Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Strava
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
Hermas

Člen
# Zasláno: 28 Dub 2010 22:53


Zdravím, procházel jsem internetové stránky a snažil se sestavit jídelníček.
Potřeboval bych, abyste mi to potvrdili nebo upravili nějakou chybu. Je mi 15 let, měřim 179cm, vážim 69kg a potřeboval bych příbírat na svalové hmotě, nikoliv rýsovat. (nabírání). cca 2 ěsíce cvičím - začátečník.
Jdu tedy sepsat jaká jídla v jakou dobu bych mohl jíst.

Snídaně(7:15) - ovoce, mléko, piškoty, vločky.

1. svačina(9:45) - přírodní jogurt, jablko, sýr houska, zelenina (nevím jestli tam má patřt jabko, ale já ho hrozně rád jim ve škole :-O).

Oběd(14:00) - Těstoviny, brambor, rýže, kuřecí prsa, zelenina (já moc maso nemusim, jen kuřecí :-/, co s tim ?)

2.svačina(16:00) - to samé, co u snídaně.

POSILOVÁNÍ(17:30 - 18:45)

3.svačina(19:45) - Gainer

Večeře(20:15) - samé, co u oběda.

4.svačina(22:15) - samé, co u snídaně.

Předem díky za pomoc
tetsuo

Člen
# Zasláno: 28 Dub 2010 23:07 - Změnil/a: tetsuo


Jidelnicek mas tady.
http://forum.posilovani.net/index.php?action=vthre ad&forum=2&topic=3429

Ziviny:
Bílkoviny – 1, 5 g na kilo váhy v den bez tréninku, 2 g v den tréninku (kvůli kompenzaci rozpadu bílkovin ve svalu při tréninku).
Sacharidy – 4 g v den tréninku, 5-6 g v den bez tréninku (kvůli obnově glykogenu-cukru-paliva ve svalech). Množství sacharidů je ale závislé na tělesném typu (ektomorf, endomorf, mezomorf) a jejich správné dávkování je trochu šamanismus.
Tuky – 0, 7-0, 8 g denně (max. pak 1 g/kg), obecně zhruba polovinu co bílkovin. 1 g bílkoviny má 4 kalorie, 1 g tuku má zhruba 8-9 kalorií, čili výsledně bych měl být energetický příjem bílkovin a tuku stejný.

Tabulky vyzivovych hodnot:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=273
http://www.mujweb.cz/Spolecnost/ldivis/kulturistik a/energtab.html
http://addu.blog.cz/0702/tabulka-vyzivovych-hodnot -a-m
http://www.lucy.cz/energeticke-tabulky

_________________

Chyby:

Rano mas malo bilkovin

Na vecer bys mel jist pomalu stravitelne a vstrebatelne zdroje bilkovin - kombinace vyrobku z tvarohu, vajicka, lusteniny.

_______________

Trenink jedes jaky? (kolikrat tydne, jake cviky, kolik serii a opakovani?)
Chodis do posilovny, nebo cvicis doma?

Delas jeste nejaky jiny sport?


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 28 Dub 2010 23:27


Chyby:

Rano mas malo bilkovin

Na vecer bys mel jist pomalu stravitelne a vstrebatelne zdroje bilkovin - kombinace vyrobku z tvarohu, vajicka, lusteniny.
______________

Trenink jedes jaky? (kolikrat tydne, jake cviky, kolik serii a opakovani?)
Chodis do posilovny, nebo cvicis doma?

Delas jeste nejaky jiny sport?


Díky, díky už to opravuji.
Cvičím doma a do posilky začnu chodit až za měsíc. Chodim i běhat, jezdil jsem na kole 2 roky téměř každý den, teď už mi to nebaví. A v pondělí jdu poprvé zkusit filipínské bojové umění, tak snad se mi to bude líbit.
Dále, doma... mam dvě 10kg činky na každou ruku. (jsem začátečník, neznám ty názvy cvíků) Myslím, že se to nazývá bicepsoví zdvih ve stoje, nevím. Dělám jich 5 po 30 sekundách a asi 20 serií a dělám to pěkně pomalinku. A ke konci jich dám 10 či 15 v poslední serii. potom si položím činky na výšku a dělám na nich kliky 10 po minutě a asi 10 serii a zase pomalinku. Dálší cvik - uchopim činky do rukou a zvedam rameny pomalu, 20 po 30 sekundách a asi 10 serii. A potom cvičím břicho touhle metodou http://www.kulturistika.com/bricho-nevite-si-rady- jak-na-nej hned to první video. A někdy si zacvičím předloktí, tím že uchopim obouma rukama jednu činku, sednu si, opřu se o kolena, zápěstí necham viset a hejbu jima. Dělám to nejdřív úchopem ze spoda a pak z vrchu a to dělám dokud nemam dost prostě. to je vše
Hermas

Člen
# Zasláno: 28 Dub 2010 23:38


a cvičím obden.
Claws

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 09:14


Filipínské bojové umění-- jen dotaz, myslíš KALI ? A ještě z kama jsi, kde to učí ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 09:16


0 cviku na nohy a zada
Pomale tempo namisto vybusneho
Izolovane cviky namisto zakladnich
VSECHNO spatne, pokud je tvym cilem opravdu nabirat hmotu

S timhle dojdes jen k velice omezenym vysledkum. (Predpokladam, ze se ti treba muzou zvetsit paze o par cm, ale cele telo rozhodne nebude vypadat svalnate.)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 15:40 - Změnil/a: Hermas



0 cviku na nohy a zada
Pomale tempo namisto vybusneho
Izolovane cviky namisto zakladnich
VSECHNO spatne, pokud je tvym cilem opravdu nabirat hmotu


Tak nohy mi stačí z toho běhání a zjízdy na kole, ale nohy a záda budu cvičit až v posilce, protože nemam, jak doma toto cvičit, tedy o žádných metodách nevím, co se týče zad. A pomalé, poctivé tempo je mnohem efektivnější než rychle ne ?
Určitě budu moc rád za tvojí radu o posilování doma - metody s vlastní váhou a činkama, díky

Claws: Tady jsou podrobnosti www.pekiti-tirsia.cz
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 15:59


Silovy a vytrvalosti trenink nohou je neco uplne jineho. To je, jak kdybys rekl, ze maraton a sprint je to same, zavodnici tech disciplin vypadaji stejne a mohli by se klidne prohodit.

Na nohy muzes delat doma ruzne typy vypadu, drepu na jedne noze, drepu s vyskokem, podsazovani panve apod.

Na zada muzes delat ruzne typy shybu nebo obracenych pritahu (inverted rows), pripadne pritahu jednorucek - s lehkou vahou budou ucinkovat asi jen pullovery a straight arm dumbbell rows. (Nazvy pisu anglicky, aby sis je mohl dohledat pres Google a YouTube)

Obecne podcenovane jsou i kliky, pritom je to skvely cvik.

A pomalé, poctivé tempo je mnohem efektivnější než rychle ne ?
U VETSINY cviku ne.
Schvalne, zvednes vetsi vahu pomalu, nebo rychle?
A budes mit vetsi svaly, pokud zvedas male vahy, nebo velke vahy?
Logicky ti vychazi, ze nejlepsi je zvedat tezke vahy rychle. "Tezke" i "rychle" jsou samozrejme relativni k tve vykonnosti a zkusenostem, ale rozhodne jsou u vetsiny cviku efektivnejsi.
Nenech se splest tim, ze mnozi kulturiste pumpuji svaly pomalu s lehkymi vahami a vysokym poctem opakovani - to funguje dobre, jen, kdyz beres steroidy, jinak ne.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 16:13


Na zada muzes delat ruzne typy shybu nebo obracenych pritahu (inverted rows), pripadne pritahu jednorucek - s lehkou vahou budou ucinkovat asi jen pullovery a straight arm dumbbell rows. (Nazvy pisu anglicky, aby sis je mohl dohledat pres Google a YouTube)

Ten inverted rows je dost dobrej, vidím to poprvé a vůbec mě to nenapadlo - super ! To si určitě oblíbim.
Ještě k těm bicepsům, takže když jsem dělal 5 po 30 sekundách a 20 serii, což je špatně asi, tak mam dělat více po 30 sekundách v menších serií, více se namáhat ?
Všechno co si mi napsal si beru k srdci - nové zkušenosti, které opravdu fungujou jsou super. thank you.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 17:39


Zacatecnici nemuseji delat zadne bicepsove zdvihy ani izolovane cviky na tricepsy.
Staci jim jen ruzne verze shybu a pritahu a tlaku a kliku.
Celkova podpora rustu tela nastava diky cvikum na nohy, ktere vylouci nejvic hormonu a z toho prilivu rostou i dalsi partie.
Cili klasicka rada: Chces, aby ti vic rostly ruce? Delej vic drepu!

Jestli nemuzes z tech desetikilovych jednorucek prendavat kotouce a vytvorit si treba jednu dvacetilovou, tak na zada bude fungovat toto:
http://www.youtube.com/watch?v=vPpa3n5kFVw
http://www.youtube.com/watch?v=s89GgMqn0Mk
http://www.youtube.com/watch?v=0HWVMQh2aBw
http://www.youtube.com/watch?v=zlPnQNyMVsE
http://www.youtube.com/watch?v=5naXMSKiA4M
http://www.youtube.com/watch?v=L_YeZz2QY0g
http://www.youtube.com/watch?v=tdd2Fp0L0WU
http://www.youtube.com/watch?v=Gneco6o-zj0
http://www.youtube.com/watch?v=37RedK9F3XM
http://www.youtube.com/watch?v=22ywBR1TaFQ
U nekterych tech cviku budou krome RUZNYCH svalu na zadech zabirat i prsni svaly nebo ramena.

Pokud muzes kotouce dat na jednu, delej tohle
http://www.youtube.com/watch?v=AIKZafFl-rg
http://www.youtube.com/watch?v=pnc8JL_KjSI

Ještě k těm bicepsům, takže když jsem dělal 5 po 30 sekundách a 20 serii, což je špatně asi, tak mam dělat více po 30 sekundách v menších serií, více se namáhat ?
To, o cem tady mluvis, je tzv. TUT - time under tension - metoda, kdy se pocita, jak dlouho jsou svaly napinany. Zase - je to metoda, ktera bude fungovat jen u nekterych cviku, neda se pouzivat dlouhodobe na zlepsovani celeho tela a bude lepe fungovat pri uzivani steroidu.

Lide, co steroidy neberou, vytezi vic, pokud delaji pocty opakovani v rozsahu 1-6 a pouzivaji tezsi vahy.
Ostatni pocty opakovani a jine typy tempa zvedani nez vybusne, jsou spis doplnkem, napr. u ruznych rehabilitacnich a stabilizacnich cviku.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 18:41


To je celkem zajímavé s těma dřepama, že to jde pak do jiných partií.
Teď jsem dotrénoval a jsem více spocenější než obvykle. Ty dřepy mi daly fušku, protože u toho nejsem zvyklej udržovat balanci, takže jsem lítal na všechny strany.

Přendavat koutouče nemohu, takže to bude pro mě spíš ta první kategorie.
Takže snad už není, co řešit. já díky za rady a čau
wial

Člen
# Zasláno: 30 Dub 2010 07:02


No vzhledem k tomu co píšeš tak je toho hodně co řešit :D


www.last.fm/user/WIAL
Hermas

Člen
# Zasláno: 30 Dub 2010 14:23


No, budu si tu muset ještě o tom hodně počíst. Doporučuješ něco ? thanks
Lubor

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 18:24


Ahoj jmenuji se Lubor a je mi 15 let a už rok posiluji ale mám problémi se stravou protože nevím co bych měl správne jíst snažím se mít kyždý den nějaké mosa vepřové nebo z krávy ale stejně mám svalstvo unavené trénink mám asi 20 minut jednoručka 8 KG, 10 minut velká činka 25 KG a nějaký přistáhnutí na tyči a potomhle tréninku nemám žádnou aktivitu a když mám florbal a fotbal tak jsem vyřízenej neporadil by mi někdo nějakou potravu prosím abych nebyl tak fizicky vyčerpaný po tréninku ?


Lubor
wial

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 18:56


stačí si přečíst tohle vlákno od začátku a dostaneš hodně odpovědí


www.last.fm/user/WIAL
Lubor

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 19:32


tak dík du na to myslem jsem konkrétně něco pro mladší osoby 18 let ale dík


Lubor
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Kvě 2010 11:02


Neni zadny velky rozdil mezi tim, kdyz je ti 15 a 18. Stejne jako, kdyz je ti 30. Specialni vyzivu maji mit jen male deti.

Jinak lidi, co cvici, muzou jist vsichni stejne. Jejich strava se bude lisit jen podle toho, co jim chutna a jestli nemaji nejake potravni alergie.
Mnozstvi jidla se lisi podle hmotnosti a podle toho, jestli chces vyrazne nabirat, nebo spis hubnout.
Typy jidel v urcitou denni dobu jsou ale pro vsechny stejne.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Honzamock

Člen
# Zasláno: 4 Kvě 2010 14:52


Právě jsem dobral balení BCAA Nutrend měl bych dát mezi dalším balení pauzu? Bojim se aby si na to moje tělo nezvyklo a pak bych byl bez nich .....
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Kvě 2010 15:36


Takhle to nefunguje. Neexistuje zadne zvykani na suplementy. Bud je beres a mas urcite ziviny nebo katalyzatory na vuzivani zivin, anebo je nemas.
Pokud je nemas, daji se obcas nahradit jinymi zdroji. Pokud nemas jine zdroje, telo pracuje pri zvysene zatezi hur. Je to uplne primitivni.

To, ze lidi zacnou po case stagnovat, neni dano tim, ze si jejich telo "zvyklo" na suplementy. Je to dano tim, ze se vycerpava prirozeny geneticky potencial, pripadne, ze ma telo vyssi naroky na zatez i regeneraci = musis pridiat v treninku a vyzive (i suplementech).


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Radek11

Člen
# Zasláno: 8 Kvě 2010 22:32


Chtěl bych se zeptat. Kolik gramů bílkovin má jedno syrové vajíčko ? Žloutek i bílek dohromady. Stačí když si po tréninku vypiju jedno syrové vajíčko?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Kvě 2010 23:31


Zalezi na tom, jak je velky. Mam treba ted v lednici "Zlata vejce: 6 cerstvych vajec z chovu na podestylce", a tam pisou, ze jedno vajicko (cca 60 g) ma 7 g bilkovin. Bezne se ale prodavaji i XXL vejce, tam to bude vic.

Stačí když si po tréninku vypiju jedno syrové vajíčko?
Tohle je mytus z Rockyho. Nenapodobuj to.
a) vajicka jako celek jsou narocne na traveni a vstrebavaji se dlouho.
b) syrove vajicko je na tom jeste hur nez varene co se tyce stravitelnosti
c) syrova vejce mohou obsahovat nebezpecne bakterie (i kdyz je to hlavne problem skorapky)
d) po treninku potrebujes hlavne sacharidy, ne bilkoviny - tenhle omyl dela tisice lidi, ze si po treninku davaji cisty protein. Akorat se jim znehodnoti na cukr.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Radek11

Člen
# Zasláno: 8 Kvě 2010 23:53


Dík za odpověď
Honzamock

Člen
# Zasláno: 12 Kvě 2010 14:38


Chci se zeptat co si myslíte o hroznových bombonech jak prodávají v lékárně viděl jsem v posilovně jednoho dcl namakanýho chlapa jak je jedl při cvičení a i po cvičení?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 12 Kvě 2010 15:46


Jo, a dalsi otazka bude, co si myslime o tvarohu, kurecich prsou, kreatinu, syrovatce atd. atd.
VSECHNO ma sve misto ve vyzive.

Hroznovej cukr = glukoza = dextroza. V obchode si ji muzes koupit jako Glukopur.
Pouzivani glukozy ma urcite smysl, protoze se rychle dostava do krve a je to palivo pro vykon.
Nicmene, par bonbonu pri treninku a po te nespasi. Po treninku se bezne prijima treba 80-100 g glukozy, vetsinou ve forme gaineru. Kolik by to asi bylo bonbonu?


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Honzamock

Člen
# Zasláno: 14 Kvě 2010 20:32


Noo to je asi 34 bonbonu trochu moc no... Ale tak když si jich dám pár po cvičení tak to neuškodí ( v jednom bonbonu je 120mg Vitaminu C) samozřejmě to není jedinej přísun sacharidů po tréninku. Ale díky... Ještě bych měl dotaz večer třeba u TV si nemůžu pomoc a musim něco jíst vím že na večer co nejmíň sacharidů tak co bych mohl jíst takhle na večer aby mi to nešlo na "špeky"? Co třeba nějaký mandle, arašídy, semínka apod.? Samozřejmě tak hodinu před spaním jím ještě tvaroh.
hatebreed

Člen
# Zasláno: 14 Kvě 2010 21:36


Liší se nějak protein získenej ze stravy (třeba maso) a z proteinovejch koktejlů?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 15 Kvě 2010 11:20


Neni uplne nejlepsi, aby se PO TRENINKU jedl vitamin C, protoze to prave SNIZUJE citlivost inzulinu a vede k HORSIMU zpracovani cukru.
Cili to uskodi, vyser se na to.

třeba u TV si nemůžu pomoc a musim něco jíst vím že na večer co nejmíň sacharidů
To neni pravda, sacharidy muzes jist kdykoli. Zasadni je , kolik jich snis za den celkem. Zasady typu "po pate hodine nejezte sacharidy" jsou pro hlupaky, kteri neumeji pocitat.

Vecer jez podle toho jidelnicku, co jsem tady na foru poslal uz milionkrat.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 11 Čvn 2010 16:44 - Změnil/a: Hermas


čau, chci se ještě zeptat.
Koupil jsem si proteinový nápoj http://www.ptservis.cz/index.php?page=eshop/detail -zbozi.php&id_zbozi=102031 a píše se tam, že si to mam dát 30 min. před spaním. Mam to dodržovat nebo je to zase pro jak koho ? Díky
A ještě jedna otázka, je to pro mě vhodné na nabírání svalstva, když už víš info. o mě viz. ? CHtěl bych mít jasno.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 11 Čvn 2010 17:21


Je to delany na bazi kaseinatu - ten se rychle travi (takze jde pit pred spanim), ale pomalu vstrebava (cili uvolnuje do krve postupne pres noc).

Na noc je to idealni. Jinak se to da pit behem dne, zvlast pokud nejsi zvyjkly prilis casto jist.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Hermas

Člen
# Zasláno: 11 Čvn 2010 20:24


Díky tetsuo.
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist