Posilovani.net  
 Posilovani.net - Domů - Odpovědět - Statistika - Registrace - Hledat -


forum.posilovani.net / Ostatní / Posilovanie a zdravie
. 1 . 2 . >>
Autor Zpráva
cresh

Člen
# Zasláno: 16 Lis 2010 18:33


Ahoj .. Takže pred pár dňami som počul zarážajúcu správu, ktorá ma dosť prekvapila a neviem či jej veriť - posilovaním (a kulturistikcou stravou - vysoký obsah bielkovín a sacharidov) sa zvyšuje hladina močoviny v krvy + ešte jednej škodlivej látky. Tiež som počul, že jeden chalan skoro prišiel o obličku, keďže mal vysoký obsah tejto močoviny v krvi. Tak by som chcel počuť názor od skúsenejších ľudí , ktorí sa v tom vyznajú, či je to pravda alebo nie. Pokiaľ je, tak dá sa tomu nejak predísť ? Vopred ďakujem za odpoveď/e.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 16 Lis 2010 19:02


Castecne to je pravda. Jen je potreba chapat vic cely system.

1) Otazka je, co je to vysoky prijem bilkovin. Pro normalni necvicici populaci je norma kolem 1 g bilkovin na kilo vahy denne. Pod touto hranici uz je telo v castecne podvyzive.
Pro trenujici lidi je vyhodne jist bilkovin vic. Jsou ruzne odhady a stupnice. Bezproblemove stravitelne a dale vyuzitelne je kolem 1, 5-2 g/kg.
Predpokladem ale je PESTRA vyziva. Nejde jen o to jist tzv. plnohodnotne zdroje bilkovin (zivocisne), to zdaleka nestaci k tomu, aby vyziva byla pestra.

2) Toxicke latky v moci vznikaji ne primo z velkych davek bilkovin, ale NADBYTKU urcitych AMINOKYSELIN. To je dost rozdil a opet to smeruje k tomu, ze problemem je stereotypni strava. Kazda surovina-jidlo ma nejakou skladbu aminoykselin, neco ma akorat, neceho malo a neco v nadbytku. Pokud mas behem dne neceho vyrazny nedostatek a neceho vyrazny nadbytek, tak se z toho nadbytku stavaji toxicke-skodlive latky, ktere jsou narocne na jatra (pečeň) i ledviny (obličky).

3) Vylozene tezke problemy mají vetsinou lidi, kteri a) maji spatnou genetiku a meli by problemy s ledvinami vzdycky (a stacilo by jim pit malo vody, nebo hodne alkoholu; nejde jen o bilkoviny), b) lidi, kteri jedi dlouhodobe nadmerne mnozstvi bilkovin (vice nez 3 g/kg), c) lide, co berou steroidy (ktere davaji ledvinam taky zabrat).

4) Cili, pokud mel kluk predem spatne ledviny, pil malo vody, jedl hodnoce bilkovin nebo treba pil casto cisty syrovatkovy (whey) protein, mohl si i bez steoidu zpusobit zdravotni potize.


5) Vysoky prijem sacharidu nedela problem ledvinam, spis je problematicky z hlediska vylucovani inzulinu - je mozne zpusobit si cukrovku.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 16:50


Ahoj opäť... prišiel som s ďalšou otázkou, aj keď viem že niesi lekár ale snáď budeš vedieť pomôcť , popr. niekto odtiaľto z fóra...Takže, ide o to že asi pred mesiacom som bol na krvných testoch , kde doktorka zistila, ze mam mierne zvysenu hladinu aminokyselin. Nakolko som tento problem pred zacatim posilovania zrejme nemal, tak ma napadlo, ze to bude asi stravou. Zaujimalo by ma, ci sa da nejako vyvarovat zvysovaniu hladiny tejto latky v krvi. Moja strava pred mesiacom nevypadala moc pestro - 2-3x dodna som mal bezne mäso a masite pripravky (salamy, parky, ...), takze si myslim ze to moze byt z toho. Takze by ma zaujimalo ci nevies ci je to sposobene tym a co by si mi odporucil jest (denne potrebujem aspon cca 170 g bielkovin, a bez mäsa by to bol asi problem - aj ked neviem ci tento moj problem spociva v konzumacii velkeho mnozstva mäsa). Tiez som pil pomerne malo vody - iba ked som citil smad. Takze nevedel by si nieco poradit ?
cresh

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 19:44


a este ak smiem jednu otazku - konkr. k tomu co si pisal
5) Vysoky prijem sacharidu nedela problem ledvinam, spis je problematicky z hlediska vylucovani inzulinu - je mozne zpusobit si cukrovku.
Nieje nejaka hranica kolko sacharidov na den je max. aby nebolo mozne si sposobit cukrovku ? lebo moj dedko ma cukrovku, takze to mame v rodine, cim som asi viac nachylny k tejto chorobe, a nerad by som ju dostal ...
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 21:36


doktorka zistila, ze mam mierne zvysenu hladinu aminokyselin. Nakolko som tento problem pred zacatim posilovania zrejme nemal, tak ma napadlo, ze to bude asi stravou. Zaujimalo by ma, ci sa da nejako vyvarovat zvysovaniu hladiny tejto latky v krvi.
To neni jedna latka, to je mnoho latek. Bude to dane jednak tim, ze jis stereotypne, jednak tim, ze malo pijes.

Salamy a parky nepovazuj za maso a vyhybej se jim. Je v nich zbytecne moc soli a ruznych dalsich nevhodnych latek.

Na 170 g bilkovin denne bys musel vazit kolem 85 kil ciste hmoty bez tuku.

Proteiny a gainery se snaz uzivat takove, ktere maji vyvazene spektrum aminokyselin.
Pomuze ti i pridat vitaminy rady B a zinek.

Jídelníček máš tady.
http://forum.posilovani.net/index.php?action=vthre ad&forum=2&topic=3429

Živiny:
Bílkoviny – 1, 5 g na kilo své vlastní čisté váhy (bez tuku) v den bez tréninku, 2 g v den tréninku (kvůli kompenzaci rozpadu bílkovin ve svalu při tréninku). U teenagerů je možné jíst až kolem 2, 4 g bílkovin na kilo.
Sacharidy – 4 g v den tréninku, 5-6 g v den bez tréninku (kvůli obnově glykogenu-cukru-paliva ve svalech). Množství sacharidů je ale závislé na tělesném typu (ektomorf, endomorf, mezomorf), dá se s ním hodně hýbat a je potřeba zjistit, co na tebe správně zabírá. Ektomorfové můžou sacharidů nejvíc (je možných i 6-7g/kg denně), endomorfové by naopak měli přijímat trvale sachairdů méně (např. 3 g/kg). Mezomorfové a smíšené typy si musí správné dávkování ozkoušet.
Při hubnutí se se sacharidy vyplatí manipulovat a snižovat je během několika dní ze 3-4 g/kg dolů na 1 g/kg a potom se vyhoupnout zase nahoru pomocí jednoho dne s 5-6 g/kg. Tomuto postupu se říká superkompenzace; je to velmi šetrné, výkonnost se tím nesnižuje, ale naopak zvyšuje.
Tuky – 0, 7-0, 8 g denně (max. pak 1 g/kg), obecně zhruba polovinu co bílkovin. 1 g bílkoviny má 4 kalorie, 1 g tuku má zhruba 8-9 kalorií, čili výsledně bych měl být energetický příjem bílkovin a tuku stejný.

Tabulky výživových hodnot:
http://www.f-sport.cz/print.php?id=273
http://www.kulturistika.net/vyzivove-nutricni-hodn oty-potravin
http://www.ikulturistika.cz/vyzivove_tabulky.html
http://www.mujweb.cz/Spolecnost/ldivis/kulturistik a/energtab.html
http://addu.blog.cz/0702/tabulka-vyzivovych-hodnot -a-m
http://www.lucy.cz/energeticke-tabulky/
(Vyzkoušej si jich co nejvíc, každá obsahuje trochu jiná data)


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 22:01


Pomuze ti i pridat vitaminy rady B a zinek.
K čomu to slúži ?


Na 170 g bilkovin denne bys musel vazit kolem 85 kil ciste hmoty bez tuku.

Aha ... až teraz som zistil, že sa to počíta na čistú svalovú hmotu , nie na celkovú váhu. No len tu mám trochu problém zistiť koľko kg svalovej hmoty mám, nakoľko nemám tukomer.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 22:14


Vitaminy B a zinek pomahaji lip zpracovavat bilkoviny.

No len tu mám trochu problém zistiť koľko kg svalovej hmoty mám, nakoľko nemám tukomer.
Odhadni. V zasade vis, jestli je pro tebe bez problemu mozny dat dolu 5 nebo 10 kilo a jestli nezadrzujes nejak zasadne vodu. Jsou lidi, co nemuseji extra nic ubirat a pocitaji si to na aktualni vahu.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 22:18


Dobre, ďakujem. Ešte som chcel - ten Vitamin B a zinok je asi lepšie prijať v tabletach alebo v strave ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 1 Pro 2010 22:35 - Změnil/a: tetsuo


Ve strave neni sance prijmout toho dost.

Jak zinku ta vitaminu rady B. A neni to jeden vitamin, ale fakt rada: nejdulezitejsi jsou B6-pyridoxin a B3-niacin, ale dulezite jsou i B1,B2, B5, B12


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 16:51


Když posilování, nebo konkrétně nabírání svalový hmoty zpevnuje, zvětšuje a zlepšuje kosti nemá taky příznivý vliv na kvalitu zubů?
Jsou to přecejen části kostry.
cresh

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 17:54


Ve strave neni sance prijmout toho dost.

Jak zinku ta vitaminu rady B. A neni to jeden vitamin, ale fakt rada: nejdulezitejsi jsou B6-pyridoxin a B3-niacin, ale dulezite jsou i B1,B2, B5, B12

Aha , takže stačilo by keby som si zakúpil napr. tento liek - B-komplex - http://www.docsimon.sk/tovar/b-komplex-zentiva-tbl -30 ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 18:38


Když posilování, nebo konkrétně nabírání svalový hmoty zpevnuje, zvětšuje a zlepšuje kosti nemá taky příznivý vliv na kvalitu zubů?
Jsou to přecejen části kostry.

TAkhle to nefunguje. Na kosti musi vznikat tlak. Na zuby tlak nevznika. Klouby a kosti jsou navic vyzivovane jinak nez zuby.

stačilo by keby som si zakúpil napr. tento liek - B-komplex - http://www.docsimon.sk/tovar/b-komplex-zentiva-tbl -30 ?
Muze byt. Ber toho ale vic tablet denne a neohlizej se na doporucene davkovani.
Jinak upozorneni - NENI to lek. Je to doplnek vyzivy.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 19:30



Muze byt. Ber toho ale vic tablet denne a neohlizej se na doporucene davkovani.
Jinak upozorneni - NENI to lek. Je to doplnek vyzivy.

No v balení je 30 tabliet. Odporúčaná dávka je 1 tableta 1-3x denne. Myslím, že tak 1 tableta 3x denne je dosť, či myslíš, že viac ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 19:34


Jo, to je ok.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 19:42


Este by som sa rad vratil k tomuto


doktorka zistila, ze mam mierne zvysenu hladinu aminokyselin. Nakolko som tento problem pred zacatim posilovania zrejme nemal, tak ma napadlo, ze to bude asi stravou. Zaujimalo by ma, ci sa da nejako vyvarovat zvysovaniu hladiny tejto latky v krvi.
To neni jedna latka, to je mnoho latek. Bude to dane jednak tim, ze jis stereotypne, jednak tim, ze malo pijes.

Myslíš, že tento B-komplex mi môže tiež pomôcť aj k zníženiu (alebo zastaveniu rastu) aminokyselin v krvi ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 3 Pro 2010 20:00


Castecne muze.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
cresh

Člen
# Zasláno: 4 Pro 2010 17:43


Ahoj tetsuo, ešte by som mal jednu otázku. Viem, že pri posilovaní je dobre príjmať aspoň 4-5 g sacharidov. Lenže ako som už spomínal, máme v rodine cukrovku a zvýšeným príjmom sacharidov sa zvyšuje hladina cukru v krvi - klesá hladina inzulínu - vznik cukrovky (pokiaľ sa nemýlim). Doteraz som si presne nepočítal koľko som denne bral sacharidov ale myslím, že to bolo okolo 2-3 g. Myslíš, že keď zvýšim príjem sach. na 4-5 g hrozí mi väčšie riziko vzniku cukrovky? A ďalšia otázka - k čomu sú vlastne potrebné sach. pri posilovaní ?

Nejaké info : 17rokov, 190cm, 95kg (z toho asi 70kg svalov)
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Pro 2010 17:51


Cukrovka je problematicka hlavne pri prijimani nadmerneho mnozstvi jednoduchych cukru - hlavne bileho cukru, ale taky glukozy.

Pri prijmu komplexnich zdroju sacharidu to tolik nehrozi.

Cukry a skroby jsou jednak palivo-energie, jednak tvori cast objemu svalu. Obecne zlepsuji regeneraci a jsou potreba na spravne fungovani mozku.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Dangles

Člen
# Zasláno: 4 Pro 2010 18:21 - Změnil/a: Dangles


Hele chtěl bych se tě zeptam jestly nahodou nevíš z čeho by mohlo být, že mám pořád studené ruce ? A neni to např jen tedkom v zime ale i létě vždycky např jsem venku a je my teplo ale ruce hlavně prsty my uplně mrznou A taky z toho že my mrzou tak je mam uplně popraskané a furt si je musím mazat indulonou apod a už mně to štve :D
tetsuo

Člen
# Zasláno: 4 Pro 2010 18:39


Bohuzel nevim.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
ZANGER

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 11:06


Mám takovou otázečku, jsou ty intervali mezi jídli (ty 2-3h) dost důležitý?
Dám příklad, třeba vstanu v 11h, tak si dám snídani, tedka mi jde o to jestli mám trvat na obědě v 13h, nebo si ho dám klasicky ve 12h. A takových podobných věcí se mi stává často.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Pro 2010 12:47


Cim jis pravidelneji, tim lip ma telo vyladeny metabolismus. Nestane se nic zasadniho, kdyz to neni na minutu presne, i hodinova odchylka je unosna.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
hannahtatou

Člen
# Zasláno: 10 Pro 2010 12:15 - Změnil/a: hannahtatou


Chce se zeptat ještě na jednu drobnost ohledně toho zinku. Přečetla jsem si, že když cvičím, tak se s ním mám vyšplhat až na zhruba 100 mg za den. Brát to naráz nebo rozděleně? A co ve dnech, když necvičím (to se týká i dalších doplňků...)?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 10 Pro 2010 12:57


Oddelene, vzdycky s vetsi porci bilkovin, cili ty tri hlavni jidla: snidane, obed, vecere


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
hannahtatou

Člen
# Zasláno: 10 Pro 2010 18:43


Díky, od zítřka to tak začnu dávkovat. Dnes jsem to dala najednou a měla jsem lehký náběh na nevolnost.
tetsuo

Člen
# Zasláno: 10 Pro 2010 19:12


On zvysuje hladinu inzulinu. U nekoho to muze vyvolat lehkou hypoglykemii.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Dangles

Člen
# Zasláno: 5 Led 2011 17:59


Čau o několik příspěvku výše jsem se tě ptal na ten muj problém studených rukou tak pravděpodobně to asi bude zpusobené nizkým krevním tlakem a tak se teda ptám nevíš co by my pomohlo ho zvýšit ? Někdy dávno jsem myslím četl že na to taky pomáha jedla soda ale nejsem si jist tak jak teda ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Led 2011 18:11


Soda a sodik obecne.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
Dangles

Člen
# Zasláno: 5 Led 2011 18:19


Ok a má nizký krevní tlak nějaké negativní učinky když posiluju ?
tetsuo

Člen
# Zasláno: 5 Led 2011 18:40


Snizenou vykonnost.


Nový web a fórum o posilování: http://www.body-test.cz/cs/
. 1 . 2 . >>
Vaše odpověď
Tučné  Kurzíva  Podtržené  Odkaz na obrázek  Insert YouTube video   URL    vypnout *Co to je?


   :) ;) :-p :-( :-D smirk :up: :down: :up2: :hi: :clapping: :handshake: :smile: :tease: :wait: :giggle: :winking: :laugh: :cool: :confused: :nodding:
Další smajlíci Zakázat smajlíky
» Uživatelské jméno  » Heslo 
Do diskuse mohou přispívat jen registrovaní uživatelé. Zadejte své přihlašovací jméno a heslo, nebo se zaregistrujte.

[ANTISPAM] Zadejte pismeno "J" zde:
 
Právě online: Hosté - 2
Členové - 0
Nejvíce uživatelů online: 409 [21 Led 2021 16:35]
Hosté - 409 / Členové - 0


Powered by forum software miniBB™ © 2001-2007
TOPlist