Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Ostatní / Jak jeden borec posiloval...
Autor Zpráva
AxelF

Člen
# Zasláno: 5 Čvc 2011 15:17


Zdravím tě, elito

Mám takové to silné nutkání podělit se o svůj příběh. Netroufnu si přesně říct, co od Vás očekávám. Snad radu(hlavně), sdílenou účast, pochopení, kritiku, otevřenou diskusi na dané téma, lítost(?!), závist(pochybuju), či co.


Tak teda: ca. před třemi dlouhými léty jsem se začal zajímat o posilování/kulturistiku. Podnětem mi byl nejspíš spolužák na škole, který se tomu již chvíli věnoval a měl slušné přírůstky(žádný mohutný nárůst, nicméně mě to začalo žrát, říkal jsem si, když může on...).
Přečetl jsem pár článků na internetu, udělal průzkum a začal cvičit. Zpočátku sem tam, i míň než jednou týdně(ha-ha), časem jsem začal s jiným kamarádem(sparing) chodit 2x týdně a cvičil celé tělo(myslím, že to bylo každý úterý a čtvrtek, ale na tom asi ani nezáleží). To trvalo asi rok půl. Poté přišli prázdniny a já se rozhod, že to začnu brát trochu vážně. Podotýkám, že nejedu podle žádných plánů, nepoužívám metody, cvičim jednoduše co chci, povětšinou s vyšší intenzitou a průměrným objemem(spíš silový trénink). Deník jsem si ze začátku vedl, ztratil se ale a já ho podle mých závěrů ani nepotřeboval. Jenže...Uběhlo něco přes dva roky a já, podle vlastního soudu, měl dost chabé výsledky. Na místě byla deprese a frustrace, rozhodl jsem se, že musím něco změnit. Bohužel jsem musel do nemocnice na zákrok a měsíc jsem nic nedělal(bylo to někdy letos na přelomu ledna a února, s tím že jsem se do cvičení zase pustil až na začátku března). Po tomto delším odpočinku(podotýkám, že to byla ta nejdelší pauza za dva a půl roku, předtím jsem pauzíroval sem tam maximálně týden) jsem zas byl myšlenkama trochu jinde, na nějaký zápisky atd. jsem neměl chuť. Stejně jsem potřeboval chvíli, abych se vrátil na dřívější úroveň(tzn. z úrovně OMG na úroveň ujdeto, aspoň z mýho pohledu). Koncem května jsem se konečně uvolil k zavedení deníku. Začal jsem po DLOUHÉ době členit tréninky aspoň na trénink horní poloviny těla a dolní poloviny. Šel jsem do toho poctivě a s vervou. Plán byl nepředřít se, cvičit s rezervou, váhy kolem poloviny až dvou třetin maxima( a sem tam i maximum, hlavně na bench-pressu a dřepech). Po měsíci však nebyly žádné výsledky. Spíš jsem ještě zhubl.

To bylo někdy koncem června, čili poměrně nedávno. Nemusím snad tajit, jak mě to vzalo. měl jsem chuť s tím praštit...

Nejsem ale žádná slečinka. Držím se pravidla, že přírůstky musí být i když člověk necvičí úplně ideálně, přestože jich dosáhnete za delší dobu. Zvážil jsem, že bych mohl přidat, změnit strategii, přečíst si něco o různých technikách, metodách, postupech atd, protože i když bych určitě s mým dřívějším tempem dosáhl monstrózních svalů určitě dřív, jak za 30 let(ha-ha), nechce se mi čekat tak dlouhou dobu. Předně proto, že mám velké ambice a chtěl bych(světe div se) jednoho krásnýho dne soutěžit(samozřejmě v oblasti kulturistiky). Rozhodl jsem se teda pro změnu, koupil jsem si výživu, a vytyčil si cíl - do konce prázdnin budu mít aspoň takovou muskulaturu, abych se necítil trapně nosit triko s krátkým rukávem(jj, teď se cítim trapně).

Konečně se teda dostávám k té části, která je pro mne aktuální a stěžejní pro mé další přírůstky. Je mi 17 let(nar. v prosinci 93), cvičím už tři roky, měrím ca. 185 cm a vážím 80kg(míry můžu připsat, nepovažuju je však pro teď za nezbytné). Od počátku jedu na sílu(rád si dávám s lidma páku a předvádim se), která se ovšem bez velkých svalů neobejde.
Mám dostatečný příjem potravy, celkem dost spánku, snažim se dodržovat příjem bílkovin na 2g na 1 kg TH. Od začátku prázdnin jsem se rozhodl posilovat 7 dní v týdnu (7 + 0, celkem velkej zápřah...) a pauzy mít jen, když nebudu moci cvičit(tzn. když mám v plánu nějaký výlet atp.), což bude 20 dní z 60(2. týden prázdnin, poté 6. a nakonec 8.).
Trénink mám rozdělen na: jeden den ruce a břicho, druhý nohy a záda. Jídelníček mám: ráno céčko 500mg, zinek 30mg, vajca a snídaně dle chuti(müsli, cornflakes, vločky, chleba, atp.). Dojídám ještě zbytek jednoho suplementu, nějaká kreatinová srandička od Muscle-tech(creatine formula pro series či co). Asi před desátou jdu cvičit. Před cvičením si dávám bullnox(1 odměrka), trénink samotný trvá asi hodinu a půl. Zařazuju vždy kolem 7 cviků na trénink(u mě to znamená 30-40sérií), ať už jde o nohy nebo ruce. Cvičim věci jako je: přednožování, zakopávání, dřepy, leg-press, výpony, hyperextenze, bench, shyby(podhmatem i nadhmatem-za hlavu), pullover, peckdeck, tlaky, francouzské tlaky, upažování, připažování, rozpačky atp.(klasika).
před cvičením si dám pár minut skákání přes švihadlo(běhal bych, ale mám nepříjemně odřené koleno, takže nohám v současnosti moc nedám)
Po odcvičení mám 15 minut oddech, potom si dám Maltox - nějaký poly-cukrový přípravek, abych nestrádal z nedostatku energie; a samozřejmě něco jako banán nebo sladkost na rychlý cukry. Přijdu domů, dám si pořádný oběd a po hodině do sebe hodim ještě protein(myslim, že je to 80tka). Už nic jiného nedělám, maximálně nějaká ta práce doma nebo na zahradě, ale jinak relax.

Toť vše, nejdůležitější z mého posilovacího života. Jak jsem psal na začátku, nemám žádné konrétní očekávání, spíš jsem se chtěl jenom hodně rozepsat, a zabít nějakej ten čas.

Čekám, že mě budete vytýkat spoustu věcí(cviky, přehnanou aktivitu, špatnou výživu, to, že jsem idiot), nicméně mějte na paměti, že mnohem efektivnější a příjemnější by byla nějaká trefná reakce s konstruktivním řešením(samozřejmě od nikoho nečekám, že mi řekne: todle změn a budeš nabušenej).

P.S.: Tak mě napadá, že se pořádně chytnu za hlavu, až si to po sobě přečtu, stejně Vám to sem ale umístim
ZANGER

Člen
# Zasláno: 5 Čvc 2011 16:48 - Změnil/a: ZANGER


(samozřejmě od nikoho nečekám, že mi řekne: todle změn a budeš nabušenej)
Ten tvůj hala bala trenink změn na tohle http://forum.posilovani.net/index.php?action=vthre ad&topic=4218&forum=5&page=0 a budeš nabušenej.

Pak bych možná ještě malinko podotkl: vest si treninkový deník o hovnu, pro hovno, je na hovno.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Čvc 2011 18:33


Zbytečně moc cviků, nejasné rozdělení partií, bez údajů o tom, jak provádíš série a opakování u jednotlivých cviků.

Po tréninku si nedávej čistě cukry, ale kombinaci sacharidů a proteinů.

Když říkáš, že cvičíš 7x týdně a pak z 60 dnů nebudeš cvičit 20 dní, zní to trochu divně.

Myslím, že se dá dostat na úroveň, kdy cvičíš každý den, ale rozhodně nemůžeš cvičit každý den naplno.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
AxelF

Člen
# Zasláno: 5 Čvc 2011 19:52


Jasně chlape, můj problém zkrátka je, že nemám chuť se pustit do nějaké metody, protože se prostě neudržim dělat jen pár cviků, už sem si tak bohužel zvykl. Bližší info dávat asi opravdu nebudu, raděj se prostě podvolím, vyberu nějakej konrétní program a pustím se do něčeho sofistikovanějšího, v čem je přehled a u čeho můžu vidět jednoznačné výsledky. A dodatek k tvým dotazům: 60 dní jsou prázdniny, 20 dní nemám vůbec žádný čas na cvičení, tzn. 40 dní sem měl čas cvičit, tak to, co jsem tu psal(7x v týdnu) ber s rezervou a prostě tak, že bych býval cvičil každý den, kdy bych měl čas, jinak by to opravdu nenavazovalo. A dík za radu kombinovat cukry s proteiny. Zastával jsem názor, že člověk potřebuje nejdřív doplnit zásoby sacharidů, aby mělo tělo z čeho čerpat energii(a aby to teda nebylo na úkor nových přírůstků). Bílkoviny bych osobně do těla necpal hned jak dozvednu poslední kila, ale když mi to radí člověk, kterej o tom už něco ví... Už nemám co dodat. Děkuju za reakce.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Čvc 2011 22:44


A dík za radu kombinovat cukry s proteiny. Zastával jsem názor, že člověk potřebuje nejdřív doplnit zásoby sacharidů, aby mělo tělo z čeho čerpat energii(a aby to teda nebylo na úkor nových přírůstků). Bílkoviny bych osobně do těla necpal hned jak dozvednu poslední kila
Potřebuješ nějaké bílkoviny (resp. aminokyseliny, hlavně BCAA - leucin, isoleucin a valin) na ovládání inzulínu, který ty cukry zpracovává.


S tím tréninkem je to těžký. Musíš si stanovit, kolik dní v týdnu a kdy chceš opravdu cvičit.
Jednoduché rady: cviky jako dřepy, bench press, mrtvý tah, tlaky vestoje, případně silové přemístění nemá velký smysl cvičit s vysokými počty opakování. Ideální je rozmezi 3-6 opakování. Počet pracovních sérií by ale měl být větší - 5 a více. (Nepořítají se 3-4 rozcvičné série předtím.)
Těmito základními cviky se dá nabrat nejvíc hmoty.
Izolované cviky jsou doplňky, u většiny lidí stačí, když tvoří 20 % tréninku.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 1
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist