Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Výživa / Kompletní a ideální jídelníček pro všechny
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
Autor Zpráva
tetsuo

Člen
# Zasláno: 24 Srp 2011 09:47


O čem je celý tohleto téma?


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
niebelung

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2011 13:57


Zdravim,
poslední dobou nárážim na netu na články ve kterejch se píše o tom že 2g bílkovin na Kg hmotnosti je moc. A krom toho že se to nevstřebá(tudíž to jsou vyhozený peníze), tak to může způsobit řadu zdravotních problémů. Samozřejmě je i spousta článků( a nepočítám ty který maj zvýšit prodej proteiňáků) a rozsáhlejch diskuzních příspěvků (i tady) že 2g jsou v pohodě...takže kde je pravda?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2011 15:18 - Změnil/a: tetsuo


To je na delší povídání. Při zátěži má tělo zvýšenou potřebu bílkovin, ale ne několikanásobnou.
Zároveň, bohužel, normální stravu nelze prakticky nakombinovat tak, aby její využitelnost byla 100%, dokonce ani třeba 80%. Většinou se využije jen tak 50-60 bílkovin, co sníš.

Kompromis na zhruba 2 g bílkovin na kilo čisté beztukové tělesné váhy denně je rozumný. Musí se ale počítat všechny bílkoviny, z živočišných i rostlinných zdrojů, jídlo i suplementy (včetně kreatinu, BCAA apod.)

Potíže při větším množství bílkovin nastává nejen kvůli tomu, co se nevstřebá do krve (a hnije to ve střevech a zvyšuje riziko rakoviny), ale hlavně kvůli tomu, co se vstřebá a nevyužije. V krvi se totiž nadbytečné bílkoviny mohou proměňovat v toxiny a škodit mozku, játrům a ledvinám, projevuje se tvorbou akné apod.

Podstatné taky je, kdy se přijímá kolik bílkovin. Moc nepřeženu, když řeknu, že není třeba problém sníst najednou 100 g bílkovin (třeba tak 1-2 hodiny po tréninku), ale je problém jíst 6x denně 30 g bílkovin. Z poloviny těch jídel se půlka bílkovin vůbec nestráví.

Většina lidí si bohužel plete trávení, vstřebávání a využívání. A taky si neuvědomuje, nebo schválně ale nesmyslně nepočítá různé zdroje bílkovin (např. jako kdyby jich nebylo hodně v chlebu apod.)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
gonnwall

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2011 17:42


Takto by mohla vypadat alternativa levne snidane nejen pro studenty -

sypane musli 50g obsahuje: 4gB-32.5gS-4.5gT //787kJ/187.5kcal
bily jogurt 150g obsahuje: 7gB-7.5gS-4.5gT //420kJ/100kcal

celkem: 11gB-40gS-9gT //1207kJ/287.5kcal

naklady - sypane musli 1000g = 42kc (Globus) => 1 porce (50g) = 2.1kc
- bily jogurt 150g = 3.7kc

Naklady celkem jsou do 6kc!
niebelung

Člen
# Zasláno: 4 Zář 2011 22:22


Aha...no tak dik za odpověď.
Zeex

Člen
# Zasláno: 4 Lis 2011 16:20 - Změnil/a: Zeex


měl bych otázku začátečníka , snažim se vyladit si svůj jídelníček, vážim 77 kg, měřim 188 cm


07:00 snídaně
6x vajíčka, 2 bílky
Celozrný chléb
bílkovin: 43.3g
sacharidy: 49.6g


10:00 svačina
Corn flakes
100ml mléka
Bílkoviny: 13g
Sacharidy: 68.7g


12:30 oběd
Kuřecí prsa, krutí, hovězí, vepřové
Rýže, těstoviny
Bílkoviny: 21.3g
Sacharidy: 70.3g


15:00 svačina
Ryba pangas, ri jíná
Celozrný chléb
Bílkoviny: 32.3g
Sacharidy: 70.6


18:00 večeře
Kuřecí prsa, krutí, hovězí, vepřové
Rýže, těstoviny
Bílkoviny: 21.3g
Sacharidy: 70.3g


21:00 druhá večeře
Jogurt, vejce, celozrný chleba, tvaroh, prostě co je zrovna po ruce. popravdě v té poslední večeři nemám moc jasno

pozn: k tomu všemu si dám deně kelímek sýru cottage, oběd či večeři si posypu strouhanym 30% eidamem apod.

nutriční hodnoty na celý den mi zhruba vychází:
bílkoviny: 142.55
někde sem četl že je dobré počítat jen živočisné bílkoviny, ty co jsou v rýži nebo těstovinách nejsou tak dobré, to bych měl jen 106.1
Sacharidy: 317

Měl bych na svém jídelníčku něco měnit? Ted mě ještě zaujal noční protein, zvažuji jeho koupi, aby přes noc moje tělo tolik nehladovělo.. ted má hlavní otázka, mám si počet bílkovin nočního proteinu počítat do stravy? Pokud budu dodržovat tenhle jídelníček a k tomu budu pít ještě protein s nějakýma 70 dalšíma gramama bílkovin, rapidně tim celkový počet vystřelí nahoru.. přemíra bílkovin neni moc dobrá, ne?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Lis 2011 17:11


Počítají se samozřejmě všechny bílkoviny, tělo při zpracování nerozlišuje, odkud jsou.

Počítají se živiny za celých 24 hodin. Ostatně, ani nevím, kdy bys chtěl ten protein pít.

Systém časování bílkovin je nevhodný. Tělo zvládne jen tři velké porce denně - ráno, poledne, večer. Jinak se držet na polovičních dávkách.
Ten oběd, svačina, večere se takhle za sebou nestráví kvalitně.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Zeex

Člen
# Zasláno: 4 Lis 2011 17:22


To jsem rád, že se počítaji všechny bílkoviny, trochu mě děsil ten počet věcí, kterých bych do sebe musel nacpat

Jde o noční protein, konkrétně http://www.amix-nutrition.cz/products/16/nightpro- elite .. pil bych ho před spanim, to znamená v poslední svačinu po 21:00 , zaujala mě ta myšlenka, že tělo přes noc nehladoví ale je vyživováno proteinem

Takže s jídelníčkem si ještě pohrát, udělat tři velká a tři menší jídla, to už snad zvládnu
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Lis 2011 18:12


Menších jídel může být i víc, třeba ten noční protein se dá pít na dvě dávky.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Zeex

Člen
# Zasláno: 4 Lis 2011 18:52


na dvě dávky? To zní příjemně.. myslíš jednu v 18:00 a druhou v 21:00? Já sem amatér, na mě musíš po lopatě

Vracim se ještě ke své původní otázce, když budu ten protein užívat, musim ze svého jídelníčku ubrat ten počet bílkovin, kterej mi proteinák dá? Nebo ho můžu pít k takto sestavenému jídelníčku (140g bílkovin)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Lis 2011 13:39


Do denního příjmu se počítá všechno, co zkonzumuješ za 24 hodin, už jsem to psal.

Lze si dát normální malou večeři v 18 hodin. A ve 21:00 jednu malou davku nocniho proteinu a ve 21:30 druhou malou davku. Prostě se to takhle líp tráví.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Skank

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2011 11:02


Zdravim, měl bych na tebe dotaz Tetsuo.
Když si zde dával i odkazy na články, kde se doporučuje max 1,6g bílkovin na 1kg váhy, proč podporuješ ty 2g/1kg, bereš to cestou kompromisu mezi těmi dvěma skupinami? Tedy někdo tvrdí pod 2 někdo nad 2.

A dál k plynatosti. Ať to zní jakkoliv šíleně, dá se tím "měřít" ideální denní dávka bílkovin? Chci tím říct, mám 183cm a 90kg bez výrazně viditelného tuku a dodržoval jsem během posledních 2měsíců 2g na 1kg váhy, přibral jsem 6kg poměrně slušné hmoty, ale za cenu opravdu výrazného společenského odloučení - když vypustíš každých 30minut projektyl, že pomře vše v okolí 10m, tak si pečlivě rozmyslíš, kterých společenských akcí se zúčastníš . Čili zřejmě ty 2g jsou pro mě zbytečně moc a já vevnitř hniju zaživa, nebo to špatně časuji? Maso jedu obvykle 2x denně - oběd a večeře. Vajíčka občas jako druhou večeři. Ráno a na noc protein. Obvykle techto 5 jidel uz je hnedka 180g bilkovin. Jestli to pak člověk dělá správně, tak dají se ty bílkoviny omezovat dokud plynatost nezmizí a pak to zastavit, protože to je ta hranice kdy to tělo zpracovává ideálně?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 30 Pro 2011 16:39


Když si zde dával i odkazy na články, kde se doporučuje max 1,6g bílkovin na 1kg váhy, proč podporuješ ty 2g/1kg, bereš to cestou kompromisu mezi těmi dvěma skupinami? Tedy někdo tvrdí pod 2 někdo nad 2.
Protože většina lidí nemá vyvážený příjem bílkovin a ten nadbytek nevyužitých bílkovin u 2g/kg je ještě přijatelný.

Čili zřejmě ty 2g jsou pro mě zbytečně moc a já vevnitř hniju zaživa, nebo to špatně časuji?
Spíš časování. Navíc, klasická tuhá potrava se blbě tráví, lidé si neuvědomují, že hodně z toho, co sní, se vůbec nedostane do krve. Pravděpodobně ti na anabolizace stačí tak 1, 25 g/g Čímž neříkám, že máš tolik jíst, protože jsme zpátky u problému využitelnosti.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Tony

Člen
# Zasláno: 25 Led 2012 20:00


tetsuo
mphl bys mi poradit, když jsem endomorf, a má zásoby tuku, né velké ale pneu a boky mám, mám v objemovce , snížit sacharidy na 3 g/kg nebo to mám nechat na 4-5 ? Jak jsi tady psal :
Systém časování bílkovin je nevhodný. Tělo zvládne jen tři velké porce denně - ráno, poledne, večer. Jinak se držet na polovičních dávkách.
Ten oběd, svačina, večere se takhle za sebou nestráví kvalitně.

-tím jsi myslel ,že je to nevohdné kombinace bilkovin. rozpoložení na den ? Dik
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Led 2012 17:02


Zkus měsíc na 3 g sacharidů/kg a uvidíš, jak se to pohne nebo nepohne.

Nemá cenu jíst po celkém obědu velkou svačinu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Tony

Člen
# Zasláno: 26 Led 2012 17:45


tetsuo
Tím snížením ,jsem myslel, zda nějak nezasáhnu do budování svalů. Poku jsem z ruzných článku vyrozuměl,tak pro rust jsou nejduležitější bílkoviny ,ale proč je tolik sacharidů , je to z duvodu když tělo potřebuje energii tak bere ze svalů ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Led 2012 18:11


Lidé, kteří nabírají tuk, mají problém s uskladňováním glykogenu ve svalech. Takže je lepší, když sníží příjem sacharidů.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
eckos33

Člen
# Zasláno: 5 Úno 2012 15:46 - Změnil/a: eckos33


tetsuo

čau, dal by se tento jídelníček použít na přibirání. Výška 182, váha 62

Snídaně - 7:00 – Corn Flakes 100 – S. 82g, B. 8g, Kalorie: 375,95 kcal
Svačina – 9:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Svačina – 11:30 – 1× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 33, b. 9g, Kalorie: 200 kcal
Svačina – 13:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Oběd – 15:00 – kuře + ryže - S. 60, B. 20, Kalorie: 420 kcal
Svačina – 17:00 - Corn Flakes 100 – S. 82g, B. 8g, Kalorie: 375,95 kcal
Večeře – 19:30 - kuře + ryže - S. 60, B. 20, Kalorie: 420 kcal
Večeře 21:00 – tvaroh+vejce B.25, kalorie: 270 kcal

Celkem: S. 450g, B. 130g, Kalorie: 3700 kcal

Ještě mám gainer MUTANT MASS

Kdyžtak, aby jsi mi ho nějak upravil. Díky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Úno 2012 19:25


Svačina – 9:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Svačina – 11:30 – 1× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 33, b. 9g, Kalorie: 200 kcal
Svačina – 13:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal

TOHLE NE

Pak 2x Kure+ryze - příšerný stereotyp. PŘESNĚ TOHLE vede ke špatné využitelnosti bílkovin.

Stejně tak jíst po dvou hodinách je nesmysl.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
eckos33

Člen
# Zasláno: 6 Úno 2012 07:04


Svačina – 9:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Svačina – 11:30 – 1× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 33, b. 9g, Kalorie: 200 kcal
Svačina – 13:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + zelenina – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
TOHLE NE

Pak 2x Kure+ryze - příšerný stereotyp. PŘESNĚ TOHLE vede ke špatné využitelnosti bílkovin.

Stejně tak jíst po dvou hodinách je nesmysl.


Tak jak bych to měl upravit ? Hlavně mezi školou bych to viděl na pečivo a nějaké ovoce.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 6 Úno 2012 13:19


Dej si POŘÁDNOU snídani: obiloviny (ovesné vločky/pohanka), vejce, mléko/jogurt/ovoce

pak JEDNU svačinu - ideálně kysaný mléčný výrobek a žitné pečivo a ovoce

Místo kuřete dej napodruhé jiné maso.

Rozestupy mezi jídly aspoň 3 hodiny.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
eckos33

Člen
# Zasláno: 6 Úno 2012 13:42 - Změnil/a: eckos33


Takže v 7 ráno snidáně, pak v 10 svačina a co v 13 ? Oběd můžu mít kolem 15 hodiny. Dalo by se třeba kuře nahradit sušeným masem ? díky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 8 Úno 2012 18:11


Co v 7 velká snídaně, svačina kolem 11 nebo 12 a oběd v 15?


Dalo by se třeba kuře nahradit sušeným masem ? - v zásadě ano.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 8 Úno 2012 19:08


Ahoj Tetsuo, sleduji tuto diskuzi a mám pár otázek. Má smysl jíst každé 3 hodiny? Nepůjde tělo do katabolismu. Mám podvědomě zažité jíst každé 3 hodiny, ale rád bych to změnil např. Vypustit svačinu odpoledne. Znaméná ´zdraví´ hlad, že tělo jde do katabolismu a začne spotřebovávat vlastní svaly, tuky atd? A poslední otázka. Jak by jsi mi doporučil rozložení jídla během dne? Snídám v 5 kvůli práci, oběd v 11:20 a večeře v 17: 30. Má smysl zařadit mezi ně svačiny nebo je lepší 3 velká jídla? Děkuji
Levandule

Člen
# Zasláno: 9 Úno 2012 09:00


Ještě doplním, že pravidelnost stavy je pro mě důležitá (měl jsem potíže se slinivkou) a nerad bych se pouštěl do proteinových nápojů, tekuté výživy ...Díky moc za názor
tetsuo

Člen
# Zasláno: 9 Úno 2012 14:01


Má smysl jíst každé 3 hodiny? Nepůjde tělo do katabolismu.
Nemá, nepůjde. Tělo i drží zásobu volných aminokyselin zhruba 5 hodin, i více.

3 velká jídla jsou ok, mezi ně má ale smyl přece jen dát malý, rychle stravitelný nápoj třeba jen s 10-15 g bílkovin a nějakými sacharidy.

Tvoje rozmezí u velkých jídel je přece jen přes 6 hodin. A těmi malými dávkami živin z nápojů (teoreticky může být i jogurt nebo kefír) se dostaneš úplně do normálu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Levandule

Člen
# Zasláno: 9 Úno 2012 14:03


Já tam zařazuji ovoce, zeleninu, ořechy - je to problém?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 9 Úno 2012 14:17


Tak, jsou to zdravé věci. Ale nemají moc bílkovin. Resp. ořechy ano, ale muselo by se jich jíst hodně.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
eckos33

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2012 20:27 - Změnil/a: eckos33


tetsuo


ahoj,
tak jsem to maličko poupravil, nevím jestli už to je ono, ale na to se právě zeptat tebe

Snídaně - 7:00 – ovesná kaše + mléko – S. 85g, B. 12g, Kalorie: 504 kcal
Svačina – 9:30 – 2× rohlík celozrnný + šunka + banán – S. 80, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Svačina – 12:00 – 2× rohlík celozrnný + šunka – S. 66, b. 18g, Kalorie: 400 kcal
Oběd – 14:50 – kuře + ryže - S. 60, B. 20, Kalorie: 420 kcal
Svačina – 17:20 - Corn Flakes 100 g + mléko – S. 82g, B. 8g, Kalorie: 375,95 kcal
Večeře – 20:00 - sušené maso+ racio obilné - S. 50, B. 20, Kalorie: 420 kcal
Večeře 21:30 – tvaroh+vejce B.25, kalorie: 270 kcal

díky
tetsuo

Člen
# Zasláno: 14 Úno 2012 23:13


Ráno víc bílkovin a živočišné zdroje: vejce, mléko.

Nejíst 2x za sebou stejnou svačinu. Podruhé lépe jogurt nebo kefír.

Nejíst samotné cornflaky.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
<< . 1 . 2 . 3 . 4 . 5 . 6 . 7 . 8 . 9 . 10 ... 13 . 14 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist