj bílkovin.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 25 Čvc 2011 19:46


Jâ ho jím na svačinu něčím vhifným oslazený - jav. sirup,med, kvalitní džem. Tak x. Určitě to nedělám kvůli penězům. Je to špatně?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 25 Čvc 2011 23:35


Tam jde i o to, čím je takové jídlo "obestavěné". Zkrátka, co všechno člověk sní na snídani a na oběd a jak se pak ty aminokyseliny namíchají během jednoho metabolického obratu (který u trénujících lidí trvá jen 5 hodin; u netrénující populace asi 8 hodin).

Sirup, med nebo džem bílkoviny neobsahují, takže se strukturou aminokyselin v tvarohu nezamíchají.

V zásadě to není problém, tvaroh je uprostřed dne, ono se to nějak srovná.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
pesbesinka

Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 17:55


Máte docela pravdu, že ty macene ryzove chlebicky, tycinky a tak jsou jenom pro lidi co si to nejak chteji ulehcovat..to znamena, ze taky pro me..nerikam, ze bych je jedla denne, ale kdyz uz mam na neco chut tak si nejakou tu musli tycinku dam..vim, ze vetsina ma velky obsah tech spatnych tuku cili ztuzenych, ale snazim se jinak jist zdrave, ale coz o to no..proste spis nedokazu odolat..nektere jsou hodne dobre a nekdy je to lepsi nez abych slatala celou cokoladu...kazdopadne by to chtelo silnejsi vuli a konecne se nad sebou zamyslet no..ale tak mam hodne rada sladke a kolikrat nevim proste jak nahrazovat urcite typy potravin...treba i ty bebe mam hodne rada, ale ty domaci celozrnne susenky nebyly vubec krupave a ani mi nechutnaly..uz jsem se o to pokousela mockrat...Máte nějaký tip pro "čokoholiky"? Chci si to ulehcit jinak nez kupovanim radoby "zdravych" potravin, ale postupnou upravou jidelnicku hubnu pomalu a ucim se stale..ale myslim, si ze je to takhle dobre
tetsuo

Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 18:36


Domácí kakao - mléko, bio kakao neslazené, glukóza,

Nebo různě dát dohromady vločkovou kaši (vločky, mléko), med, glukózu, lecitin, a kakao, uvařit a nechat zatuhnout v ledničce na skleněné misce.

Obecně sladit glukózou nebo třeba sukralózou, a míchat čerstvé čisté kakao do různých věcí. Je možné nechat třeba zatuhnout různé proteinové koktejly nebo mazlavější ochucené tvarohy, nebo mandlové nebo arařídové máslo. ATd.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
pesbesinka

Člen
# Zasláno: 7 Říj 2011 18:50


Děkuju moc
LM14

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2012 19:23


Ahoj , mohl bych se zeptat jaký bych měl dodržovat jídelníček ,když mám 190cm 90kg a 15let. Do posilovny každý pracovní den a co 14dní si zajdu i před víkend. Jsem aktivní sportovec. Tak jaký bych měl dodržovat jídelníček ,aby jsem mohl přeměnit rychleji tuky na svalovinu?
PS: Nechci používat žádné dopingové látky nebo steroidy...
Děkuji za odpověd. Příjemný den =)


..
cometomeee

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2012 19:46


Včera bebe brumík, dneska "Nevím, co obsahuje "salátek". " občas se tu člověk fakt pobaví

LM14: "PS: Nechci používat žádné dopingové látky nebo steroidy... " To je tu bráno trochu samozřejmostí
LM14

Člen
# Zasláno: 11 Bře 2012 20:03


Aha =) Jsem tu nový tak nemohu vědět


..
Levandule

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 07:19


Ahoj Tetsuo, chci se tě zeptat na jednu věc. Zabívám se racionální a ne sportovní výživou, ale přesto mi to nedá a zeptám se.

V příspěvku výše nedoporučuješ BeBe dobré ráno + jako jeden z argumentů uvádíš tučně obsah pšeničné (bílé) mouky ("Co se týče bebe-dobré ráno, považuju to za reklamní trik, nikoli zdravou výživu").

Na druhou stranu v jiným vláknu ("jak dlouho bez jídla") v bílé mouce nevidíš problém. Pokud bych to měl tedy srovnat, vidím rozhodně menší zlo v BeBe než v bílém rohlíku.

Přijde mi občas, že si protiřečíš, ale na druhou stranu chápu, že při tom kvantu příspěvků není možné vše uhlídat .
tetsuo

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 09:21


http://www.body-test.cz/nacrt-zakladniho-jidelnick u

Steroidy a doping tu nerazíme. Suplementy ano. Je to s nimi o dost snazší.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
tetsuo

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 09:23 - Změnil/a: tetsuo


Levandule: Rohlík není slazenej cukrem. V tom vidím rozdíl.
Bebe je podle mě horší než suchej rohlík. Samotnej rohlík ale neoznačuju za příklad dokonale racionální výživy. Bebe se tak ovšem označuje v reklamě. Čili protiřečení bych hledal jinde.

Rozumíš, klidně připustím, že je po tréninku možný jíst piškoty. Není to nic super, ale dá se to. Je to třeba lepší než tvaroh nebo sójové řezy. Všechny tři jídla se běžně po tréninku konzumují, ani jedno není ideální, ale piškoty jsou z toho nejlepší.

Já si myslím, že po tréninku jsou nejlepší čistý krystalický aminokyseliny, případně strukturovaný peptidy, a k tomu jednoduchý cukry a pomocný minerály. Ale těžko to doporučovat všem.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 10:27


"Rohlík není slazenej cukrem"
To sice není, ale při jeho výrobě (chleba, ostatní pečivo) se cukr používá běžně. Pravda je, že ho tam není tolik jako v BeBe. Bebe má na druhou stranu nižší GI, více vlákniny, minerálů i vitamínů. Pokud bych tedy udělal +,- tak mi vychází lépe BeBe ke svačině než suchý rohlík.

"Bebe se tak ovšem označuje v reklamě"
Reklamu na bílý rohlík jsem ještě neviděl , ale věřím tomu, že i z něj by udělali racionální výživu.

Se zbytkem souhlasím

Díky za odpovědi
tetsuo

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 13:04


Ona je zajímavá ještě jedna věc.

Z hlediska sportovní výživy je výhodnější bílá mouka, právě proto, že tam není vláknina.

Z hlediska racionální výživy je to naopak - v tom je docela dobrý vtip.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 12 Bře 2012 13:09


Jj to je paradox , ale celkem chápu, že po tréningu je důležité dostat do těla rychle sacharidy a vláknina tomu jaksi brání.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist