Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Suplementy / jake davkovani kreatinu??
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
Atreyu

Člen
# Zasláno: 25 Dub 2010 22:53 - Změnil/a: Atreyu


zdarec,tak bych chtel vyzkouset kreatin.koupil sem monohydrat,na obalu je davkovani tzv.prvni tyden 3xkavova lzicka denne a 3 tydny jenom jedna kavova lzicka denne.zda se mi to trochu malo.
ja 189cm,94kg

diky za rady
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 00:18 - Změnil/a: tetsuo


(repost z jiného klubu)
Základní info ke kreatinu pro všechny

Jednoznačně nejosvědčenější věc je kreatin monohydrát. O jeho účinnosti není sporu. Kdo si ho vyzkoušel a jedl přitom dost jednoduchých sacharidů, poznal jeho nástup zcela viditelně – 5-10% nárůst síly a 2-3 kila svalů, případně 4-5 kilo celkové váhy (i s vodou) v prvním měsíci užívání.

Monohydrát nikdy nebyl a ani nebude překonán žádnou jinou formou (fosfát, citrát, krealkalyn, ethyl-ester atd.) a je zbytečné za tyto nesmyslné novinky a „vylepšení“ utrácet peníze.

Všechna údajná vylepšení nedovedou přinášet větší nárůst hmoty ani síly, protože kapacity nasycení svalů kreatinem jsou omezené – takže je úplně jedno, za jak dlouho ty svaly nasytíte. Rozdíl oproti nasycení monohydrátem a libovolnou jinou formou může být v řádu dnů, do měsíce se ale účinky srovnají.

Čili jediná rada – nevěřte žádné reklamě, která tvrdí, že nějaký nový typ kreatinu je revoluční. Obvykle jsou tyto formy velice špatně prozkoumány (vazba přes ethylovou-alkoholovou skupinu je z hlediska fungování metabolismu dokonce pěkná pitomost, pokud to porovnáte s vazbou přes vodu) a mnohdy bývají i přes veškeré propagační řeči méně účinné než monohydrát.

Základní dávkování je 1g/20 kg váhy denně, v den tréninku i mimo něj.
Kreatin je nejlepší užívat mezi jídly, rozpuštěný samotný v horké vodě.
Není vhodné užívat ho smíchaný se sacharidy, které zakyselují žaludek a není vhodné dávat si ho krátce před tréninkem, protože dočasně zhoršuje kvalitu krve.



U kreatinu bych zmínil jen tyto obtíže.

1) Pokud máte náhodou problém se vstřebáváním kreatinu, rozmíchejte si ho v horké vodě, ve studené je totiž nerozpustný a občas dělá zažívací potíže. Použít lze i horké mléko, které neutralizuje stěny žaludku. Další uklidnění žaludku zajišťuje jedlá soda.

2) Vyhýbejte se kreatinu vyráběnému v Číně a preferujte kreatin z Rakouska a Kanady, kde mají přísnější testy kvality.

3) Vysoké dávkování (tzv. nasycovací fáze) dočasně snižuje imunitu a pak také dávkování před tréninkem krátkodobě zhoršuje kvalitu krve a tudíž snižuje výkon. (To možná leckoho překvapí.)

Tudíž, na nasycovací fázi se raději vykašlete, nebo dávkujte něco mezi „nasycovací“ a „udržovací“ fází, a užívejte kreatin více ve dnech bez tréninku a v den tréninku pak jen s velkým předstihem, než jdete cvičit. Je totiž úplně jedno, za jak dlouho nasytíte svaly maximem kreatinu, které u jednotlivých lidí kolísá mezi 100-130 gramy. Pokud se budete držet dlouhodobého dávkování 1g/20 kg váhy denně, bude odpad z kreatinu – toxický kreatinin – malý a neškodný.

Pokud jste onemocněli nějakou virózou, kreatin vysaďte úplně a stejně tak vysaďte zdroje volného argininu (např. různé formy nitrixu/NO výrobků na napumpování), protože krystalický arginin podporuje růst virů.

4) Bez velkého strašení taky dodám, že kreatin je stále trochu problematická látka – panuje u něj totiž podezření z možné rakovinotvornosti (vyskytly se takové zprávy u výrobků, kde je čistý kreatin míchaný s tzv. transportními systémy). Z mnoha důvodů ho proto nedoporučuju začátečníkům, kteří ještě ani nemají dobře sestavený jídelníček a obecně dělají spoustu zdraví škodlivých věcí. Mírné riziko z užívání kreatinu si podle mě můžou dovolit nést jenom ti, kteří mají dokonale sladěnou životosprávu.
Vysoké dávky kreatinu jinak u některých lidí vyvolávají náběhy na psychickou depresi, proto opětovně upozorňuju, že je vhodné neprovádět "nasycovací fázi".
(Je to upozornění typu – nepijte moc alkoholu, a když už ho pijete, nemíchejte ho, nekuřte a nejezte smažená jídla a cukrovinky.)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Atreyu

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 07:57


diky za super clanek
takze bych mohl 14 dni brat 10g denne a pak uz jenom tech 5g denne?
mam kreatin zase na nejakou dobu vyradit,nebo ho uzivat dal?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 08:51


To je hezky, ze dekujes za clanek, ale evidentne jsi ho necetl.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Atreyu

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 10:38


ale cetl,jenom sem se spatne vyjadril..... chtel sem zmensit tu nasycovaci fazy resp. rozdelit do 2 tydnu.
nebo bych mel teda vynechat nasyc. fazy uplne a brat jenom tech pro moji hmotnost 5g (to by mela byt kavova lzicka??) denne?
wial

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 12:14


ano


www.last.fm/user/WIAL
tetsuo

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 14:37


1 kavova lzicka kreatinu ma asi 1 gram.

Tyhle veci si ale proste predem odmer na kuchynske vaze, to je zakladni pomocnik.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Atreyu

Člen
# Zasláno: 26 Dub 2010 23:06


dik
silent15

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 13:36


tetsuo: zda muzu otazku ohledne toho davkovani? do jakeho objemu to michat?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 29 Dub 2010 14:48


Male, 2 deci staci.
Zaludek pri vetsim objemu tekutin nez 3 deci zacne travit naprazdno, cimz se opet zvysi rozpad kreatinu.
Po kratke pauze lze ale k tem dvema deci vody s kreatinem pridat dalsi 2 deci. atd.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Atreyu

Člen
# Zasláno: 30 Dub 2010 09:48


zdar tetsuo,tak sem si to vazil a 1 kavova lzicka je 5g....
tak nevim jestli mam nejaky divny lzicky nebo vahu
tetsuo

Člen
# Zasláno: 30 Dub 2010 13:40


Zalezi, jak moc navrsena lzicka to je.
Jestli ti funguje vaha, zjistis velmi snadno. Staci mi nejaky vyrobek, ktery rika, kolik gramu ma lzicka nebo lzice vyrobku, a kdyz tohle bude sedet, tak sedi i vaha kreatinu, ktery tohle na tvem obalu nema.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
silent15

Člen
# Zasláno: 1 Kvě 2010 16:03


Je mozne to rozpoustet treba v teplem mleku?
Jelikoz v te vode je to take bez chute , a v te teple vode se to ani nerozpousti jak se psano, ono to usedne za chvili
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Kvě 2010 16:17


Kdyz si ohrejes vodu v konvici (nemusi byt nutne varici, ale mela by byt HORKA), zalijes kreatin ve sklenice a rozmichas ho lzickou, tak se rozpusti.

Horke mleko je taky mozne, ale primarni vliv na rozpusteni ma teplota kapaliny, ne to, jestli je to mleko, nebo voda.

A to, ze je kreatin ve vode bez chuti, je jaksi dost jedno. Neuzivas ho kvuli chuti.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Drobamos

Člen
# Zasláno: 2 Kvě 2010 12:31


Mohl by někdo převážit na dobrý váze kolik má teda jedna zarovnaná čajová lžička gramů?
Bohužel nemam tak přesnou váhu a beru dočasně cca 4g kreatinu denně a mam to rozdělený do dvou dávek, vycházim z toho že 5g je zarovnaná lžička tak beru pul lžičky a pak zase pul lžičky....ale pokuď by lžička byla jen gram tak je to naprosto směšná dávka...
silent15

Člen
# Zasláno: 2 Kvě 2010 22:04


Mno nechavam vodu vzit nekdy kdyz to nestihnu a creatin se uplne nerozpusti je jako mouka porad tam jsou ty hrudicky male nebo jak to rict, ale nerozpusti se uplne ..
Drobamos

Člen
# Zasláno: 2 Kvě 2010 22:42


tak to nevim co máš za creatin monohydrate ale já normálně napustim z kohoutku teplou vodu do 2dcl, zamíchám lžičkou a kreáč se rozpustí....
silent15

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 07:58


http://www.vitalita.cz/100-creatine-monohydrate
Tomass9

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 13:47


Vrchovatá kavová lžička je cca 6g, takže jestliže dáváš zarovnanou tak bys to měl mít kolem 4g. Ja to míchám normálně se studenou a aji tak se to rozpustí když to pořádně zamícháš. Takovej ten píseček na dně ti zůztane aji v teplé vodě. Vždycky dopstim trosku vody abych to vypil všechno a je to.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 14:36


Neni dobre pit teplou vodu z kohoutku. Neni urcena na piti.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
silent15

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:23


Aha, ja piju vodu z kohoutku dam ji do konvice dam ji skoro do varu zaleju necham schladit a vypiju. Ty myslis vodu balenou v pet flasce?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:25


Ne, studena voda z kohoutku je v pohode, stejne kvalitni nebo lepsi nez z PET lahve. Postupujes spravne.
Jen kolega Drobamos to nedela moc dobre.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
silent15

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 16:56


jj jeste ohledne toho davkovani tady pises "Základní dávkování je 1g/20 kg váhy denně, v den tréninku i mimo něj. " , ale na baleni strankach atd s kreatinem je 2x denne 5g. tak cemu verit
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 17:01


Nema cenu rozebirat neco, co je tu rozebrano 100x. Jestli chces utracet vic penez za stejny efekt, posluz si.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
silent15

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 17:10 - Změnil/a: silent15


Mno ja jsem neco cetl v topicu Creatin ... , tak chces rict ze 2x 5g je to same jako 4 x 1g v ucinku?

//EDIT: jj uz jsem se to tu nekde docetl diky z rady
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Kvě 2010 17:33


Do mesice to bude uplne to samy.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
windy

Člen
# Zasláno: 21 Srp 2011 13:33


Zdravím, teď opravdu nevím co mám dělat, protože sem nejednou četl brát kreatin se sacharidy a rovněž ho brát před tréninkem a po něm. Taky sem se dohledal informací, kde píšou, že nejučinější vyzkoušenou metodou je nasycovací cykl. Sám nevím jaký podíl na tom má reklama apod..
tetsuo

Člen
# Zasláno: 21 Srp 2011 13:54


Reklama má podíl velký. Reklama rovněž spoléhá na lenost lidí a jejich představu, že musí brát všechno najednou, nejlépe před a po tréninku, "aby to měli odbyté". Výsledkem pak jsou často (ne vždy) různé zažívací potíže a snížená účinnost = musíš toho brát více = více se toho prodá = výrobci jsou více spokojení.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
windy

Člen
# Zasláno: 21 Srp 2011 16:23


Jenomže právě tady jsou ještě dva další aspekty, nekoupil bych si výrobek, kde je napsáno, že ho musím sníst půlku za den a zítra si mám koupit další, a lidi co se zabývají kulturistikou, víceméně nejsou liní, ale dávkování bych nechal stranou, hlavně jsem se chtěl prosím zeptat, jak moc zvyšuje účinnost kreatinu, pokud jsi ho vezmu dohromady se sacharidy a jak velký dopad by to mělo na žaludek (dlouhodobě)? Zatím sem zaznamenal jen lehkou nevolnost, která mě nějak moc neobtěžuje.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 21 Srp 2011 16:25


Účinnost se spíš snížuje, pokud se kreatin přijímá spolu se sacharidy. Účinnost je ale mimořádně vysoká, pokud se kreatin potká se sacharidy až v krvi. Satší mít prostě v krvi sacharidy z předchozího jídla.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 299 [4 Dub 2017 04:49]
Hosté - 299 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist