Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Ostatní / Přetrénování/počet cviků na partii
Autor Zpráva
Purityforall

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2013 05:42


Zdravím
Chtěl bych se zeptat místních zkušených cvičenců na problematiku přetrénování o které jsem toho dost přečetl a jako u skoro každého problému jsem se dočetl vícero protichůdných tvrzení, která nejsem schopen sám posoudit.
Můj cíl je po několika měsících stagnace, kdy jsem cvičení bohužel trošku flákal opět nabrat nějakou hmotu. Tenhle záměr jsem si lehce zkomplikoval dvěma tréninky kickboxu týdně, které jsou zaměřené kondičně a na silovou vytrvalost, nicméně jsem odhodlán jíst co nejlépě a nejvíce (plus se cpát suplementy) - v tom mám jasno.
V čem ale nemám jasno je to, jakou tréninkovou zátěž mám tedy zvolit, abych nesetrval ve stagnaci, nebo nedejbože aby nedošlo k úbytku svalové hmoty. Svůj trénink jsem si představoval takto:

Biceps/Triceps - 3 cviky na triceps, 2 cviky na biceps
Nohy/Ramena - 4 cviky na nohy, 3 na ramena
Hrudník/ Záda/ - 2 cviky na hrudník, 4 na záda
+ na konci každého tréninku jeden cvik na procvičení břicha

Kamarád mi k tomu řekl, že bych dělal zbytečně moc cviků na jednotlivé partie a že by tento trénink vedl k přetrénování ( měl bych prý dělat jen základní cviky) Jiný zase tvrdí, že pokud budu dělat méně cviků, neprocvičím svalové partie tak kvalitně...
Nutno asi dodat, že bych se rád zvětšil bez zbytečných tukových přírůstků, což je ale vlastě záležitost výživy ))
Co si o tom myslítě ? Předem díky za jakýkoli názor.

Btw. Je mi 18, měřím 178 cm, vážím 78,4 kg
Legi

Moderátor
# Zasláno: 3 Bře 2013 06:30


Kamarád má pravdu. Tento trénink jako fullbody se prostě nedá odcvičit pořádně. Máš tam k 60-ti sériím cviků. Abys to stihnul odcvičit za 2(!) hodiny, musel bys být nejen na steroidech,ale i na speedu. Fullbody se cvičí jeden cvik na partii, na nohy a záda můžou být dva.

Co se týče stravy, někdy méně znamená více. Hlídej si celkový příjem kalorií a poměr mezi bílkovinami, sacharidy a tuky na straně jedné a vitamíny, stopovými prvky, tedy hlavně ovocem a zeleninou na straně druhé. Je dobré jíst jen tolik, kolik jsi schopen utilizovat, čili co se Ti opravdu dostane přes stěnu tenkého střeva do krve. Fungovat jako průtokovej ohřívač totiž vůbec zdravé není.


42let @ 195cm @ 125kg
Purityforall

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2013 16:22


Dobře, děkuju...
Jenom mi vrtá hlavou to, že se to dá stihnout jen za dvě hodiny atd.
Např. ten trénink biceps/triceps jsem si zkoušel s tím že jsem jel čtyři série po 8-10 opakování u každého cviku a měl jsem to hotové za něco malé přes hodinu bez rozehřátí a protažení. Je pravda, že přesně nevím jak dlouhé jsem dělal pauzy mezi sériemi, takže je to možná věc intenzity.
Legi

Moderátor
# Zasláno: 3 Bře 2013 17:38


Já jsem netvrdil, že se to dá stihnout za 2 hodiny. Tys tam neviděl tu ironii? Prakticky se to stihnout nedá, ale hlavně jde pro začátečníka o nesmyslný objem práce.


42let @ 195cm @ 125kg
Purityforall

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2013 17:38


jo aha, koukám že tady došlo k nedorozumění. Tenhle trénink jsem myslel jako split - každý řádek je jednotlivý trénink v jednotlivý den ( např. pondělí - biceps/triceps) ... I tak je to příliš mnoho cviků a povede to k přetrénování ?
Legi

Moderátor
# Zasláno: 3 Bře 2013 17:41


Split cvičí jen pokročilí. Ty se drž toho fullbody.


42let @ 195cm @ 125kg
Purityforall

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2013 18:39


Z hlediska techniky a procítění cviků si myslím, že alespoň mírně pokročilý už jsem. Myslíš, že fullbody mi k objemu pomůže rychleji než split ? Je pravda, že trénink kdy se procvičuje celé tělo během jednoho dne jsem naposledy jel když jsem začínal a spevňoval jsem tělo před objemovkou, takže nemám tuhle oblast vůbec zmapovanou...
Takže radši třikrát týně fullbody, než dejme tomu čtyřikrát týdně split ? (Více než čtyři tréninky bych časově nezvládal )
Legi

Moderátor
# Zasláno: 3 Bře 2013 19:19


Můžeš vyzkoušet nejdřív 3x týdně fullbody a potom to 4x týdně rozdělit na spodek, vršek, spodek a vršek.


42let @ 195cm @ 125kg
Purityforall

Člen
# Zasláno: 3 Bře 2013 21:26


Dobře, zkusím to.
Díky za pomoc.
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 1 [ vlaydimir ]
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist