Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / vitaminy
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
rogerhuerta

Člen
# Zasláno: 1 Říj 2010 17:31


zdravim tetsuo
tenhle dotaz se netyka posilovani ,ale vim že o tom viš hodně.
dlouhodobě beru tyto vitaminy rano a večer vitaminA,C,E,D,lecithin a během dne po každem jidle zinek.za den asi 150mg zinku.chtěl jsem se zeptat jestli to nema naky vliv na jatra nebo jestli si tim nějak nemužu uškodit.dik za odpověd
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Říj 2010 20:38


A a D jsou v dlouhodobe vetsich nez Dennich Doporucenych Davkach (DDD) lehce toxicke. Tyto vitaminy je vhodne si hlidat.

C a E toxicke nejsou, ale jejich nevyvazene brani muze mit urcite vedlejsi efekty.

Lecitin v libovolnych davkach jatrum prospiva. Pouze ve velmi vysokych davkach byva projimavy.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Mr_piruletka

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2010 22:40


nechci zakladat nove tema, i když to tu bylo xkrat, tak pises tetsuo ze zinku denne muzu snist 100-150mg, ale na tabletach 20mg je nejak 133%DDD a u 25 167% DDD, +- to tak nejak je. Tzn. ze bych denne mel jist dejmetomu podle toho co se pise do 15mg, a jelikoz cvicim tak dejmetomu maximalne tech 20mg. Vím, že jsi psal, že všude píšou nížší dávky, než si můžu vzít, ale prostě se mi to moc nezdá, že by to byl až takový rozdíl.. Jinak zinek nepatří mezi vitamíny že? A píše se, že je ve velkých mírách hodně škodlivý, jinak ty bereš těch 100-150mg? předpokládám, že jo
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Lis 2010 22:50


15 mg je davka pro lidi, co necvici a nejedi moc bilkovin.

Pokud cvicis a jis hodne bilkovin, muzes jist zinku hodne. Pestra strava a dost vody ti zaruci, ze budes mit dostatek medi.
Měď se uvadi jako problematicky, limitujici, antagonisticky prvek k zinku. Ale prakticky je tezky najit nekoho, kdo by mel nadbytek zinku a malo medi. Naopak, vetsina sportovcu trpi deficitem zinku.

Jinak, zinek je mineral, kov.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Ronin

Člen
# Zasláno: 4 Pro 2010 20:35 - Změnil/a: Ronin


Zdravím,snad abych se trošku orientoval. Jde mi o využitelnost některých minerálů a vitamínů.Netvrdím že výrobky na nutri-extacu jsou špatné,nejsem v právu soudit někoho kdo je profi ve svém oboru.Nejsem biochemik a ani se jim nepokouším stát,ale přece k mému koníčku ''kulturistice,, se snažím schromaždovat co nejvíc informací. Zajímá mě využitelnost například ZINKU,SELENU,HOŘČÍKU,MAGNESIA ATD od Nováka. Konkrétně zinek(je dělany na bázi oxidu zinečnatýho,kdy využitelnost cca 5mg je 0,2-0,4 mg,takže spláchnutí peněz do hajzlu,kdy nejlépe využitelna báze je mléčňan v laktátu 5mg,využito 5mg) dále magnesium (Novák nabízí v hydroxitu,nebo oxidu hořečnatého,omlouvám se teď si nejsem jist,ale každopádně jedna z nich to je,to nemění ale nic na tom že využitelnost se dokonce udává k 0% k poměru přijatého,což jsou peníze zase v hajzlu,zastaralá výroba.Dnes forma glycinátu,laktátu,asparátu)dále selen (Novák nabízí na bázi selečnitanu sodného,využitelnost hodně špatná)takových v této sekci výrobků je více) Nepíšu to ani nikomu necpu,jen mě zajíma skutečnost. Nechci cpát peníze do ničeho co je k ničemu.Novák sice píše o suplementaci vitamínů atd,ale už se nezminuje o jejich využitelnosti. Najde se někdo kdo mi to vyvrátí?...našel sem pár článků převzatých z pochybné odborné literatůry z 95 max 02 roku což je za zenitem.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 12:57


Nikdy jsem se nezabyval vyuzitelnosti ruznych forem vitaminu a mineralu. (Je to docela dobrej podnet si o tom neco nastudovat...
)
Zinek od Nutri-Exact ale NENI delany na bazi oxidu zinecnateho. Je to citrat.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Ronin

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 15:34 - Změnil/a: Ronin


Tak Citrátu,i taková využitelnost se udává pod 40% což také není žádná výhra.. Využitelnost hořčíku je třeba na lačno 20% jinak 10% ve formě oxidu horečnatýho.Tímto se doporučuje dávkování tak aby se dostala požadovaná dávka (což může být dávkování oxidem) při využitelnosti 20% . Tableta co udává 200mg tohoto mineralu pokud dobře počítám je 5tablet,což je drahá sranda. Otvírá se tím otázka asi není rozumější koupit formu laktátu kdy využitelnost se počíta nad 90%. Koloidní forma (kdy jsou do půdy rostlin přidávány mineraly a vitaminy)rostlina si je z půdy bere a za pomocí fotosyntézy si vitamíny a minerály přeměnuje do své nejlepší podoby. Na povrch listů,kdy jsou tyto mikročástice přeměněny a sejmuty a dávány do preparátu mají využitelnost až k 100%. Tělo je bere za své vlastní. Pár informací na stránkách institutu Galenus.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 15:49


Muze byt, fakt o tomhle moc nevim. Vim maximalne, ze citratove formy se povazuji za efektivni.
Nevim, ktera firma u nas prodava vitaminy a mineraly v laktatove/koloidni forme.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Ronin

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 22:59 - Změnil/a: Ronin


Možná je to trošku kontroverzní názor,ale pokud Novák píše o přesném dávkování minerálů a vitamínů tak by měli být jeho suplementy na bázi oxidu,hydroxidu odpočítany ty nepoměry nevyužitelnosti. Tak jak mám teda docílit třeba jeho doporučovane gramáži pro sportovce 100mg zinku? Takže asi takhle: Zinek(dá se celkem dobře sehnat v glukonátu,z 5mg využitelnost 4mg což je přijatelne)..hořčík(snad každý výrobce nabízí ve formě oxidu a jiné skoro nevyužitelné formy) magnesium (na trhu samej hydroxic využitelnost 0%)selen(selečňitan sodny,využitelnost 5 krat nižší) atd...koloidní minerály a vitamíny se dají sehnat jako směsice,což může u sportovců dle mého způsobit minerální a vitamínovou nevyrovnanost. Pak různé formy chalátu,výrobci propagujou využitelnost 100% nebo též laktátu,ale je tak fynančně a těžké sehnat tyto min. a vit....snad není na trhu nikdo zaměřeny na využitelnost techto suplementu. Tak muj nazor je:lecithin je ok(vyplatí se suplementovat),alespoň z formy bobů,zinek ok je lechce sehnatelný v solidně vstřebatelné formě. Selen...skoro nesehnatelné v solidní formě. Takže kromě lecithinu,a zinku je snad nemožné kvalitně a učelně suplementovat.Skoro všecky výrobci vyrábějí min.a vit. jako reklamu,ale ne na učelnost. Jak je to s pyridoxinem a niacinem je v pátrání.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 23:32


Rozhodne dobry postrehy.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
wial

Člen
# Zasláno: 6 Pro 2010 13:03


Jaké jsou tvoje zdroje Ronine? Mohl by si poslat? Taky bych si to chtěl přečíst. Díky

Jinak jestli je to pravda a opravdu to tak funguje tak to nic moc.


www.last.fm/user/WIAL
Ronin

Člen
# Zasláno: 6 Pro 2010 19:46 - Změnil/a: Ronin


No podle mého bych upravil suplementaci. Ponechal bych pyridoxin,niacin,zinek(v laktátu,glukonátu)..selen bych nahradil vitaminem E,který ho dokáže v mnoha funkcích nahradit.Myslím že dostačujícím antyoxidantem je vit.C,a hořčík bych nahradil minerálkou s vysokym podílem hořčíku.Dál bych ponechal lecithin,ale uvažoval bych o rybým tuku,pro svoji lepší prokazatelnou biologickou hodnotu,a schopností zvýšit citlivost na inzulin,a důslednosti při posilování metabolismu bílkovin. Chróm atd...škoda slov. Koukal sem na nejmemovaný předražený multi/vitamin/mineral za nekřesťanský peníze. Složení jenom v oxidu,hydroxidu...využitelnost celkově stěží pod 10%. Takže když to schrnu,minerály jsou jen blbej byznys. Minerály se vždy musí dostat do kapsle za pomocí nějaké sloučeniny(oxidu atd)takže pokud má někdo pocit že do sebe hodí zinek a přijímá ho ve své čisté formě je fake. Vitamíny jsou něco zcela odlišného. Je to celkově o ničem s minerálama,v rostliné stravě využitelnost vápníku 20% a železa 10%. Mrkni třeba na stránky institutu galenus Jinak není to žádné tajemstvý,jsou tabulky využitelnosti.Jen se tím moc lidi nezabývají.
sniper

Člen
# Zasláno: 6 Pro 2010 23:39


Ronin

Já si kupuju selen vázanej v pivovarských kvasnicích,vyjde to na stovku 100 tablet...
Ronin

Člen
# Zasláno: 7 Pro 2010 08:56


Bavíme se o pangaminu nebo?
sniper

Člen
# Zasláno: 7 Pro 2010 13:25


o tomto:
http://www.docsimon.cz/zbozi/nature-s-bounty-selen -tbl-100x-100mcg
Ronin

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 01:31 - Změnil/a: Ronin


No schrnu Selen ať tenhle prvek už neřeším.Selen působí jako antioxidant,stejně jako vit A,C,E......a může je plně po nějakou dobu kompenzovat. Selen má 1000krát vétší učinnost než vitamín E a to doslova. Společné s vit A,C,E slouží jako ochrana proti oxidačním poškozování buněk.Selen se vylučuje močí 50-80%,stolicí 20-30% a dechem 10%. Selen se při nadměrném množstvý vydechuje plícema a je to cítit typyckym česnekovým zápachem. Selen je velice důležitý pro pankrat,který je nejdůležitější pro trávení a vstřebáváni vitamínů! A něco k využitelnosti: Překvapivě vyšlo najevo že nékteré selenové přípravky jsou bezcenné.Doplňky stravy obsahující selen v anorganické vazbě se z organismu rychle vylučují,proto nezajistí dostatečnou hladinu na delší dobu. Nejvysší vstřebatelnost má ve formě Senet,který je na lidský organismus prokazatelné biologicky nejdostupnější. Problém je také že nékteré doplňky deklarují že obsahují organický Se z kvasinek,ale analýzi ukazují že se většinou jedná o anorganický Se smíchaný s kvasinkamy.Skutečné výrobky s kvasinkovým selenem jsou založeny na specifyckých druzích kvasinek,ktere jsou kultivovane v prostredí bohatém na selen. Potraviny s vysokým obsahem bílkovin jsou nejlepším zdrojem Selenu.Vejce,játra,ledviny.Mají největší schopnost akumulovat selen.Z rostlin 100%,živočišných 15%,ryba kvůli rtuti,mědi který ničí selen jen 25%-50%. Absorbci selenu zhoršuje methionin,zinek,rtuť,a vláknina. Myslím si že výrobek v odkazu je celkem v pohodé,jen bych si zjistil asi je organický,a ze specifyckých druhů kvasinek.Pro lajky je to zjistitelný pod vazbou selenocysteinu,celenocystinu,selenomethioninu,naop ak není moc dobrý citrát,sele.sodný.
wial

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 08:36


To aby si ty vitaminy a mineraly clovek pichal do zily :/


www.last.fm/user/WIAL
Ronin

Člen
# Zasláno: 8 Pro 2010 10:02


Zas tak bych to neřešil....v podobě kvasnic je to o.k. (100% využitelnost nezískáš u ničeho.)...pestrá kulturistická strava má selenu požehnaně....selen je obsažen v puďe a dokonce i ve vzduchu atd...tak doplnít suplementaci o nějaký ten selen třeba v těch kvasnicích je dostačující.
Andre

Člen
# Zasláno: 21 Pro 2010 20:11


Ronin:

mas kdyztak odkaz na vyrobky kde bude dobra vyuzitelnost, tak abych nevyhodil zbytecne penize ? potrebuju nutne horcik, jen kdyz sedim nebo lezim se mi trepou svaly sami od sebe. a jeste vapnik a zinek. Diky moc mej se
Ronin

Člen
# Zasláno: 21 Pro 2010 21:58


Chce to jen hledat a číst složení zinek: hledej v laktátu nebo ororátu (osobně sem na něj narazil v kauflandu od firmy naturline 15mg v tab,nebo v drogerce rosmann s vit.c) Hořčík: (zase v laktátu kteří nabízejí některé výrobky v lékarně či na internetu v kvalitních dopl. pro sportovce) Vápník (v laktátu a sehnatelný podobně jako u Hořčíku). U vápníku si přečti jeho suplementaci kdy má být vápník s hořčíkem požíván 2:1 ve prospěch vápníku. Nejlépe rozvržen několikrát denne. A nedávat k jídlum kde jsou luštěniny a špenát.
vas1l1j

Člen
# Zasláno: 21 Pro 2010 22:24


to Ronin :

a jak se ridit u multivitaminu?
Andre

Člen
# Zasláno: 22 Pro 2010 11:19


ok diky moc
Ronin

Člen
# Zasláno: 22 Pro 2010 23:19


U multáku stejně jako u jednotlivých minerálů.Bohužel suplementace vitamínu a minerálu je strašně složitá...každá chvíle,chemický děj v těle má své pevné misto...a správné dávkování a načasování při požívání preparátů je snad bez odborné znalosti nemožné.Rozhoduje HCL,ph krevní plazmy,různé minerální nerovnováhy,odhorčíkovaný organismus dostatečně nevstřebává kyselinu ascorbovou,pokud je dostatek kyseliny asc.,a hořčíku tak v poměru 2:1 ve prospěch vápníků nám celé snažení může přijít nazmar pokud nedodáváme tyto látky ve správném poměru. a bla bla bla bla
Ronin

Člen
# Zasláno: 26 Pro 2010 20:01 - Změnil/a: Ronin


Ono suplementovat vitamín C je tak trošku také věda.Kyselinu ascorbovou je nevhodne konzumovat samotnou.Zpusobuje různé ledvinove kameny oxalatové,cystinové atd.Nikdo znas nechce mít kameny v těle.Dále už nikdo neřeší, když se spojí dvě kyseliny(ascorbová a chlorovodíková).Každý řeší využitelnost aminokyselin a jejich dopad na játra atd,ale co udělá spojení těch dvou kyselin a vysoké dávky ascorbátu na naše některé orgány už nikoho nezajímá. 1,5 gramů co je požadováno za učelné je blbost.Když se naopak dávají vysoké dávky ascorbátu způsobují již zmíněné kamínky.Těm se dá preventivně zamezit dostatečnou suplementací hořčíku.Někdo krotí překyselení v žaludku jedlou sodou.Ale to není tak zdravé.Abych se dostal ke správné dávce požití vit.c dá se mluvit až o 60gramech!Aby se zabránilo vzniku kamínkám je třeba suplementovat kyselinu stavelovou,stačí 250ml rajčatové štávy denné.Společně se suplementací B 12 a kvuli asimilaci B6.Proti překyselení žaludku,aby ste si do sebe při vysokých dávkach vit.c nepropálili díru je hydrogenuhličitan draselný ,který se používá pro odkyselení mladých vín.Dostatečná a učinná suplementace je již až od 12g až po 60g.Stačí se zeptat Veterináře v ZOO který má na starosti Primáty (lidoopy,opice a nás) 150librová opice musí mít denně aplikována 4gramy denně,to je základ který ji drží při životě. Stačí se podívat na Juliuse Paulinga (dvojnásobný držitel Nobelova ceny) který se zajímal vit.c požíval 12gramu denne,někdy 40g při nachlazení i 60g.Tvrdil že je to všemocný vitamín po nachlazení až rakovinu.Dožil se 93let.Samozřejmě je pomyslna nádoba,která pojmě určité množstvý a zbytek odplaví.To se bavíme o syntetický vit c,který je ochuzen o spoustu látek,které jsou vázané v ovoci a zelenine.Tak to tělo těžko zpracuje a můžete mít průjem.Proto se vitamín dává z přírodních zdroju.Samozřejmě podávat tento vitamín uměle je také v poradku,pokud se zároveň podává se zeleninou atd.Popřípadě rajčat.štávou. Syntetický vitamín podáván samostatně se drží podstatně kratší dobu v těle oproti přírodnímu a je více projímavý.Ten přírodní je sice také projímavý,ale lidé snáší i 40g a více bez tohodle negativa.Výborný zdroj vit.c je z řas,vynikající od nutri exactu s řasou (ted nevím,spirituna nebo co).
Andre

Člen
# Zasláno: 26 Pro 2010 21:48 - Změnil/a: Andre


Ronin:
Prosim te co rikas na tyhle pripravky ?
http://www.fitness.cz/akce/vanocni-nabidka-pro-udr zeni-kondice/anabolizatory/scitec-zma-s121666495

http://www.fitness.cz/vitaminy-mineraly/biotech-ca lcium-zinc-magnesium-100-tbl-s111946672
sniper

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2010 00:54 - Změnil/a: sniper


No stejně si myslím že Cčko je jako vitamín přeceňovaný,například při nachlazení atd..Jinak jak píšeš o kyselině šťavelový,tak co má za význam ve vztahu ke kyselině askorbový?Protože co vím tak kyselina šťavelová taky podporuje tvorbu kamenů.Sice píšeš o příjmu hořčíku a B6,který zabraňují tvorbě kamenů z kyseliny šťavelové,ale něják jsem nenašel v čem je tedy její příjem důležitý.
Ronin

Člen
# Zasláno: 27 Pro 2010 18:35 - Změnil/a: Ronin


Je to prosté. Rajčatová štáva se požívá se syntetickym ceckem kvuli bioflanoidum! Jinak cecko chemické není nějak ucinne. Odkyseluje se zásaditýma vodama,nebo zmiňovanou látkou na odkyselení mladých vín.Cca 1kg 250kc,popřípadě méně vhodnou jedlou sodou.To proto,že kysele prostředí v krátkém a dlouhém střevě podporuje rust patologických kvasinek,bakterii a plisni,snižuje se imunita a vznikají choroby.Kyselina stavelova není tak duležita,ale v malé míře naopak rozpouští močové kameny,vápníkové a podobně.Vodní kámen a ruzne usazeniny se odstranuji posypaním krystalku kys.stavelove která kameny rozpustí.Kys.stavelova pusobí i diureticky.Ale hlavní je dostatek horciku,ktery zabranuje vzniku kamenu.Jen se nedoporucuje rebarbora,ktera obsahuje tuto kyselinu ve velkem agresivním mnozstvi.Muzes i pozivat stopove prvky,jako prevenci kamenu.Excelentní je Himalajska sul.
Ronin

Člen
# Zasláno: 31 Pro 2010 16:27


Pokud někdo má zájem o zajímavé schrnuté čtení z přednášky uznávaného Dr.Joe Wallacha Mvdr.Mudr. o důležitosti minerálů a vitamínu. www.koloidnemineraly.sk/?Joe-Wallach&id=61
Milda123

Člen
# Zasláno: 2 Led 2011 13:23


to Ronin
Ahoj, chci se zeptat jestli je tenhle výrobek v pohodě?http://www.picnicsro.cz/kompletni-sortiment /pharma-activ/koloidni-mineraly-300ml.html Není tam uvedeno co a kolik tam toho je.. Ještě jsem chtěl poprosit, jestli nevíš, kde sehnat b-komplex a vit.ACE v laktátu. Hledal jsem to, ale nikde to není u výrobků uvedeno..
Ronin

Člen
# Zasláno: 2 Led 2011 15:21 - Změnil/a: Ronin


To proto že b-komplex a vit.A,C,E atd se v laktátu nevyrábí.Proto to také nemůže být uvedeno na etiketě.Takto se vyrábí minerály.Zinek v laktátu seženeš jednoduše.Ostatní hledej v chelátu je to jednoduší sehnat.Ten koloidní roztok je O.K (ber to jako základ),který doplnuj hlavne o selen,zinek, vit.C,hořčík a B-Complexem. Všecko se dá velice levně a dobře koupit.Selen je biologicky nejlepsí v para orechu. 2ks ti pokryjou celodenni prijem. Jeden para orech ma 120 uq,denni potreba je 200-300 uq.Nemusis tak do sebe cpat chemii.
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist